PN Uvod
Preddiplomski studij Pomorske nautike izvodi se u duhu najsuvremenijih zahtjeva edukacije upravljačkog kadra na brodovima trgovačke mornarice. Osim usklađenosti studijskog programa sa STCW konvencijom, Fakultet raspolaže i suvremenom opremom potrebnom za stjecanje traženih znanja i vještina.
Temeljni ciljevi i svrha studijskog programa Pomorske nautike su: - redovito obrazovanje za najviša pomorska časnička zvanja (I. časnik palube i zapovjednik na brodu od 3000 BT ili većem) za hrvatske brodare i svjetsko tržište, razvijanje kulture sigurnosti na moru i zaštite morskog okoliša u sustavu stalne naobrazbe i izobrazbe pomoraca, znanstveni pristup obnovi hrvatskoga pomorskog gospodarstva, nastavak unaprjeđenja kvalitete visokoškolskog obrazovanja (naobrazbe) pomorskih stručnjaka prema svjetskim i EU mjerilima te u skladu s Bolonjskom deklaracijom i cjeloživotno obrazovanje (stalna izobrazba). Završetkom studija studenti stječu kompetencije za vođenje, upravljanje i održavanje brodskih i navigacijskih sustava te za stjecanje zvanja i ovlaštenja u nacionalnoj i svjetskoj trgovačkoj mornarici. Ovaj studij čini sintezu između tehničkih znanosti s jedne, i praktičnih ostvarenja u pomorskom prometu s druge strane. Završetak studija omogućava studentima zaposlenje na brodovima svjetske flote, u tvrtkama koje se bave tehnologijom pomorskog prometa, obalnoj straži, lukama, kao i tvrtkama koje se bave razvojem, projektiranjem, instaliranjem (brodogradnja) i održavanjem računalnih, elektroničkih, komunikacijskih i navigacijskih sustava te sustava za automatsko upravljanje procesima u pomorstvu. Program je u cijelosti usklađen s odredbama STCW II/2, odnosno o odredbama nacionalnog Pravilnika o zvanjima i svjedodžbama o osposobljenosti pomoraca, a koji propisuju minimalne uvjete za stjecanje zvanja prvog časnika palube i zapovjednika na brodu od 3.000 BT ili većem. Također, izvedbeni programi u potpunosti pokrivaju sadržaje IMO Model Course 7.01, tj. sadržaje preporučene od strane Međunarodne pomorske organizacije za pokrivanje STCW II/2. Nastavni programi preddiplomskog studija u potpunosti su usuglašeni s duhom i intencijama STCW konvencije (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers), IMO i ISO standarda, a njihova je specifičnost educiranje pomoraca s aspekta uvećanja znanja u primjeni tehnologija potrebnih za uspješno vođenje i upravljanje brodom i podizanja razine sigurnosti u pomorskom prometu u najširem smislu. Programi su prošli recertifikaciju od strane ovlaštenog tijela Europske Unije - Europan Maritime Safety Agency (EMSA). Provedena je evaluacija prediplomskog programa Pomorske nautike od strane Ministarstva pomorstva Japana radi izjednačavanja naših zvanja sa odgovarajućim zahtjevima visokoškolskog obrazovanja u Japanu u cilju direktnog zapošljavanja na brodovima trgovačke mornarice Japana. ISHODI UČENJA STUDIJSKOG PROGRAMA 1. Samostalno planirati pomorsko putovanje analiziranjem i upotrebom navigacijskih karata i priručnika, meteoroloških izvješća, navigacijskih obavijesti i upozorenja, te primjenjivati metode optimiziranja pomorskog putovanja. 2. Određivati poziciju i sigurno voditi brod u svim uvjetima koristeći se navigacijskim instrumentima i pomagalima, suvremenim elektroničkim navigacijskim uređajima i sustavima, te elementima zbrojene navigacije. 3. Prepoznavati i otklanjati greške navigacijskih instrumenata i uređaja, analizirati greške i pouzdanost navigacijskih i ostalih brodskih sustava, te pravilno djelovati u slučaju njihovog otkaza. 4. Pravilno poduzimati akcije traganja i spašavanja, samostalno ili u koordinaciji sa drugima; pravilno upotrijebiti opremu za spašavanje, primijeniti tehnike preživljavanja na moru, pružanja prve pomoći, medicinske skrbi, itd. 5. Držati sigurnu navigacijsku stražu, praktično koristiti navigacijsku, meteorološku, komunikacijsku i ostalu opremu na mostu; definirati odgovarajuće procedure te sustav nadzora njihove provedbe. 6. Interpretirati vremenska izvješća, samostalno koristiti meteorološke instrumenete, te procjenjivati hidro-meteorološke uvjete. 7. Procjenjivati opasnosti, posebno elemente ugroze sigurnosti i sigurnosne zaštite, održavati ih na odgovarajućoj razini, pravilno djelovati u kriznim situacijama, te razviti procedure za djelovanje u kriznim situacijama. 8. Održavati opremu i sredstva za spašavanje, brodske protupožarne i ostale brodske sigurnosne sustave. 9. Upravljati i manevrirati brodom u svim uvjetima, pravilno reagirati u slučaju nužde tijekom navigacije, izbjegavati sudare i druge opasnosti na moru, koristiti se brodskim komunikacijskim sustavima i poznavati komunikacijske protokole u redovnim i izvanrednim okolnostima. 