Društveno odgovorno poslovanje i profit, spojivo ili ne

ponedjeljak , 10.11.2025.

Danas gotovo svaka veća tvrtka ističe kako je društveno odgovorna. Mnoge govore o održivosti, zaštiti okoliša i brizi za zajednicu, ali se postavlja pitanje koliko je to zapravo realno i iskreno s njihove strane, a koliko samo način da pridobiju pažnju potrošača. S druge strane, glavni cilj svake tvrtke i dalje je ostvariti maksimalan profit. Upravo o tom sukobu između društvene odgovornosti i profita piše Soren Kaplan u svom članku “Corporate Social Responsibility vs. Profit Maximization: Find the Middle Ground”. Kaplan smatra da se ta dva cilja ne moraju isključivati. Naime, društvena odgovornost poduzeća znači da tvrtke, osim što žele zaraditi, vode računa i o svom utjecaju na društvo i okoliš. To može uključivati ulaganje u održive prakse, pošten odnos prema zaposlenicima ili podršku lokalnoj zajednici. Takve inicijative ne samo da pomažu društvu, nego dugoročno mogu poboljšati reputaciju i profitabilnost same tvrtke. S druge strane, ako se tvrtka usredotoči isključivo na profit i zanemari etiku i odgovornost, tada riskira gubitak povjerenja javnosti i samih zaposlenika. Kaplan zato predlaže pronalazak zlatne sredine, a to je kombinacija težnje za profitom, ali i društveno odgovornim poslovanjem. Njegov model BUILD potiče poduzeća da budu otvorena, razumiju obje strane, istraže mogućnosti preklapanja, iskoriste ih i provedu u praksi na najbolji mogući način. Zaključak je jednostavan, društvena odgovornost i profit ne moraju biti suprotnosti. U slučaju kada se oni povežu na pametan i kvalitetan način, poduzeće može biti i uspješno i korisno za društvo. Prava snaga zapravo leži upravo u toj ravnoteži.

Izvor: https://www.sorenkaplan.com/middle-ground-corporate-social-responsibility-vs-profit-maximization/

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.