Mate Šimundić

30.09.2008., utorak

26. rujna 2008. Prop 3, 1-11; Ps 144, 1-4; Lk 9, 18-21

Tko je čovjek i kakva je njegova sudbina ovdje na zemlji? Možda je bolje upitati ovako: Tko sam ja i kamo idem? Koji je smisao mog života?

Ako sam kršćanin, onda odgovore na ova pitanja tražim u svjetlu Božje riječi.

Što Bog govori o čovjeku? Jer – Bog govori! Samo je problem čujem li ga ja, osluškujem li Božju riječ, vjerujem li njoj, ili je smatram tek glasom u nizu različitih glasova, u buci svijeta.

Ulomak iz Knjige propovjednikove, u današnjem prvom čitanju, podsjeća na činjenicu da je čovjekov život pun uspona i padova, dva koraka naprijed, jedan korak natrag, a kod nekih i obrnuto, i tako cijeli život.

Sve ima svoje doba i svaki posao pod nebom svoje vrijeme. Vrijeme rađanja i vrijeme umiranja; vrijeme sađenja i vrijeme čupanja posađenog. Vrijeme ubijanja i vrijeme liječenja; vrijeme rušenja i vrijeme građenja. Vrijeme plača i vrijeme smijeha; vrijeme tugovanja i vrijeme plesanja. Vrijeme bacanja kamenja i vrijeme sabiranja kamenja... (Prop 3, 1-5a)

Sve ima svoje vrijeme, samo jedno „nema svoga vremena“: Iako je (Bog) dopustio čovjeku uvid u vjekove, čovjek ne može dokučiti djela koja Boga čini od početka do kraja. (Prop 3, 11) Drugim riječima, čovjek ne može sam odgovoriti na pitanje o smislu svog života, koliko god uspješno poznavao svoju povijest i svijet oko sebe. Konačni, cjeloviti odgovor daje samo Bog.

To je izraženo i riječima psalma: Što je čovjek, o Jahve, da ga poznaješ, što li čedo ljudsko da ga se spominješ? Poput daška je čovjek, dani njegovi kao sjena nestaju. (Ps 144, 3-4)

No dobro, to je čovjek, to sam ja, poput daška. Ali, koji je onda smisao mog života? Pokušajmo pronaći odgovor u današnjem evanđelju:

Dok je jednom u osami molio, bijahu s njim samo njegovi učenici. On ih upita: "Što govori svijet, tko sam ja?" Oni odgovoriše: "Da si Ivan Krstitelj, drugi: da si Ilija, treći opet: da neki od drevnih proroka usta." A on im reče: "A vi, što vi kažete, tko sam ja?" Petar prihvati i reče: "Krist - Pomazanik Božji!" A on im zaprijeti da toga nikomu ne kazuju. Reče: "Treba da Sin Čovječji mnogo pretrpi, da ga starješine, glavari svećenički i pismoznanci odbace, da bude ubijen i treći dan da uskrsne." (Lk 9, 18-21)

Kažu tumači da je ovaj događaj, ovaj razgovor u kojem se otkriva da je Isus iz Nazareta – Krist, Pomazanik Božji, i u kojem Gospodin prvi put naviješta svoju smrt i uskrsnuće, „presudan preokret u Isusovom povijesnom djelovanju“.

Ako sam kršćanin, onda na svom životnom putu nasljedujem Isusa Krista i sudjelujem u njegovom životu, pa je stoga smisao mog života, baš kao i njegova – umrijeti i uskrsnuti!

- 14:34 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Ožujak 2009 (7)
Siječanj 2009 (7)
Rujan 2008 (7)
Srpanj 2008 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv