M.B. Dunav

04.12.2017., ponedjeljak

Life at sea


Pomorska nautika u trajanju preddiplomski 3 i diplomski + 2 godine nosi sa sobom stečene kvalifikacije (prema STCW konvenciji) upravljanja brodovima iznad 3000 brt (bruto tonaže) zapovjednički kadar.
Nakon završenog preddiplomskog studija PN, dobivate matrikulu (pomorsku knjižicu) u kojoj ste nositelji određenih breveta koji vam daju kvalifikacije za zapovjednika broda iznad 3000brta,uz naravno određeni radni pomorski staž.
Prvi korak je pripravnički staž (kadetura) - (6mj međunarodne ili duge plovidbe) i (6mj unutarnje ili nacionalne plovidbe).
Nakon uspješne kadeture, vježbenik u lučkoj kapetaniji prijavljuje pripravnički ispit za svjedodžbu o osposobljavanju trećeg časnika. O tome ćemo detaljno govorit (predmeti i gradivo ispita) u jednom od narednih postova.
Kronološki da pobliže objasnim, iza položenog ispita za osposobljavanje trećeg časnika ide plovidba pod ugovorom kao treći časnik, ispit za svjedodžbu drugog časnika, plovidba kao drugi časnik , ispit za svjedodžbu prvog časnika, plovidba kao prvi časnik i na kraju ispit za Kapetana plovidbe.

Brzina napredovanja ovisi o više čimbenika od kojih su najvažniji ; prosjek ocjena (neke kompanije surađuju s fakultetom te stipendiraju buduće kandidate s visokim ocjenama), kompanija na kojoj ste započeli rad (njihova obuka), vaša sposobnost usvajanja tehnika i znanja kao i mentalna sposobnost snalaženja u teškim socijalnim uvjetima, posada s kojom ste na brodu također utječe na brzinu vašeg napredovanja, vaša psiho-fizička izdržljivost te stečene vještine u ključnim vježbama i znanjima potrebnim za struku nautičara, vaša ambicioznost (želja za napredovanjem) i naravno vrijeme koje ste spremni uložit.

III. Časnik palube (Safety Officer) je zadužen za održavanje sigurnosti i sigurnosnih mjera, sigurnosne opreme, kontrola, pregledavanje, navigacija, rukovoditelj palubnih poslova.

II. Časnik palube (Navigation Officer) zadužen za kontrolu, nadzor - ukrcaja/iskrcaja tereta, navigaciju, gvardije.

I. Časnik palube (Chief Officer) zadužen za navigaciju, navigacijske uređaje, ukrcaj/iskrcaj tereta, pravne i sigurnosne poslove, rukovoditelj organizacije 2 i 3 časnika. Desna ruka kapetana.

Kapetan (Master) - glavni odgovorni na brodu, postavlja kurs, određuje poziciju broda, manevrira (posebno u kritičnim situacijama), vodi brodski dnevnik, zapovjednik, odgovoran isključivo kompaniji tj brodaru,predstavlja brodara, rukovodioc svih poslova broda, određuje plan poslova, nadređeni časnicima i posadi, cjelokupna zapovjedna odgovornost sigurnosti broda i posade.

Pisat ću ne samo o teoretskom dijelu i edukativnim materijalima, nego o tehničkom dijelu, vrstama brodova, specijaliziranim brodovima, povijesnim događajima (havarije, inovacije u brodogradnji), pravnim konvencijama i međunarodnoj regulativi IMO-a.
U narednim postovima više o tome.

Lijep pozdrav čitateljima


Royal Caribbean "Anthem Of The Seas"

Oznake: Pomorac, blog, Nautika, brodar, brodovi, seaman, lifeatsea, IMO


- 02:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

  prosinac, 2017  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Prosinac 2017 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Life At Sea

Linkovi

Brojač posjeta