< srpanj, 2021 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Litterula

lat. litterula, ae, f. 1) slovce.
2) (plur.) listić, neznatni književni rad.

srdačno pozdravljam sve blogerice i blogere kao i sve ostale posjetitelje koji gledaju moje fotografije te čitaju moje stihove, crtice, kratke priče i osvrte što ih ispisujem na ovim digitalnim listićima


Objavljeni listići

Ožujak 2024 (2)
Veljača 2024 (4)
Rujan 2022 (3)
Kolovoz 2022 (8)
Srpanj 2022 (1)
Siječanj 2022 (5)
Prosinac 2021 (18)
Studeni 2021 (26)
Listopad 2021 (17)
Kolovoz 2021 (1)
Srpanj 2021 (6)
Lipanj 2021 (16)
Svibanj 2021 (24)
Travanj 2021 (22)
Ožujak 2021 (18)
Veljača 2021 (13)
Siječanj 2021 (8)
Prosinac 2020 (13)
Studeni 2020 (3)


Ako vas zanima vrtlarstvo i fotografija posjetite blogove:

Stara vrtlarica
Moje fotografije







Copyright © Litterula.

Litterula
07.07.2021., srijeda
Šnajderica
Neki dan sam se nakon nekoliko tjedana odmora izvukla iz kreveta i napokon počela pospremati kuću. Složila sam sve stvari u prizemlju pa prešla u potkrovlje. A gore me čekao šnajderaj: mašina, konci, škare, ravnala, trokuti, krojevi i ostali pribor za krojenje i šivanje, zalihe platna... Sve je trebalo složiti, obrisati prašinu i pripremiti za moj glavni hobi. Jer šivanje mi je hobi, nije mi ni zvanje ni zanimanje, nisam išla ni na tečaj ni u tekstilnu školu, sama sam naučila krojiti i šivati po uputama gospođe Aenne Burda.
A dok sam pospremala šnajderaj čula sam na radiju da je vrijeme prijava u srednje škole. Učenici koji su ove školske godine završili osmi razred osnovne škole, moraju do 7. srpnja izabrati srednju školu u kojoj će nastaviti školovanje. U našem malom selu postoji Srednja škola koja ima graditeljsko, medicinsko i poljoprivredno učilište pa u sklopu graditeljskog učilišta učenici mogu izabrati u trogodišnjim obrazovanju zanimanje: zidar, tesar, klesar, soboslikar-ličilac, pismoslikar, instalater grijanja i klimatizacije, mehaničar građevinskih i rudarskih strojeva, rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima, proizvođač keramike i keramičar oblagač. U četverogodišnjem obrazovanju mogu se školovati za zanimanje: građevinski tehničar i arhitektonski tehničar. U medicinskom učilištu učenici upisuju zanimanja: medicinska sestra/medicinski tehničar u trajanju od pet godina i fizioterapeutski tehničar u trajanju od četiri godine.
A u poljoprivrednom učilištu mogu se četiri godine školovati za općeg poljoprivrednog tehničara no za budućnost je planirano i više zanimanja, kao i zanimanja u trogodišnjem trajanju. Nastava se u poljoprivrednom učilištu odvija u zakupljenom školskom objektu veličine 1.000 m˛ uz koji se nalazi i uređeno zemljište za praktičnu nastavu, te suvremeni staklenik.
Osim što se brinu za okoliš škole, učenici praktičnu nastavu obavljaju na nekim od poljoprivrednih imanja van škole, kao i u voćnjaku, stakleniku i vrtu koji škola posjeduje.
A kad je moja generacija završavala osnovnu školu u našoj srednjoj školi imali smo mogućnost upisati samo građevinska zanimanja. A ja to nisam htjela pa sam morala izabrati neku srednju školu u obližnjem gradiću. A tamo je postojala gimnazija, ekonomska i tekstilna škola. Budući da me Baka naučila štrikati i šivati gumbe već sa 9 godina - kao mala djevojčica šivala sam već i haljinice za svoju crnu i bijelu bebu, u dobi od 15 godina već sam znala naštrikati vestu, a kasnije smo mama i ja štrikale i za jednu poznatu zagrebačku obrtnicu - htjela sam ići u tekstilnu školu. Al tata to nije htio ni čuti; pa ne bu se valjda mlada pjesnikinja i odlikašica školovala za šnajdericu. Ekonomska škola također me nije zanimala, pa sam se upisala u Gimnaziju.
