Neki dan sam se nakon nekoliko tjedana odmora izvukla iz kreveta i napokon počela pospremati kuću. Složila sam sve stvari u prizemlju pa prešla u potkrovlje. A gore me čekao šnajderaj: mašina, konci, škare, ravnala, trokuti, krojevi i ostali pribor za krojenje i šivanje, zalihe platna... Sve je trebalo složiti, obrisati prašinu i pripremiti za moj glavni hobi. Jer šivanje mi je hobi, nije mi ni zvanje ni zanimanje, nisam išla ni na tečaj ni u tekstilnu školu, sama sam naučila krojiti i šivati po uputama gospođe Aenne Burda.
A dok sam pospremala šnajderaj čula sam na radiju da je vrijeme prijava u srednje škole. Učenici koji su ove školske godine završili osmi razred osnovne škole, moraju do 7. srpnja izabrati srednju školu u kojoj će nastaviti školovanje. U našem malom selu postoji Srednja škola koja ima graditeljsko, medicinsko i poljoprivredno učilište pa u sklopu graditeljskog učilišta učenici mogu izabrati u trogodišnjim obrazovanju zanimanje: zidar, tesar, klesar, soboslikar-ličilac, pismoslikar, instalater grijanja i klimatizacije, mehaničar građevinskih i rudarskih strojeva, rukovatelj samohodnim građevinskim strojevima, proizvođač keramike i keramičar oblagač. U četverogodišnjem obrazovanju mogu se školovati za zanimanje: građevinski tehničar i arhitektonski tehničar. U medicinskom učilištu učenici upisuju zanimanja: medicinska sestra/medicinski tehničar u trajanju od pet godina i fizioterapeutski tehničar u trajanju od četiri godine.
A u poljoprivrednom učilištu mogu se četiri godine školovati za općeg poljoprivrednog tehničara no za budućnost je planirano i više zanimanja, kao i zanimanja u trogodišnjem trajanju. Nastava se u poljoprivrednom učilištu odvija u zakupljenom školskom objektu veličine 1.000 m˛ uz koji se nalazi i uređeno zemljište za praktičnu nastavu, te suvremeni staklenik.
Osim što se brinu za okoliš škole, učenici praktičnu nastavu obavljaju na nekim od poljoprivrednih imanja van škole, kao i u voćnjaku, stakleniku i vrtu koji škola posjeduje.
A kad je moja generacija završavala osnovnu školu u našoj srednjoj školi imali smo mogućnost upisati samo građevinska zanimanja. A ja to nisam htjela pa sam morala izabrati neku srednju školu u obližnjem gradiću. A tamo je postojala gimnazija, ekonomska i tekstilna škola. Budući da me Baka naučila štrikati i šivati gumbe već sa 9 godina - kao mala djevojčica šivala sam već i haljinice za svoju crnu i bijelu bebu, u dobi od 15 godina već sam znala naštrikati vestu, a kasnije smo mama i ja štrikale i za jednu poznatu zagrebačku obrtnicu - htjela sam ići u tekstilnu školu. Al tata to nije htio ni čuti; pa ne bu se valjda mlada pjesnikinja i odlikašica školovala za šnajdericu. Ekonomska škola također me nije zanimala, pa sam se upisala u Gimnaziju.
A da sam se upisala u srednju tekstilnu školu i postala tekstilni tehničar, odjevni tehničar ili krojačica možda bih sad imala poznati butik u Zagrebu i šivala ekskluzivne haljine za dame iz visokog društva.
Danas ta srednja škola u našem gradiću nosi naziv Škola za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću, a u njoj učenike obrazuju u sljedećim područjima djelatnosti: likovna umjetnost i dizajn, grafička tehnologija i audiovizualne tehnologije te odjeća. U ta tri područja djelatnosti trenutno realiziraju programe za sljedeća zanimanja: dizajner odjeće, grafički dizajner, industrijski dizajner, grafički tehničar, medijski tehničar, WEB dizajner, grafičar pripreme, grafičar tiska, grafičar dorade i šivač odjeće. Učenici stječu kvalitetno obrazovanje i vještine koje im omogućavaju samostalan kreativan rad. Ako žele, nakon što završe četverogodišnje škovanje u toj školi, učenici mogu nastaviti školovanje na fakultetu u struci i izvan nje pa tako mogu studirati na Tekstilno tehnološkom fakultetu, Akademiji likovnih umjetnosti, Filozofskom fakultetu, Pedagoškom fakultetu, Studiju dizajna...
Dakle, da sam završila četverogoišnju tekstilnu školu i nakon toga studirala na odjelu Tekstilne tehnologije i inženjerstva bila bih, kako čitam na njihovoj mrežnoj stranici osposobljena za obavljanje najsloženijih inženjerskih zadaća u većem poduzeću, organiziranje i rukovođenje bilo kojim dijelom procesa ili cijelim procesom proizvodnje. Također bi bila osposobljena za projektiranje, organiziranje i vođenje procesa u tekstilnim poduzećima, u svim dijelovima tekstilne tehnologije, a posebice u području smjera svog studija. Također bih se mogla zaposliti i u trgovačkim kućama, u znanstveno-nastavnim i znanstveno-istraživačkim institucijama te kao nastavnik stručnih predmeta u srednjim školama. Da sam izabrala smjer Industrijski dizajn tekstila i Industrijski dizajn odjeće stekla bih i znanja iz tehnologija izrade tekstila i odjeće kao i vještine njihovog likovnog kreiranja. A inženjerska znanja i poznavanje tekstilne tehnologije omogućuju studentu da svoja stečena znanja uspješno primijeni u kreiranju tekstila i odjeće. Stručnjak je po završetku studija na ovim smjerovima, uz već spomenute kompetencije, sposoban procijeniti i likovno-dizajnersku vrijednost proizvoda i potaknuti napredak u tom dijelu proizvodnje.
Diplomski sveučilišni studij Tekstilna tehnologija i inženjerstvo dijeli se na 5 smjerova čiji upisni predmeti omogućuju specifičnu usmjerenost obrazovanja:
1. Projektiranje i menadžment tekstila
2. Tekstilna kemija, materijali i ekologija
3. Odjevno inženjerstvo
4. Industrijski dizajn tekstila
5. Industrijski dizajn odjeće
Eee, da sam se malo detaljnije upoznala s mogućnostima studiranja i zapošljavanja u tekstilnoj struci možda bi mi tata kad sam završila osnovnu školu ipak bio dopustio da školovanje nastavim u tekstilnoj školi, a ne u gimnaziji. Pa bih sad možda čekala penziju kao inženjerka tekstilne tehnologije a ne kao samouka šnajderica.