utorak | 29.08.2006.

Ubojstvo Sergeja Aleksandroviča Jesenjina

(brišući i uređivajući folder School Schmool u kompu, našla sam svoju mnemotehničku pričicu za Jesenjina, pa evo, samo da maknem dugi prošli post...)

Kao i svake večeri, Isidora je nagovarala Sergeja da joj se pridruži u krevetu:
Isidora: «Sergejčiću, dođi ovamo! Imadem nešto za tebe..:»
Sergej: «Jel karta za selo moje malo?»
Isidora: «Jest.»
Sergej skače sa svog radnog stola i trči u spavaću sobu.
Sergej: «Zbilja si nabavila kartu za selo moje malo?»
Isidora: «Hahaha moš' misliti. Neš' ti lako u 'selo tvoje malo'. Ali, možeš u 'Šumarak moj obrijani', ak hoćeš.
Sergej (cvileći): «Jadan ti sam ja, nevoljnik, nikad neću natrag u moj rodni kraj. Ah moj rodni krajčić, mamice, kravo moja nepomužena kmeeeee kmeeee»
Isidora: «Kretenčino, što mi tu reveš opet? Privikni se na Moskvu, degenu! Get over tvoje selo malo!»
Sergej: «Isidora, ti ne znaš kako je lijepo bilo tamo. Da vidiš kako je kad u našem vrtu rašire se grane pune cvijeta....»
Isidora: «KUŠ! Dosta mi je više i tebe i tvog cmizdranja!»
Sergej: «Kad bih opet mogao živjeti snom, da što prije pobjegnem od jada i vratim se u moj niski dom...»
Isidora: «Molim te, prestani!»
Sergej: «Ne mogu više ovdje, tu ja sretan ne bi, odveć rano zamoren životom, samo čemer osjećam u sebi...»
Isidora: «Ubit ću te pederu pripiti!!!»
Isidora Duncan se diže i nogom zavida Sergeja Aleksandroviča u zid. On, slab i krhak, na licu mjesta umire.

Isidora, u suradnji s prijateljem policajcem, tragičan događaj prikaže kao samoubojstvo.

- 23:10 - Komentari (24) - Isprintaj - # -

petak | 25.08.2006.

Howard Hawks – biografija

Redatelj koji ne iritira

Howard Hawks redatelj je čije ime nije razvikano onoliko koliko on to zaslužuje. Tijekom života kritika nije dovoljno cijenila njegov rad, predbacivajući mu što režira filmove različitih žanrova. Tako on nikad nije dobio Oscara za režiju (jednom je bio nominiran), ali ga je poslije dobio za životno djelo.
Kad su ga pitali za definiciju dobrog redatelja, Hawks im je ponudio pomalo nesvakidašnje obrazloženje: «Redatelj je netko tko ne iritira». I zbilja, tijekom godina i godina režiranja Hawks se trudio (i uspio!) biti i više nego dobar redatelj. Njegov opus čini 50-tak filmova različitih žanrova. Spomenimo najznačajnije: Scarface, Bringing up baby, Only angels have wings, His Girl Friday, To have and have not, The big sleep, Red River, Rio Bravo, I was a male war bride, Gentlemen prefer blondes, Hatari!, El dorado i dr.

Od kreativnog producenta do redatelja

O početku svoje karijere Hawks je rekao: «Sve je počelo s Douglasom Fairbanksom, koji je bio na setu snimanja nekog filma i telefonirao mi tražeći nekoga tko bi znao stvoriti moderan set. Tad je bio samo jedan kreativni producent...A taj je već bio zauzet snimanjem filma na drugoj lokaciji. Rekao sam da bih ja možda mogao napraviti moderan set. Imao sam iza sebe nekoliko godina arhitektonskih priprema u školi. To sam napravio, i Fairbanks je bio zadovoljan mojim radom. Postali smo prijatelji i to je bio početak.»
Još jedna priča koju Hawks prepričava govori da je film 'Mala princeza' s Mary Pickford postao pomalo dosadan redatelju da bi na njemu nastavilo raditi, pa je angažirao Hawksa da režira par scena.

Svoj prvi film, 'Put do slave' iz 1926. Hawks je režirao (i napisao scenarij) za produkcijsku kuću Fox .
1932. režirao je poprilično popularan gangsterski film Scarface (glavni lik napravljen je po uzoru na njurorškog gangstera Al Caponea), napravljan za producenta Howarda Hughesa. 'Scarface' je ostao Hawksov najdraži film, ujedno i to jedini film kojeg je ikad napravio a da se producenti nisu umiješali.

Nije samo priča ono što čini dobar film

Iako je uvijek bio umješan u razvoj scenarija njegovih filmova, Hawks je imao sreću da je surađivao s nekim od ponajboljih scenarista u poslu, uključujući njegovog prijatelja Williama Faulknera. Nadalje, surađivao je i s Leighom Brackettom, Benom Hechtom, Johnom Hustonom i Billyjem Wilderom.
Uspjeh njegovih filmova djelomično je povezan sa suradnjom isključivo s piscima a-klase. Hawks je afirmirane pisce smatrao nekom vrstom osiguranja za uspješan film. Tako je jednom izjavio: «Ja sam takva kukavica jer ne želim snimati film ukoliko ne surađujem s izvanrednim scenaristom». Iako je zaradio reputaciju jednog od najrespektabilnijih pripovjedača Hollywooda, kasnije je zaključio da nije samo priča ono što čini dobar film. Poslije snimanja i montiranja konfuznog 'The Big Sleep', snimljenog prema detektivskoj noveli Raymonda Chandlera, Hawks je počeo vjerovati da se dobar film sastoji od najmanje tri dobre scene i niti jedne loše – bar ne scene koja bi mogla iritirati gledatelje. Izjavio je: «Dok god radiš dobre scene, imaš dobar film – sve i da nije najbolja priča».

Oko za talente


Spontani dojam njegovih filmova i prirodnost međuodnosa između karaktera bili su posljedica njegova ohrabrivanja glumaca da improviziraju. Nasuprot Hitchcocku, Hawks je smatrao glavne glumce suradnicima i ohrabrivao ih da budu dio kreativnog procesa. Imao je izvrsno oko za talent, nerijetko je davao glavne uloge glumcima bez iskustva – uključujući Paula Munia, Carole Lombard, Montgomeryja Clifta, Lauren Bacall i James Caana. Hawks je bio taj (a ne John Ford kako se često misli) koji je od Johna Wayna napravio zvijezdu s filmom 'Red river'. Waynovu glumu na filmu komentirao je: «Nisam ni slutio da taj kujin sin može glumiti» i nastavio je davati Waynu neke od njegovih najboljih uloga u trilogiji 'Fort Apache', 'She Wore A Yellow Ribbon' i 'Rio Grande', u kojima je Wayne glumio niz različitih likova.



Akcijsko-avanturistički vs. komedije

Hawks je samo želio ispričati gledateljima dobru priču u solidno opremljenom, zabavnom filmu. Kao i Ernest Hemingway, Hawks jest imao životnu filozofiju, ali likovi iz njegovih filmova nikad nisu rađeni po šabloni. Hawksovi protagonisti nisu nužno moralne osobe, ali igraju pošteno, u skladu sa profesionalnim kodeksom.
U suštini, Hawksov opus možemo podijeliti u dvije glavne kategorije: akcijsko-avanturističke filmove i komedije. U akcijsko-avanturističkim filmovima, poput «Samo anđeli imaju krila», protagonist, kojeg je glumio Cary Grant (Hawksov najdraži glumac koji je redovito glumio u njegovim filmovima između 1947. i 1950.) je ujedno junak i glavni predstavnik svoje socijalne klase. Žene imaju neznatnu ulogu u njegovim akcijskim filmovima, ali su dominantne osobe u njegovim komedijama u kojima su muškarci redovito predmet sprdnje (kao npr. Cary Grant u 'I was a male war bride').

30 godina poslije – odjednom vestern

30 godina redateljskog iskustva trebalo mu je da se upusti u žanr vesterna, kojih je potom snimio 5: Rio Bravo, El Dorado, Rio Lobo, Red River i The Big Sky.
Rasprostranjenost Hawksovog opusa preko mnogih žanrova utjecala je na kritiku koja ga je prije 1970tih odbacila kao uspješnog direktora. Uglavnom su ignorirali teme koje su prožimale glavninu njegovih djela, poput dinamike grupe, muških prijateljstava, profesionalnosti i žena koje prijete neovisnosti muškog roda. Kinematografski svijet kojeg je stvorio Hawks ograničen je ako ga uspoređujemo s Johnom Fordom, pjesnikom Američkog platna, koji je svijet prikazivao na dublji i kompleksniji način. Kako bilo da bilo, izravnost Hawksovog stila koji obuhvaća ljudske odnose nesumnjivo je jedan od najuspješnijih karakteristika autorskog filma koji se može pripisati nekom redatelju. Hawksovi filmovi ne samo da se prostiru preko brojnih žanrova, već su uvijek među najboljima u istima, bez obzira da li se govori o ratnom žanru ('The dawn patrol'), gangsterskom ('Scarface'), screwball komediji ('His Girl Friday'), akcijsko-avanturističkim ('Only angels have wings'), filmu noir ('The Big Sleep'), vesternu ('Red River', 'Rio Bravo'), mjuzikl-komediji ('Gentlemen prefer blondes'), historijskom epu ('Land of the pharaohs'). Čak je imao svoje prste i u kreiranju jednog od klasičnih SF filmova, «Stvari s onoga svijeta», kojeg je doduše producirao (režirao ga je Christian Nyby).

Uzor mladim generacijama

Iako u raznim žanrovima, Hawks je tijekom godina režirao brojne hitove, postajući tako jednim od hollywoodskih redatelja koje je publika najviše cijenila i koji su bili uzori novim naraštajima. Između redatelja na koje je utjecao nalaze se imena Roberta Altmana (utjecaj vidljiv u M*A*S*H-u), Petera Bogdanovicha (koji je napisao mnogo knjiga o Hawksu), Brianu de Palmi (koji je napravio remake filma 'Scarface'), Johna Carpentera itd.
Legenda je, što ne?

- 15:40 - Komentari (10) - Isprintaj - # -

utorak | 22.08.2006.

La dia de los decisiones

(a pesar de no es nuevo anno ni lunes)


- no seré sensitivo en criticos (for that matter, anulo la prohibición del comentario a los usuarios anónimos)

- no hare caso la gente en que compańía no siento bueno (conoceis a esa gente que, no importa que haceis, sacar un cierto acontecimiento desagradable del pasado y decirte en voz alta; sí, esa gente con quien estais asustado estar vosotros mismos porque no deseis hacer o decir una cierta cosa estúpida que él/ella saque en el futuro)

- rizar el pelo

- divertirmi en manera 'citizen' (cada muchaco no necesita ser THE tipo)

- no renunciar de mis primeras opciones, nunca, nunca, nunca...

- continuar aprendiendo espańol

*ispričavam ukoliko sam nagrdila španjolski jezik mojim pokušajem da ga koristim*

- 14:33 - Komentari (15) - Isprintaj - # -

petak | 18.08.2006.

Petorica veličanstvenih by Rozan

- Rozan, ti si najizbirljivija osoba koju ja poznam! – rečenica je kojoj dugujem nastanak ovog posta.
A izrekla ju je neki dan jedna prijateljica, dok smo sjedale na kavici i promatrale zgodne tipove koji prolaze uokolo.
Kako to nije prvi put da sam čula opasku te vrste, malo sam se zamislila. I zbilja, ja jesam poprilično izbirljiva i kritična što se tiče procijene muškaraca.
Ne negiram ja nikome njegovu ljepotu/seksipil/štajaznam, ali...Ako je muškarac niži ili mršaviji od mene, jednostavno mi neće biti privlačan. Nije fora kad ga mogu nositi u zubima/kljucati s glave. Štoviše, volim da me je u stanju podignuti bez popratnog 'Aaaj, dobit ću kilu'. Tako da automatski otpadaju tipovi niži od barem 180 cm.
Tako da, pri komentiranju muškaraca, najčešće govorim da jest zgodan, ali nije moj tip.
Čini se da sam s tom rečenicom mrvicu pretjerala prošli put jer sam dobila zadatak da napravim listu od minimalno 5 zgodnih frajera koji su ikad obitavali na zemlji a, čudna li čuda, JESU (ili su bili) moji tipovi. Pa evo...

1. CARY GRANT



2. HUGH GRANT (!nije fetiš na prezime!)



3. PIERCE BROSNAN



4. CLIVE OWEN



5. GEORGE CLOONEY



Nisu li šarmantni? A sad, da čujem vas, moje dame!

- 17:50 - Komentari (22) - Isprintaj - # -

nedjelja | 13.08.2006.

2 džokera i jackpot

- Hoćeš da ti gatam? – upitao me brat dok sam izvaljena ležala na krevetu, ne znajući kud sa sobom.
- Ti ćeš mi gatati? – takvo pitanje zbilja nisam očekivala.
- Da, idem po karte – rekao je i odskočio od kreveta.
- Jebalo te gatanje. Operi suđe – rekla sam mu. Tovar lijeni, umjesto da prestane tratiti vrijeme i počne već jednom uređivati stan, on je donijeo neke karte i počeo se igrati babe tračare.
- Izaberi 4 karte – turnuo mi je pod nos cijeli špil. On je popizdija, mora da je baba previše utjecala na njega. Bilo bi bolje da ga je naučila ribati podove nego čitati iz karata.
Nasumično sam izvukla četiri karte samo da ga se otarasim.
- Sedmica karo, kralj herc, dvica karo i osmica pik, hmm... – analizirao je on karte koje sam izvukla – Sedmica i kralj herc u kombinaciji znače da ćeš se za 7 godina udati za nekog čovjeka.
- Hoće li taj čovjek biti kraljevskog podrijetla? – zanimalo me – Kralj Švedske, recimo. Ili princ William.
- Odakle ti sad to? – namjestio je tupast pogled.
- Pa, kralj herc. KRALJ – pojasnila sam mu očito, no nije previše trzao. Što on zna, ja ću se udati za kralja. Ili princa Williama. Boli me briga. Iako bih rađe princa W.
- Dvica karo i osmica pik znače...Hm...Znače... – ni sam nije mogao smisliti što ustvari znače – Kad je osmica, onda moraš izvlačiti ponovno.
Ah, što sam mogla nego izvući još dvije karte. Opet osmica. Pa sad ti izvlači ponovno.
Dva džokera.
- Jel ovo znači da ću dobiti na lutriji?
Dobitak na lutriji bi mi trebao. Uređenje engleskog dvorca je neophodno, trebalo bi ga malo modernizirati. Vjerujem da moj budući, Willy, ne bi imao ništa protiv da unesem dašak 21. stoljeća u našu kućicu i izbacim svu onu starudiju koju njegova obitelj čuva stoljećima.
Zadržala bih nakit. Pogotovo tijare.
- Da, al budući da je iza crvenog džokera crni, taj dobitak ćeš izgubiti.
Što?!? Izgubiti?!?
Uf, što ću sad? Zbilja ne mogu živjeti u onako staromodnom dvorcu. Dobro da je to ljetna rezidencija ili jedan od popratnih posjeda u Europi. Onda ne bih toliko inzistirala na totalnom preuređenju. Ovako...Ah, već mi pada mrak na oči.
A jebiga, sad moram izvući samo crvenog džokera, pomislila sam i posegnula prema kartama.
- Dama i dečko karo...U, to je opasno. – izložio mi je moju okrutnu sudbinu. Neće meni biti lako u životu, već vidim. Ništa od jackpota. Ništa.
Neću valjda biti prisiljena organizirati dražbu i tako se riješiti one starudije iz dvorca. To bi bilo tako ponižavajuće. Ako bi itko uopće htio kupiti taj škart.
Srećom, ima svakakvih pacijenata, koji kupuju žvakaće gume od Britney Spears. Vjerujem da bi kupili i bilo što što je dotakla guzica kraljevske obitelji. Ali opet, organizacija dražbe...Ponižavajuće. Ljudi mogu pomisliti da nemamo dovoljno novca da starudiju samo bacimo napolje i jednostavno kupimo normalni namještaj.
- Zašto opasno?
Nove nevolje na vidiku. Nove nevolje na vidiku. Jadna ja.
- Spetljat ćeš se s oženjenim tipom - pojasnio mi je brat.
- Zašto bih ja ostavila kralja? – bunila sam se.
Nisam pukla da napustim tron. I dvorac. Pogotovo ne nakon što se toliko izmučim oko njegova preuređenja.
- Kojeg kralja? – moj brat se opasno gubio. Sad čak niti ne zna kojeg kralja, mamlaz jedan.
- Pa budućeg kralja Engleske. Mog muža, sjećaš se?
- Nećeš se udati za kralja Engleske, jesam ti već rekao?! Ne budi glupa.
On meni kaže da sam glupa, bezobraznik jedan! Meni, budućnoj kraljici! Kad zasjednem na tron, naredit ću njegovo smaknuće.
- Odsad mi se obraćaj isključivo s 'Vaše Veličanstvo'.
Idiot.
Šteta što mu to ne smijem reći. Ipak, ne dolikuje budućoj kraljici da koristi parolacce, tako da se moram suzdržati.
Naposlijetku, jedna kraljica mora biti uglađena.
- Ajd ti izvuci još dvije karte – nabio mi je svoj glupi špil pred nos.
Izvukla sam deveticu tref i dvicu herc i dobila kobno objašnjenje:
- To ti znači da ćeš za devet godina umrijeti od srca.
- Stani malo, za 7 godina ću postati kraljica...
- Nećeš postati kraljica! – prekinuo me.
- ...I onda ću za još dvije godine umrijeti. Pa kad ću se stići spetljati s oženjenim tipom, dečkom karo?! – nije mi bilo jasno. Tu nešto ne štima. Iako...Hm...
Što ako se, tijekom preuređenja dvorca u prvoj godini našeg braka, spetljam sa zgodnim pomoćnikom za uređenje interijera, pa nas netko otkrije dok budemo -khm - preuređivali ormar za metle?!
Uuu, to bi bio skandal!!! Valjda ću se sjetiti unajmiti hrpu kozmetičara i frizera jer će me paparazzi proganjati.
Aaa, paparazzi!!! Sad mi je sve jasno.
Završit ću kao princeza Diana. Povijest se ponavlja.
Ah, tužna sudbina. Ljudi će govoriti: A bila je tako mlada...
Organizirat će mi spektakularan sprovod. S puno bijelih ruža koje simboliziraju nevinost i čednost.
Možda bih trebala napisati listu pjesama koje želim da mi sviraju na sprovodu...Npr. Bootylicious od Destiny's Child-a.
- Seka, koliko ćeš mi platiti moje proročanstvo? – prenuo me iz razmišljanja brat.
- Ha? Platiti?
Đubre bi uzelo novac od buduće kraljice?! To je vrhunac nepoštovanja!
- Da, znati svoju sudbinu košta – ispružio je ruku očekujući novac – Daj malo!
Pitam se jesu li vračari ovako tražili novac i od princeze Diane.
- Dat ću ti ja nogu u guzicu! Mrš u kuhinju prati suđe! – potjerala sam lijenog tovara na posao i izvalila se na krevet. Jebeš uglađenost.
Da dam malo, pa mora da je on zbilja popizdija, možda mu je kiša udarila u glavu, gatanje mu njegovo.

- 11:13 - Komentari (20) - Isprintaj - # -

četvrtak | 10.08.2006.

Motovun do kraja

KakojebilouMotovunu priča se malo oduljila, prvenstveno radi moje privremene odsutnosti od kompjutora tako da mi ju sad, budući da više nije aktualna, nije napeto pričati, ali pokoji insert iz 'putnog dnevnika' mogao bi biti zanimljiv.

Motovun, dan 0. – Šator story ili U boj, u boj, diži šator moj!

Dizanje šatora koje nam je predstojilo kad smo došli u Motovun zahtjevalo je pomoć izvana i vrag nam je poslao Ratka. Pomogavši nam u podizanju šatora, smatrao je da je postao dio ekipe, prikačio se za Kolegicu i mene i od nas ni da mrdne. Ni po noći. Tad nas naime stalno doziva iz šatora da provjeri jesmo li budne. Ako i nismo bile, uspio je postići da smo se probudile.
Kad se penjemo iz kampa u grad ide i on s nama. Ne, mi nismo zatvorena grupica za druženje s ljudima ali taj tip je nevjerojatno naporan. Stalno brblja lovačke priče.
Naime, smatra prikladnim ispričati curama koje je tek upoznao povijest bolesti u svojoj obitelji. Njegov stric je, naime, oslijepio na jedno oko od klime u autu, a on je operirao koljeno, na bol u kojem se stalno žali. A priča kako je posjetio i druge liječnike.
« I? Što kaže tvoj psihijatar?», osijećala sam se dužnom upitati.
«Nedefinirana psihička abnormalnost. Sličnog slučaja nismo prije imali», dala mi je dijagnozu Kolegica prije nego što je Ratku došlo do mozga moje pitanje. A sudeći po njegovoj reakciji – histeričnom smijehu – velike su šanse da je pogodila.


Motovun, dan 1. - Kamp story

Uvjeti u kampu su katastrofa. Wc-ovi smrde, a tuš je...Well, čupav i dlakav s mnoštvom uložaka, tampona i kondoma ukolo, a susjed iz šatora do se kune da je vidio i iglu.
Ujutro je nemoguće spavati dulje od 6 jer sunce iziđe i postane hella hot, a uvečer je nemoguće zaspati prije 2,30 jer pripiti adolescenti i starija mladež kriješti uokolo.
Ti pijanci su stvarno problem, mater im pijanu! Teturaju oko nabijenih šatora i samo gledam sjene koje se nadvijaju nad šatorima u strahu da jedna od njih ne uruši baš moj.
A ono malo vremena dok spavaš ukočiš se cijeli, probudiš se ujutro s problematičnom kralježnicom, iskrivljenim vratom, boli u koljenu i potencijalnim išijasom. Tako ja zaobilazim kamp u širokom luku, samo spavam tamo, tijekom dana sam u gradu, a perem se po kafićima i s vlažnim maramicama. Robinzonski život. Avanture i uzbuđenja. Jea rajt.
Mijenjam sve to za pola kreveta.


Motovun, dan 2. - Akreditacija story ili Kill the pudlica!

U ovom Motovunu svi imaju akreditacije! Svi se šepire uokolo s onim VIP trakicama. Samo mi moramo plaćati karte!
Dobro.
Dosad sam platila samo jednu kartu. Ali svejedno, te karte sam dobila slučajno. Slučajno ne mora biti nužan nastavak tijekom idućih dana.
Ne bih ja ništa rekla, da nisam vidjela i neku pudlicu kako se šepiri s akreditacijom. U par navrata pokušala sam je uloviti i prisvojiti akreditaciju ali mi je svaki put kad bih povikala «O sladak pas, dođi 'vamo, mic, mic» pobjegla i pojurila za svojim pretilim vlasnikom.


Motovun, dan 3. – Ekipa story ili Glup i gluplji

U trenutku kad sam, po neznamvišekojiput pomislila da gore od Ratka, pomalo zbunjenog tipa koji ima nevjerojatan talent za oduzimanje energije, ne može, netkogore mi je htio pokazati da sam u krivu.
Naime, u tom trenutku Ratka je s leđa zaskočio njegov prijatelj Matko. Nije bio gori. Bio je čak i simpatičan, ali kombinacija njega i Ratka poprilično je – neopisivo loša po druge, psihički zdrave ljude. Njih dvoje u duetu, to je...Zbilja neopisivo riječima, ali probajte zamisliti što prodorniji i kreštaviji zvuk.
Oboje su fotografi i pomoćni snimatelji za jednu televizijsku kuću, s misijom u Motovunu da snime neki k**** i malo se obrazuju gledajući filmove. U skladu s tim, dobili su karte za projekcije koje su trebali pogledati.
Kako je njihov interes za kinematografiju ekvivalentan mom interesu za nuklearnu fiziku, od gledanja tih filmova nije bilo apsolutno ništa.
Dok su se drugi (normalni?) ljudi otimali za karte, one su u džepovima nenadmašnog dvojca samo propadale, a onda se Ratko sjetio ako bi on na tome mogao malo i zaraditi, pa je pokupio karte u organizaciji besplatno, a potom otišao na šalter za prodaju karata i, nadasve buntovno, rekao kako se on predomislio i želi im dati natrag svoje karte...u zamjenu za novac.
Tragikomično, novac jest dobio natrag i tako, pronašavši rupu u organizaciji, profitirao. Da ja igrom slučaja ne volim filmove, situaciju bih vjerojatno smatrala komičnom, ali ovako mi samo preostaje zgražanje nad blaziranom današnjom generacijom koja festival smatra idealnom prilikom za dobru terevanku, a ne uživanje u projekcijama koje u životu baš i neće imati priliku vidjeti.


Motovun, dan 4. - Hrana story

Još jedna vesela stvar u Motovunu jest prehrana. Vesela, kažem, jer ovdje nema teoretske šanse da se, ukoliko ne jedeš mesinu i nemaš 80 kn viška dnevno, prehraniš normalno. Jedan jedini restoran koji postoji jest hotelski i to s bljutavom hranom. Kolegica i ja smo jednom čak napravile pogrešku i zasjele unutra. Kolegica je naručila goveđu juhu i palačinke, a ja vegeterijansku platu. Ne znam kako oni za druge stvari, ali pojam vegeterijanske plate su pobrkali s pojmom loše miješane sezonske salate.
Tzv. plata je sadržavala zelenu salatu, ogromne kriške rajčice rezane za slona, (a koje ne možeš izrezati tupim nožem nego ti preostaje da, dok nitko ne gleda, probaš otvoriti usta što je najviše moguće) malo paprike, neku rikulu ili nešto slično i sir.
Zanimljivo, nisu pomiješali i cijene. Neee, cijena je bila na mjestu. Malo skuplje vegeterijanske plate.


Motovun, dan 5. – Film story

Od pogledanih filmova u repertoaru Motovunskog filmskog festivala, prema mom (ne)stručnom sudu, najboljih 5:
(ograđujem se od ocjene filma Pizzeria Kamikaze jer ga, zahvaljujući Nekome i Nekome, nažalost nisam uspjela pogledati)

Bolestan od ljubavi (Love sick, Tudor Giurgiu, Rumunjska)

Kike pripovijeda svoju homoseksualnu avanturu s Alex, koja i ne bi bila tako neobična da joj se na putu nije našao Kikin brat – i ljubavnik.

Ono što film čini zanimljivim jest priča koja je sve samo ne standardna – ne radi se samo o homoseksualnom odnosu, već i o bratsko-sestrinskoj ljubavi, odn. mržnji. Nema tu previše filozofije oko kritike režije i glume, sve je solidno odrađeno, ali scenarij drži konce.

Gledaj lijevo-desno (Look both ways, Sarah Watt, Australija)
On umišlja da ima rak, ona umišlja nesreću na svakom koraku. Oni se zaljubljuju.

Gledaj lijevo-desno film izrazito je subjektivan film koji animacijama prikazuje više unutarnja stanja glavnih likova koje muče određeni psihički problemi, nego objektivnu priču (njih dvoje su se susreli i preko noći je izbila ljubav, ne'š ti) i u tim animacijama se krije i čar.

Volim te (Dalibor Matanić, Hrvatska)
U zadnjem trenutku svoga života, Krešo razmišlja o svojim pogreškama. Naime, on je u bliskoj prošlosti doživio automobilsku nesreću iz koje se, zahvaljujući imovinskom statusu svog oca, nekažnjeno izvukao, ali je greškom bolničkog osoblja transfuzijom dobio krv zaraženu sidom. Saznavši za to, prijatelji ga odbacuju, a on iz osvete želi proširiti sidu uokolo.

Dalibor Matanić kaže da je napravljen prema stvarnim ljudima i događajima, ali da se oni još nisu uspjeli prepoznati u likovima.

Film je sasvim okej, kamera je izvrsna, pogotovo u uvodnim kadrovima u kojima Krešu bez ikakvog reda prolaze životne uspomene. Likovi su sjajno ocrtani iako, izuzev glavnog lika, niti jedan nije previše bitan za fabulu. No, tijekom malo vremena u kojem se pojavljuju očituje se sama srž likova, s onim najnegativnijim u njima koje se ispoljava u mučnim situacijama poput te u kojoj se Krešo našao (AIDS, jel).
Ono što predbacujem filmu jest lik Kreša. Uvod je prekratak, Krešo nije dovoljno približen publici da bi se ona mogla poistovjetiti ili suosjećati s njime tijekom filma i osim toga, lik je preplitak za glavnog junaka. Mislim, kakvu osobnost može imati netko tko u stanu ima samo namještaj i Apple računala, bez ikakvih detalja, pa čak niti knjiga, novina, razbacane odjeće i sličnog?! Takvu kakva me ne tjera da se približim liku a još manje suosjećam s istim. Još jedna zamjerka koju imam na film jest prekratka minutaža, s tim da su neki kadrovi vidljivo predugi ili čak i lagano nezanimljivi, kao da ih je Matanić ubacio samo da postigne minutažu dugometražnog filma (film ovako traje 75 min). Osim toga, film je sasvim pristojan i – ne želim biti kritična – za hrvatske standarde iznadprosječan.

Što sa sobom preko dana (Ivona Juka, Hrvatska)
Dokumentarni film o lepoglavskim zatvorenicima i njihovoj dnevnici.

Rijetko koji dokumentarni film u zadnje vrijeme me toliko oduševio kao ovaj – prvenstveno zato što je duhovitiji nego brojni drugi filmovi koji čak k tome teže. Npr. kad zatvorenik kaže da je ubijao ljude zato jer je gledao Kuma i htio postati poštovan kao Marlon Brando – a nije bio dobar u školi, pa je isključio stjecanje poštovanja obrazovnim titulama, nego je o'šo ubijat malo. Ili – kad drugi zatvorenik opisuje kako se pokušavao ubiti, a nije mu uspijelo, a usput se i smrznuo (otprilike): «Iš'o se ja ubiti, haha, i nagutao se tabletama. Kad ujutro se budim sav promrzao, rek'o ja sebi jebote nisam u paklu, prehladno je...»
Itd.
Izbor teme je prvoklasni, a okvir u koji je Ivona Juka upakirala cijeli film - Shakespearovu predstavu koju spremaju zatvorenici – zaslužuje svake pohvale.

Petnaesti rođendan (Quinceanera, Wash Westmoreland, Richard Glatzer, USA)
Film o 14-godišnjoj djevojčici koja je uoči proslave quinceanere ostala trudna bez 'pravog' odnosa. Ne vjerujući joj, prvo je odbacuje obitelj, pa onda i dečko a ona utočište pronalazi kod strica i problematičnog homoseksualca. Kad se liječničkim pregledom utvrdi da je ona zbilja nevina, otac je prihvaća natrag te s ponosom slavi njezin 15. rođendan.

Film koji pomalo podsijeća na meksičke sapunice, i glumom i tematikom. Nije predobar, ali dovoljno dobar da ga uvrstim u 'Motovun top 5'. Svidjet će se publici koja voli filmove tipa 'Baš kao Beckham' ili 'Moje grčko vjenčanje'.

- 16:17 - Komentari (15) - Isprintaj - # -

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

copyright © Rozan, 2005-2006.