Blog Blog

srijeda, 16.04.2014.

Najteži posao na svijetu?



Internetom se u zadnja dva dana munjevito proširio intervju za posao snimljen putem video chata pod nazivom World's Toughest Job. Od početka je gledatelj upućen da se radi o lažnom intervjuu za posao u nepostojećoj kompaniji Rehtom (kada se okrene = Mother), ali 24 prijavljena kandidata su ljudi koji su zaista mislili da se prijavljuju za posao, točnije za poziciju „Director of operations“.
Ovo su bile najvažnije upute i potrebne kvalifikacije: posao se obavlja tako da je većinu vremena potrebno provoditi na nogama, hodajući i često se saginjući. Radno vrijeme je neprekidno, dakle potrebni ste 24 sata na dan. Nema odmora ni spavanja, a za blagdane se radno vrijeme ne smanjuje, naprotiv. Također, potrebna je diploma ili dobro znanje iz medicine, financija i kulinarstva. Za kraj, ovaj posao je u potpunosti neplaćen. U nešto više od 4 minute videa, kandidati slično reagiraju na ove zahtjeve, začuđeno postavljaju pitanja, zbunjeno se smješkaju i ništa im nije jasno, pitaju se je li taj posao uopće legalan.
Zbunjenost se nastavila i nakon što im je čovjek koji vodi intervju rekao da ovaj posao već obavljaju milijuni ljudi diljem svijeta. Kada je napokon rekao da se radi o majčinstvu, svima se pojavio osmijeh na licu , mnogi kandidati su se nasmijali i počeli pričati o svojim majkama, pozdravljati ih i zahvaljivati im na svemu, a jedna od njih se i rasplakala.
Video završava rečenicom: „Uskoro je mačin dan, mogli biste majci poslati čestitku.“ Nakon te poruke slijedi web adresa kompanije Cardstore.com, a kampanju je za njih osmislila agencija Mullen iz Bostona. Prigodno i nikako nije slučajno, naime u SAD-u se Majčin dan slavi početkom svibnja, a nema jednostavnijeg znaka pažnje od čestitke.

World's Toughest Job video

Video je stigao i do hrvatskih portala gdje sam se i ja prvi puta susrela s njim. Portali su prenijeli ovu vijest tako da nitko nije napisao o čemu se točno radi, već su naslovi izgledali otprilike ovako: „Pogledajte video do kraja, rasplakat ćete se“. I zaista, kada se pogleda, čak i ako ste već upućeni o tome kako završava, iznenadi vas. Ako vas se sve skupa nije previše dojmilo, video svejedno djeluje simpatično tako da u prvom trenutku ni ne shvatite da je sve to zapravo marketinški trik, a njegovi kreatori su itekako svjesni da je najbolje igrati na emocije. Internet je idealan kanal za plasiranje ovakve ideje, nije potrebno mnogo da se pokrene priča oko videa i gledanost digne na zavidnu razinu budući da su ga mnogi odmah podijelili na društvenim mrežama, slali prijateljima, itd.

Lista ljudi koja je radila na ovom „projektu“ je golema, a očito je da su dobro pogodili način na koji će reklamirati gore spomenutu kompaniju budući da je video u samo dva dana pogledan gotovo tri milijuna puta. Kampanja se širi društvenim mrežama, popularan je tag #worldstoughestjob, čini se da su komentari većinom pozitivni, mnogi su i oduševljeni. No, javljaju se i kritike, nisu svi bili isključivo dirnuti i potaknuti pogledanim videom da nazovu svoje majke ili im pošalju čestitku i cvijeće za majčin dan.



Ipak se radi prijevari (tzv. prank advertising), postavlja se pitanje je li u redu na ovakav način pokušati pridobiti ljude igrajući direktno na njihove emocije, a da ne govorimo o sudionicima intervjua koji su bez svog pristanka snimljeni dok su mislili da se radi o ozbiljnoj prijavi za posao i tako postali dio reklame.

Među kritičarima javile su se i majke koje ovaj video vrijeđa zato što uvjetuje da prava mama nema nikakav društveni život i da je jedino što joj preostaje odgajati svoje dijete. Odgoj djeteta nije lagan i ne treba umanjivati važnost uloge roditelja, ali poruka u videu je preuveličana. Isto tako, neki smatraju da se radi velika razlika između žena koje su majke i onih koje to nisu, one su predstavljene kao neostvarene jer se nisu uhvatile u koštac s najtežim poslom koji uistinu do kraja definira svaku ženu. Dio krivnje svaljuje se i na majke koje se odluče vratiti na posao dok im je dijete još malo, znači li to da one ne obavljaju svoj „posao“ majke kako treba, budući da bi mu se trebale posvetiti svakog sata u svakom danu?
Mnogi roditelji su se javili s kritikom kako briga za dijete ni u kojem slučaju nije posao, već privilegij.



Ova kampanja tematski podsjeća na vrlo popularnu kampanju s kojom je cijeli svijet upoznat tijekom Olimpijskih igara u Londonu 2012. Radi se o tvrtki Procter & Gamble i njihovoj Thank You, Mom kampanji gdje su majke prikazane kao glavna podrška olimpijcima da ostanu uspješni i uporni bez obzira na sport kojim se bave. Također je majčinstvo prikazano kao najteži posao na svijetu, no azlika je u pristupu, odmah se znalo o čemu se radi i nije izazvala ovako podijeljena mišljenja, već uglavnom samo pozitivne reakcije.

P & G - Thank You, Mom commercial

Na kraju, jedino što možemo zaključiti je da je marketinška agencija odradila dobar posao i da svi skupa zadovoljno trljaju ruke, bez obzira na količinu pozitivnih ili negativnih komentara i reakcija, video je barem na kratko dospio u središte pozornosti. Ovakve promocije danas nisu rijetkost, a za pretpostaviti je da će ih biti sve više. Jedino što mi možemo je ne uzimati sve zdravo za gotovo, ponekad promisliti tko zaista stoji iza onog što nam mediji svakodnevno serviraju.


Matea Marić


Oznake: Majčin dan, posao, kampanja

- 11:07 - Komentari (2) - Isprintaj - #