MeGa KIT

petak, 02.12.2011.

Studijski posjet „Odnosi s medijima u praksi“

Tridesetak studenata druge godine preddiplomskog studija Kulture i turizma Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli jučer su, 1. prosinca, u okviru obaveznog kolegija Odnosi s medijima pod mentorstvom asistentice Tijane Vukić Stjelja posjetili Pula film festival, agenciju za odnose s javnošću – Alphera, Turističku zajednicu Grada Pule te Istarsku županiju. Cilj posjeta bio je upoznati praksu odnosa s medijima u navedenim institucijama.
Posjet je krenuo od Kina Valli gdje ih je dočekala Tanja Miličić, voditeljica kina Valli i producentica Pula film festivala. Za početak ih je upoznala s Pula film festivalom kao javnom ustanovom koja se bavi ne samo vođenjem kina, veći i drugim organizacijama i manifestacijama u gradu, kao na primjer: organizacijom Prosinca u gradu i Nove godine, realizacijom programa i dr. U predvorju kina nalazi se "pingvin" - plakat na kojemu je jasno naznačen opseg posla Javne ustanove Pula film festival te polica s letcima na kojoj je uvijek dostupan kino program mjesec dana unaprijed kako bi svatko mogao isplanirati svoj dolazak.
Studenti su upoznali i Natašu Šimunov, asistenticu voditeljice Kina i koordinatoricu Festivala. Osim nje, predstavljen im je i galerijski prostor koji služi za izložbe koje su tako dostupnije građanima jer je opuštenija atmosfera. Spomenuta je i mlada umjetnica Sara Perović koja je ponudila suradnju – prikaz pomalo zaboravljenih analognih fotografija.
U kino dvorani održavaju se redovne projekcije, no pokrenuta je i inicijativa za uvođenje medijske kulture u škole. Tako učenici osnovnih i srednjih škola na projekcijama uče o filmu, ali i povijesti, kulturi i društvu. Riječ je o projektu FUŠ (Film u školi) kojem je cilj prikazivanje filmova vezanim za školu, odnosno obrazovanje. Npr. nedavno je projiciran film „Zemlja smeća“. Film je ekološke tematike i prikazuje velika umjetnička djela načinjena od smeća. Osim toga, u kinu se organiziraju rođendani, direktno se iz New Yorka prenosi Metropolitan opera itd.
Suradnik Kina Marko Rojnić uvodi profesore i učenike u film. Održava predavanja za profesore pod nazivom „Abeceda filma“ i dijeli im materijale za raspravu. Važno je profesorima dati teorijska znanja s primjerima kako bi ih prenijeli na mlađe generacije te ih zainteresirali za film i sl., napomenula je Miličić.
Nakon toga, tzv. "tajnim prolazom" grupa studenata prošla je u prostor višestruke namjene. U tom se prostoru organiziraju konferencije za novinare, proslave rođendana, predavanja i drugo.


Studenti su posjetili i direkciju Javne ustanove Pula film festival te upoznali ravnateljicu, Zdenku Višković-Vukić. Ona ih je upoznala s važnošću brendiranja proizvoda Festivala u kontekstu istarske kulture i turizma kako bi turistička destinacija Pula i Istra bile obilježena Pula film festivalom. U tome im pomaže Arena Turist koji daje smještaj za vrijeme Festivala. Napomenula je kako se na njihov program može utjecati te je dodala: „Pišite, šaljite prijedloge, djelujte!“.
Sandra Petrović Dishpalli, voditeljica marketinga, predstavila je Festival kao proizvod i uslugu te objasnila kako su sponzorima najatraktivnije projekcije njihovih proizvoda za vrijeme Festivala. Festival podupire 300-tinjak sponzora i mnogo medijskih pokrovitelja poput: HTV-a, HRT Radio Pule, Regional Expressa, Jutarnjeg lista itd.
Tanja Miličić rekla je kako je Pula film festival putujući festival jer filmovi kasnije nastupaju i u Rijeci, Zagrebu, Splitu i Šibeniku. Istaknula je kako je vrlo važan odnos s novinarima, koji je vrlo osoban, kako bi ih što bolje upoznali s programom i djelatnošću.

Konferencije za novinare u Javnoj ustanovi Pula film festival održavaju se prosječno jednom mjesečno, a najčešći instrument u odnosima s medijima su medijske objave. Za vrijeme Festivala surađuju s 300-tinjak novinara iz cijele Hrvatske, ali i međunarodnih. Spomenula je i izjavu jednog novinara iz uglednog engleskog dnevnog lista Guardian - da je Pula film festival jedan od tri najspektakularnija festivala na otvorenom.

S novinarima najčešće komunicira Tanja Miličić, dok tajnica Sanela Omanović šalje objave za medije. Za vrijeme Festivala uglavnom s novinarima komunicira umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković, ravnateljica Zdenka Višković-Vukić ili glasnogovornik kojega upošljavaju upravo u to vrijeme. On vodi sve dodatne poslove i na usluzi je novinarima i drugim javnostima te organizira i press pult koji služi za što lakšu komunikaciju novinarima i brzo dobivanje svih potrebnih informacija. Tanja Miličić dodala je kako se za konferencije za novinare ne priprema posebno, budući da poznaje tematiku.
Nataša Šimunov ispričala je svoju priču. Studirala je Kulturu i turizam u Zadru, zatim je volontirala na Motovun film festivalu pa u Zagrebu, a potom se odlučila na suradnju s Pula film festivalom kao asistentica produkcije. Tanja Miličić je istaknula da je za zapošljavanje vrlo važno prethodno iskustvo pojedinog kandidata. Na kraju su predložile volontiranje kao dobru pripremu za posao.

Nakon toga studenti su posjetili Alpheru – jedinu istarsku agenciju za odnose s javnošću. Tamo ih je dočekala Karmen Radetikio, vlasnica agencije. Za razliku od prethodnih govornika ona je svoju suradnju zamislila kroz interakciju sa studentima. Ukratko se osvrnula na povijest Alphere koja je osnovana u veljači prije četiri godine. U radu na takvim poslovima, istaknula je, nema godišnjeg odmora i bolovanja pogotovo u prvih pet godina poslovanja. Alphera se bavi organizacijom događanja, kriznim komuniciranjem, odnosima s medijima i drugim javnostima. Agenciju je predstavila kao servis između klijenata i novinara te posebno istaknula da se ne bave lobiranjem, što smatra sivom stranom PR-a.
Kao instrumente odnosa s medijima izdvojila je objave za medije koje su najčešće i najbolje jer se danas najviše šalju elektroničkom poštom te je primijetila da su konferencije za novinare danas sve manje posjećene zbog nezavidnog stanja u novinarstvu u Istri. Naime, zatvorena su dopisništva Jutarnjeg lista, Večernjeg lista i Vjesnika.
Kao razliku između institucija koje same obavljaju poslove na odnosima s medijima i agencije za odnose s javnošću rekla je da u institucijama deset ljudi radi na jednom projektu/manifestaciji, a u agenciji imaju deset različitih klijenata i manifestacija, dakle rade sve.
Agencija organizira i trenige, odnosno edukacije za ključne osobe - govornike i podučava ih kako nastupati u medijima. Osim toga, izdaje i priručnik kako komunicirati u kriznim situacijama, odnosno bonton koji propisuje način kako se ponašati u pojedinoj kriznoj situaciji. Radetikio preporuča kontinuiranu komunikaciju s novinarima i medijima, bez laži, šutnje i izjava poput „Nemam komentara“.
Zaključila je da se u radu s novinarima treba vladati vještinama pisanja novinarskoga teksta, znati ga plasirati i biti na usluzi svima. Na netočne se navode, istaknula je, agencija reagira samo ako se radi o laži.

U Turističkoj zajednici grada Pule, u prostoru za konferencije za novinare, predstavnica Turističke zajednice Vesna Jovičić poželjela je dobrodošlicu svima. Zatim je istaknula svrhu Turističke zajednice, a to je promocija turističke destinacije kroz razne aktivnosti. Napomenula je i da su jako vezani za medije, ali i mediji za njih. S njima komuniciraju putem konferencija za novinare ili direktno – uglavnom s novinarima iz inozemstva.

Cilj Turističke zajednice je unaprijeđenje kvalitete destinacije, promocija kroz manifestacije za lokalno stanovništvo i turiste. Osim što manifestacijama privlače turiste u Pulu, ujedno su to i promocije diljem svijeta, a kao primjer navedeni su Dani antike. Javnosti destinaciju predstavljaju i prezentacijama u inozemstvu te na turističkim sajmovima.
Završetkom jedne sezone, planira se nova – spremaju se materijali, programi i sl. kako bi se prikupili sve potrebne informacije za novinare. U radu s novinarima, istaknula je Vesna Jovičić, treba biti jasan, koncentriran (dakle bez detalja) i treba biti spreman na sve. Studenti su dobili i savjet – kad vode novinara na ručak trebaju odabrati atraktivno mjesto, paziti da ručak ne bude preskup i da bude lagan. Isto tako, ne smije se novinare obasipati poklonima. Za kraj je rekla: „Nama su novinari i turisti bogovi!"

Na kraju posjeta, u Istarskoj su županiji studenti dobili mnogo korisnih savjeta. Branko Blažina, stručni suradnik za protokol i odnose s javnošću Ureda župana ispričao je kako je Ured za protokol i odnose s javnošću u Županiji utemeljen 90-ih godina. Županija se sastoji od 10 gradova i 31 općine – jedinice lokalne samouprave koje nemaju PR, dok gradovi imaju osobe koje se time bave.

U okviru odnosa s javnošću u Županiji najčešći je oblik komuniciranja s javnišću putem konferencija za novinare. Osim toga, o aktivnostima župana i pojedinih upravnih odjela novinarima šalju objave i priopćenja novinarima te prate i analiziraju svoj rad u medijskim objavama. Reagiraju na tekstove, po potrebi, vode foto i video dokumentaciju, povremeno izdaju brošure, organiziraju stručne skupove i seminare, organiziraju posjete Istarskoj županiji, obilježavaju povijesne datume, obljetnice i sl. Blažina ističe komunikaciju s građanima kao važan oblik komunikacije s javnošću.
Odnos s novinarima je svakodnevni, pa je bitno poštovati sljedeće: uvijek govoriti istinu, priznati neznanje te naknadno dostaviti odgovor; izbjegavati žargon. Treba biti otvoren s novinarima te im ukazati na pogrešku, na ljubazan način i uvijek uzvratiti telefonski poziv. Osim prije spomenutih zadaća, Ured za odnose s javnošću priprema govor župana na kulturnim manifestacijama, u dogovoru s njim piše pozdravne riječi za pojedine monografije, brošure i druge tiskane publikacije, objavljuje novosti na mrežnim stranicama Županije te pomaže općinama u organizaciji protokola.
Posjetom Istarskoj županiji završio je trosatni, drugi studijski posjet studenata druge godine preddiplomskog studija Kultura i turizam u okviru obaveznog kolegija Odnosi s medijima.

Sanja Horvat

- 14:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

KIToteka

Ispunite anketu koja će nam pomoći da kreiramo blog prema vašim željama.
Anketa

Redovito čitajte: Josipove priče iz Austrije (ponedjeljkom), Turističke zajednice u Istri (svake druge srijede) i Turističke destinacije (svake prve srijede).

ČLANSTVO U MEDIJSKOJ GRUPI
Želiš li postati član/ica Medijske grupe! Ništa lakše! Javi se mailom: kitovci@gmail.com i već sljedeći tjedan možeš početi pisati! Požuri...

Javi se ako imaš novost, prijedlog ili komentar - čekamo te na našoj Google grupi!

Postanite dio naše društvene mreže MeGa KIT! Sudjelujte u razmjeni informacija putem naše Facebook grupe!

Opis bloga
Blog studenata, članova Medijske grupe Sveučilišnog preddiplomskog studija Kultura i turizamSveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Čitajte o: novostima na Studiju, studijskiim posjetima, gostujućim predavanjima,
studentskim radovima, projektima i izložbama,događanjima i manifestacijama u kulturi i turizmu u Istri i Hrvatskoj...


Centar

Reagiranja

Sve reakcije, demantije, nadopune i netočne navode možete poslati na kitovci(at)gmail.com.

Pula-Kultura




Linkovi

Unipu.hr
Kulturistra.hr
Culturenet.hr
Monitor.hr
Kulturni centar mladih.hr
Kulturno-informativni centar.hr
Međunarodni centar za usluge u kulturi.hr

Brojač posjeta