A da sam se upisala u srednju tekstilnu školu i postala tekstilni tehničar, odjevni tehničar ili krojačica možda bih sad imala poznati butik u Zagrebu i šivala ekskluzivne haljine za dame iz visokog društva.
Danas ta srednja škola u našem gradiću nosi naziv Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću, a u njoj učenike obrazuju u sljedećim područjima djelatnosti: likovna umjetnost i dizajn, grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije te odjeća. U ta tri područja djelatnosti trenutno realiziraju programe za sljedeća zanimanja: dizajner odjeće, grafički dizajner, industrijski dizajner, grafički tehničar, medijski tehničar, WEB dizajner, grafičar pripreme, grafičar tiska, grafičar dorade i šivač odjeće. Učenici stječu kvalitetno obrazovanje i vještine koje im omogućavaju samostalan kreativan rad. Ako žele, nakon što završe četverogodišnje škovanje u toj školi, učenici mogu nastaviti školovanje na fakultetu u struci i izvan nje pa tako mogu studirati na Tekstilno tehnološkom fakultetu, Akademiji likovnih umjetnosti, Filozofskom fakultetu, Pedagoškom fakultetu, Studiju dizajna...
Dakle, da sam završila četverogoišnju tekstilnu školu i nakon toga studirala na odjelu Tekstilne tehnologije i inženjerstva bila bih, kako čitam na njihovoj mrežnoj stranici osposobljena za obavljanje najsloženijih inženjerskih zadaća u većem poduzeću, organiziranje i rukovođenje bilo kojim dijelom procesa ili cijelim procesom proizvodnje. Također bi bila osposobljena za projektiranje, organiziranje i vođenje procesa u tekstilnim poduzećima, u svim dijelovima tekstilne tehnologije, a posebice u području smjera svog studija. Također bih se mogla zaposliti i u trgovačkim kućama, u znanstveno-nastavnim i znanstveno-istraživačkim institucijama te kao nastavnik stručnih predmeta u srednjim školama. Da sam izabrala smjer Industrijski dizajn tekstila i Industrijski dizajn odjeće stekla bih i znanja iz tehnologija izrade tekstila i odjeće kao i vještine njihovog likovnog kreiranja. A inženjerska znanja i poznavanje tekstilne tehnologije omogućuju studentu da svoja stečena znanja uspješno primijeni u kreiranju tekstila i odjeće. Stručnjak je po završetku studija na ovim smjerovima, uz već spomenute kompetencije, sposoban procijeniti i likovno-dizajnersku vrijednost proizvoda i potaknuti napredak u tom dijelu proizvodnje.
Diplomski sveučilišni studij Tekstilna tehnologija i inženjerstvo dijeli se na 5 smjerova čiji upisni predmeti omogućuju specifičnu usmjerenost obrazovanja:
1. Projektiranje i menadžment tekstila
2. Tekstilna kemija, materijali i ekologija
3. Odjevno inženjerstvo
4. Industrijski dizajn tekstila
5. Industrijski dizajn odjeće
Eee, da sam se malo detaljnije upoznala s mogućnostima studiranja i zapošljavanja u tekstilnoj struci možda bi mi tata kad sam završila osnovnu školu ipak bio dopustio da školovanje nastavim u tekstilnoj školi, a ne u gimnaziji. Pa bih sad možda čekala penziju kao inženjerka tekstilne tehnologije a ne kao samouka šnajderica.



- 08:52 - Komentari (25) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>