10. Interpretirati osnovne elemente rada brodskih strojnih i elektroenergetskih sustava uključujući praktično poznavanje sustava upravljanja istim. 11. Razlikovati terete i tehnologije u pomorskim prijevozima, planirati i realizirati operacije ukrcaja, iskrcaja, slaganja, učvrščivanja i čuvanja tereta; prepoznavati opasne tvari i pravilno rukovati s njima,procjenjivati oštećenja tereta i brodskih teretnih prostora i opreme, te poduzimati odgovarajuće preventivne radnje i radnje za sprečavanje daljnjih šteta; koristiti se sustavom balasta. 12. Analizirati i procjenjivati bitne elemente brodskog stabiliteta i naprezanja brodske konstrukcije; organizirati postupke održavanja broda i brodskih sustava. 13. Tumačiti i kritički prosuđivati elemente pomorske međunarodne i nacionalne pravne regulative, posebno u dijelu zaštite ljudskih života na moru, zaštite imovine i sprečavanja onečišćenja morskog okoliša. 14. Upravljati posadom i općenito grupama ljudi, te pravilno djelovati u izvanrednim okolnostima. 15. Objasniti i interpretirati načela poslovanja u brodarstvu. 16. Poznavati standardne pomoračke vještine, organizaciju rada na brodu, brodske izraze i praksu, te praktično koristiti stručni pomorski engleski u svim uvjetima. Izvor : pfst.hr Royal Caribbean Oznake: Pomorac, blog, sea, more, brod, vessel, lifeatsea, IMO, pomorska nautika, fakultet, studij, časnik, officer, master, solas |
Life at sea
Pomorska nautika u trajanju preddiplomski 3 i diplomski + 2 godine nosi sa sobom stečene kvalifikacije (prema STCW konvenciji) upravljanja brodovima iznad 3000 brt (bruto tonaže) zapovjednički kadar. Nakon završenog preddiplomskog studija PN, dobivate matrikulu (pomorsku knjižicu) u kojoj ste nositelji određenih breveta koji vam daju kvalifikacije za zapovjednika broda iznad 3000brta,uz naravno određeni radni pomorski staž. Prvi korak je pripravnički staž (kadetura) - (6mj međunarodne ili duge plovidbe) i (6mj unutarnje ili nacionalne plovidbe). Nakon uspješne kadeture, vježbenik u lučkoj kapetaniji prijavljuje pripravnički ispit za svjedodžbu o osposobljavanju trećeg časnika. O tome ćemo detaljno govorit (predmeti i gradivo ispita) u jednom od narednih postova. Kronološki da pobliže objasnim, iza položenog ispita za osposobljavanje trećeg časnika ide plovidba pod ugovorom kao treći časnik, ispit za svjedodžbu drugog časnika, plovidba kao drugi časnik , ispit za svjedodžbu prvog časnika, plovidba kao prvi časnik i na kraju ispit za Kapetana plovidbe. Brzina napredovanja ovisi o više čimbenika od kojih su najvažniji ; prosjek ocjena (neke kompanije surađuju s fakultetom te stipendiraju buduće kandidate s visokim ocjenama), kompanija na kojoj ste započeli rad (njihova obuka), vaša sposobnost usvajanja tehnika i znanja kao i mentalna sposobnost snalaženja u teškim socijalnim uvjetima, posada s kojom ste na brodu također utječe na brzinu vašeg napredovanja, vaša psiho-fizička izdržljivost te stečene vještine u ključnim vježbama i znanjima potrebnim za struku nautičara, vaša ambicioznost (želja za napredovanjem) i naravno vrijeme koje ste spremni uložit. III. Časnik palube (Safety Officer) je zadužen za održavanje sigurnosti i sigurnosnih mjera, sigurnosne opreme, kontrola, pregledavanje, navigacija, rukovoditelj palubnih poslova. II. Časnik palube (Navigation Officer) zadužen za kontrolu, nadzor - ukrcaja/iskrcaja tereta, navigaciju, gvardije. I. Časnik palube (Chief Officer) zadužen za navigaciju, navigacijske uređaje, ukrcaj/iskrcaj tereta, pravne i sigurnosne poslove, rukovoditelj organizacije 2 i 3 časnika. Desna ruka kapetana. Kapetan (Master) - glavni odgovorni na brodu, postavlja kurs, određuje poziciju broda, manevrira (posebno u kritičnim situacijama), vodi brodski dnevnik, zapovjednik, odgovoran isključivo kompaniji tj brodaru,predstavlja brodara, rukovodioc svih poslova broda, određuje plan poslova, nadređeni časnicima i posadi, cjelokupna zapovjedna odgovornost sigurnosti broda i posade. Pisat ću ne samo o teoretskom dijelu i edukativnim materijalima, nego o tehničkom dijelu, vrstama brodova, specijaliziranim brodovima, povijesnim događajima (havarije, inovacije u brodogradnji), pravnim konvencijama i međunarodnoj regulativi IMO-a. U narednim postovima više o tome. Lijep pozdrav čitateljima Royal Caribbean "Anthem Of The Seas" Oznake: Pomorac, blog, Nautika, brodar, brodovi, seaman, lifeatsea, IMO |
prosinac, 2017 | ||||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv