Mate Šimundić

24.09.2008., srijeda

23. rujna 2008. Izr 21, 1-13; Ps 119, Lk 8, 19-21

Iz Lukina evanđelja: ...majka i braća njegova htjedoše k njemu, ali ne mogoše do njega zbog mnoštva. Javiše mu: "Majka tvoja i braća tvoja stoje vani i žele te vidjeti." A on im odgovori: "Majka moja, braća moja - ovi su koji riječ Božju slušaju i vrše."

Današnja su čitanja kratka, i jasna sama po sebi. Njihova se poruka može svesti na sljedeće: Slušati i vršiti Riječ Božju!

To je recept kršćanske sreće. Tako se postaje Isusov brat, a Božji posinak. Tako možemo biti njegova majka, u značenju: ona koja donosi Božju ljubav drugima!

Lako je reći: „Slušat ću i vršiti Riječ Božju!“ Ali, velike riječi u djela provesti – čovjeku je nemoguće bez Duha Svetoga! (Sam najbolje znam koliko sam jak na obećanjima, a slab po djelima.) Jer slušati i vršiti Riječ Božju znači podložiti se Bogu, priznati da je Isus Krist – Gospodin, Kyrios, onaj koji sa mnom upravlja, koji se za mene brine, koji me ljubi...

Poniziti se pred Bogom, da me on uzvisi do dostojanstva Kristova subaštinika!

Poslušajmo kolika je žeđ koju psalmist osjeća za Božjom Riječi, Zakonom i zapovijedima! Očito, ne radi se o čovjekovoj žudnji za okovima, nego za krilima. Iz 119. psalma:

Blaženi oni kojih je put neokaljan,
koji hode po Zakonu Jahvinu!

Pokaži mi put odredaba svojih
i o čudesima ću tvojim razmišljat'.

Duša mi gine u svako doba
žudeći za tvojim odlukama.

Pouči me da se tvoga držim Zakona
i čuvat ću ga svim srcem.

Uputi me stazom svojih zapovijedi,
jer ja u njoj uživam.

Tvoj ću Zakon čuvati
uvijek i dovijeka. (Ps 119)


I za kraj današnjeg komentara, ne mogu ne spomenuti izreku iz prvog čitanja. Kaže Riječ: Namisli marljivoga samo su na korist, a nagloga samo na siromaštvo. (Izr 21, 5) Koliko je mudrosti u ovoj izreci! Nema bogatstva, ni materijalnog ni duhovnog, na brzinu, nego – samo polako! Polako se u raj gre, kaže naš narod u Dalmaciji, a đava je stvorija prišu.

- 23:04 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Ožujak 2009 (7)
Siječanj 2009 (7)
Rujan 2008 (7)
Srpanj 2008 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv