po putu i azimutu

20.07.2021., utorak


Lopar
Ponovo sam se zaželio okupati na nekoj pješčanoj plaži i lagano proći dio staze Rab trekinga koji sam prošao pred dosta godina gdje smo prvo napravili krug oko poluotoka Lopar, veći dio uz obalu a zatim tri puta prešli greben Kamenjaka i nakon uspona na najviši vrh Kamenjaka vratili se na Rajsku plažu na Loparu.

Lopar je uglavnom građen od eocenskih lapora i pješčenjaka, ima puno pješčanih plaža i zanimljivih oblika stijena. Ovakvih pješčenjaka je najviše na sj. dijelu poluotoka, na suprotnoj obali od kampa 'Zidine'.



Na ovim stijenama još ima algašica cijanobakterija koje su ovdje milijune godina. Otočić Školjić i otok Sv. Grgur (Šagargur).


Đir oko poluotoka malo po obali malo po moru a na jednom mjestu gdje sam htio kratiti između dvije uvale probijao sam se kroz teže prohodnu šumu. Iznad se vidi najviši vrh otoka Raba, Kamenjak ili Straža (410 m).


Malo hodanja i malo kupanja.


U uvali Dubac sreo sam bijelu čaplju.


Valići od pijeska. Najljepše plaže su mi Dubac i Sturič jer imaju i dosta hlada.


U uvali Podšilo ostaci rimske peći gdje su radili opeku.


Pijeska kao u pustinji.


Par fotki koje se bolje vide nakon povećanja, brzo se otvaraju. Pogled na Goli otok i velebni Velebit iznad i na dio jedne od plaža.


Šetnja i po geoparku sa info pločama. Vidite li zeku na stijeni?


Nakon puta pirjane gljive vrganji i paprika sa kuhanom crnom lećom.


I malo premetaljki gdje se kriju dvije loparske plaže, dva vrsta tla (može i poluotok) i jedna biljka.
CITRUS (C=Č)
LOŠ IPOD
PIKAJ SE
POLAR
RITAM

Bilo je puno mirisne mirte u cvatu.



- 12:00 - Komentari (24) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.