Manchi

KAKO FUNKCIONIRAMO POD STRESOM?

Kako funkcionirate pod stresom?Da li on na vas utječe pozitivno ili negativno? Da li ste pod još većim stresom i ne znate kod bi sa sobom ili vas on tjera hrabro naprijed? Naravno, kod svakog je to individualno, jer smo svi različiti i posebni na svoj jedinstven način. Što se mene tiče, reagiram različito, no najčešće duboko udahnem i pokušam se smiriti. Sa stresom se susrećemo skoro svaki dan, pa se moramo znati i nositi s njime. Npr. Ispit je stresan sam po sebi, ali i približavanje ispitnom roku kad ludimo, pijemo hektolitre kave ili Red bulla, razmišljamo ' hoću ili neću, 'biti ili ne biti'. Onda slijedi sam dan ispita. Neki se toliko uspaniče da jednostavno odu prije nego li su pristupili ispitu, dok se neki punih gaća i dalje bore sa strahom, a ima i onih koji su flegmatični tj. tako se prikazuju na van, no u sebi se izjedaju od straha i panike.
Ja nisam osoba koja odustaje na ispitu, rijetke su situacije kad sam odjavila ispit. Pokušam se spremiti najbolje što mogu i uvijek razmišljam ' bit će što bude'. Ako imam negativnu pomisao o ishodu ispita to se tako i reflektira na ispit i najčešće padnem. No, moram priznati da nemam tu dozu samopouzdanja da kažem 'sigurno ću proći'. Možda sam negativna, ali želim se 'odigurati' od negativnog ishoda, jer idem sa mišlju ' ako sam sprena na sve, ne mogu se razočarati u velikoj mjeri '. To vjerojatno nije najbolje rješenje, ali ne mogu si pomoći. To je na neki način moj obrambeni mehanizam. U biti, to je i jedan način na koji se u neku ruku možemo riješiti stresa. Razmišljanje poput ' ovo mi je ispit za uvjet, ako ne prođem past ću godinu, starci će me ubiti ' teško da nas može pozitivno motivirati. No, opet kažem, svi smo mi jedinstveni i različiti, pa nekog ovo i može motivirati.
U jednom ranijem postu sam pisala o nepravdi, ona nas također može dovesti do nepotrebnog stresa, no opet, moramo se naučiti nositi s time. Stres nas prati svuda, u prepunom autobusu kad nam se žuri, a on se kreće puževom brzinom, kad čekamo u redu npr. u dućanu, a opet nam se žuri, kad smo nervozni, razdražljivi... Neki ljudi maltretiraju svih oko sebe, opterećuju ih sa svojim problemima, najrađe bi se izderali na sve živo što se kreće. Ja sam takva da idem sa pomisli da svi ljudi imaju neku vrstu problema, neki više, neki manje, pa pokušavam ne opterećivati ih time. Naravno, da bi nam bilo lakše moramo se nekome povjeriti, ali ja to činim na način da ne razglabam o tome 3 sata na telefon ili neprestano vrtim istu priču opet iznova.
Sa stresom se treba znati nositi, treba ga svesti na minimum. To se najbolje može postići ukoliko se uhvatimo s njim u koštac. U trenucima panike treba reagirati trezveno, pokušati se smiriti, duboko udahnuti i dati sve od sebe da suzbijemo napetost, paniku i stres. Mnogi ljudi se bave stresnim zanimanjima i to im negativno utječe na zdravlje. Ako je situacija tako kritična, mislim da je vrijeme da se stane na loptu i o svemu dobro promisli. Da li je sav novac vrijedan našeg zdravlja? Svaki puta kad nekom čestitam rođendan, prvo što kažem je da mu/joj želim puno zdravlja, jer je ono ipak najvažnije i ne može se kupiti nikakvim novcima. Ljudi su često pohlepni i smatraju da će im novac doniketi sreću. Ja isto volim novac kao i svi mi, ali ako treba birati između plaće od 5000kn i 15000kn, a ova potonja nosi previše stresa, neprospavanih noći i puno negativnosti na zdravlje i privatni život, onda ću svakako izabrati ovu prvu, ako se radi o poslu koji relativno normalno stresan i radi se od 8 – 16h. Prije svega trebamo misliti na svoje zdravlje, a sa stresom je slična situacija kao i sa strahom, najbolje ćemo ga pobjediti ako se s njim suočimo.

30.10.2005. u 17:36 | 5 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

< listopad, 2005 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga

zanimljivosti iz života

Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr