kulerica

& svakodnevna spika

nedjelja, 17.04.2005.

Praska trilogija, brum-brum-brum

Ja stvarno ne volim generalizacije i predrasude. Smatram da su i jedne i druge oblik intelektualne lijenosti, jer nam omogucavaju da ne ulozimo trud kako bismo nekog upoznali, nego ga nicim izazvani volimo, jer spada u naciju koja je kakti omiljena ili, jos gore, u startu otpisemo, jer je iz zemlje o kojoj ne vlada dobro misljenje. Ili je rodjen u pravom/krivom horoskopskom znaku. Ili ima boju kose za koju se zna da odlikuje iskljucivo lazove i prevarante. Ili vec nesto. I zato jako, zaista jako pazim da ne zaglibim u nekoj vec postojecoj generalizaciji, a pogotovo da je i sama ne proizvedem, ali ponekad je to jace od mene.

Recimo, sad.

Vec godinama promatram po cestama raznim ceske vozace i cudim se do koje mjere ne znaju voziti. Svejedno da li po autoputu za Bec ili po zivopisnoj Jadranskoj magistrali, Cesi za volanom prava su opasnost na cesti. Citajuci ljetne crne kronike u hrvatskim novinama ne mogu se oteti dojmu da su uglavnom Cesi ti koji uzrokuju najkrvolocnije nesrece. A kad vam netko tko je na vlastitoj kozi dozivio i prezivio lude vozace temperamentom obdarenih mediteranskih i sjevernoafrickih zemalja (u prijevodu: ja) kaze da je voznja u Ceskoj vrlo opasna stvarca, bolje vam je da vjerujete.

Za divno cudo, Cesi uopce ne jure. Ogranicenje brzine na autoputu je 130 km/h, sto vecina pobozno postuje. Utoliko je cudnija njihova sklonost ka ubijanju na cestama. Mislim, ok, lako se slupati na Siciliji, gdje su svi zivahni i voze brzo, ali umijece je voziti sporo, tromo i opasno.

Stoga bih vam zeljela dati upute za voznju u Ceskoj. Cisto da se prilagodite.

1. Zaboravite da ste ikad isli u autoskolu. To su gluposti. Vozite prema svom trenutnom raspolozenju, kako biste bili vjerni sebi. Nece vam valjda neke sarene ploce uz cestu dirigirati kako da vozite.

2. Kad vozite po lokalnoj cesti, ponekad bez razloga zakocite i naglo usporite. Tek tako, iz fore. Da provjerite reflekse vozaca iza vas.

3. Kocenje nije dovoljno. Ponekad stanite. Bez razloga. Ukopajte se na mjestu na sekundu-dvije, a zatim krenite dalje kao da se nista nije dogodilo.

4. Na autoputu vrijede posve drugacija pravila ponasanja. Recimo, cudaci iz drugih zemalja misle da je lijeva traka za pretjecanje. E, pa nije. Komotno i ugodno vozite njome paralelno s autom na desnoj strani, ne obaziruci se na cinjenicu da vozite tek osamdeset na sat i da se iza vas napravila kolona.

5. Takodjer, na polupraznom autoputu s vremena na vrijeme bez ikakvog razloga prijedjite iz desne trake u lijevu i natrag. Cisto da razbijete monotoniju.

6. Ako vozite barem kilometar na sat brze od auta ispred vas, obavezno ga pretecite. Pogotovo na uzbrdici. Nema veze sto cete time zakrciti lijevu traku, bitno je da vi zadrzite svoj tempo voznje. Nemojte ni slucajno ubrzati. Ovo se pravilo posebno odnosi na kamione i autobuse.

7. Prilikom ukljucivanja u promet nije potrebno gledati ni lijevo ni desno. Dovoljno je gledati ispred sebe, a ponekad je i to previse.

8. Idete li na duzi put, opskrbite se sendvicima i kavom iz termosice. Stajanje po odmoristima i temeljitije opustanje od visesatne voznje je za slabice i pickice.

9. Takodjer, planirajte putovanje tako da dobijete sto vise godisnjeg. Krenite odmah poslije posla, vozite cijelu noc i oko podneva iduceg dana stignite na more. Kuci se vracajte nakon cjelodnevnog kupanja i suncanja na plazi. Odmor je ionako precijenjen, a spavanje u usputnim motelima preskupo. Sto ako si ubijete obitelj? Nema veze, to je jedan od rizika koje zivot nosi sa sobom. Uostalom, uvijek mozete naci novu zenu i s njom dobiti novu djecu. A novac koji ste dali za spavanje i veceru ipak je bacen u nepovrat.

10. Zapamtite, pjesaci nikad nemaju prednost, cak ni na pjesackom prijelazu sa semaforom.

11. Ako ikako mozete, uletite u skare. Nema veze sto iza nekog kamiona vozite kilometrima. Pretjecanje je najsladje kad vidite da vam netko ide u susret.


Evo, to vam je ukratko to. Primite na znanje i nemojte reci da niste bili upozoreni. I cuvajte se motoriziranih Ceha.

Oznake: Češka, promet

17.04.2005. u 15:51 • 47 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>




< prosinac, 2015  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Opis bloga


Brojim vas...

hit counter

od ljeta 2010.!


NOVO!
Pratite me na fejsu!

Kulerica na FB-u. Klik... Lajk!


Linkovi


Sezonski adventski kutak

Advent u Beču, prvi dio
Advent u Beču, drugi dio
Advent u Beču, treći dio
Advent u Beču, četvrti dio
Advent u Beču, peti dio
Advent u Beču, šesti dio
Advent u Beču, sedmi dio



Pišite mi na
kulerica@hotmail.com



VAŽNO
U ovaj je blog uloženo previše slobodnog vremena, truda i volje da bi služio kao platforma za besplatne oglase. Komentari koji sadrže linkove na druge web stranice ili bilo koji drugi oblik reklame bit će bez iznimke brisani.

Želite li na mom blogu objaviti oglas ili reklamu, javite mi se na kulerica@hotmail.com i dogovorit ćemo se na obostrano zadovoljstvo. sretan



© kulerica, 2004.-2014., sva prava pridržana. Zabranjeno kopiranje, umnožavanje, objavljivanje ili bilo koja druga uporaba teksta i fotografija s bloga u bilo koje svrhe bez dozvole autorice. Za dogovor o bilo kakvom korištenju materijala s ovog bloga javite se na kulerica@hotmail.com.




Fotoputopisi:

Brno

Prag, prvi dio
Prag, drugi dio
Prag, treci dio

Salzburg 2005.

Krumbach

Beograd, prvi dio
Beograd, drugi dio

Crikvenica

Sheffield
Nottingham

Bratislava, 2005., prvi dio
Bratislava, 2005., drugi dio

Rodos, prvi dio
Rodos, drugi dio
Rodos, treći dio

Faliraki

Advent u Beču, prvi dio
Advent u Beču, drugi dio
Advent u Beču, treći dio
Advent u Beču, četvrti dio
Advent u Beču, peti dio
Advent u Beču, šesti dio
Advent u Beču, sedmi dio

Salzburške Alpe, prvi dio
Salzburške Alpe, drugi dio

Hallein

Bad Ischl

Preduskrsni Beč

Borj Cedria, Tunis
Hammam Lif, Tunis
Nabeul, Tunis

München, prvi dio
München, drugi dio (Oktoberfest)

Bratislava 2007.

Konakli, Turska
Alanya, Turska

Oldenburg

Bremen, prvi dio
Bremen, drugi dio

Metković i okolica

Rim, 1. dio
Rim, 2. dio (Vatikan)
Rim, 3. dio (Explora)

Bleiburg 2010.
Petzen 2010.
Klagenfurt 2010.

Kemer, Turska
Tahtali Dagi, Olympos, Turska
Antalya, Turska

Petzen 2011.
Klagenfurt 2011.

Sisak

Mondsee
Bad Gastein
Stubnerkogel
Salzburg 2011.

Istra, 1. dio (Pula i Rovinj)
Istra, 2. dio (Brijuni i Fažana)

Bratislava 2011.

Bled, 1. dio
Bled, 2. dio

Postojnska jama

Venecija

Poreč i Rovinj

Minimundus, Austrija

Petzen 2013.

Graz

Familypark Neusiedlersee/Nežidersko jezero

Budimpešta, 1. dio
Budimpešta, 2. dio

Miramare, Italija
Trst, Italija

Styrassic Park, Austrija

Bad Vöslau, Austrija

Chiemsee, Bavarska, Njemačka
Legoland, Bavarska, Njemačka
Hohenschwangau i Neuschwanstein, Bavarska, Njemačka

Linz, Austrija

Željezno/Eisenstadt, Austrija






Zbog čega Kulerica?


Najprije, zato jer su sva pametnija imena koja sam imala na umu već bila zauzeta. Blogera očito ima puno previše. A zatim i zato jer se trudim ne živcirati se oko mnogih stvari, ponajviše oko ljudske gluposti. Be cool životni stav najbolje je što mogu učiniti za svoj miran san i nježni probavni sustav.