Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kulerica

Marketing

Praska trilogija, brum-brum-brum

Ja stvarno ne volim generalizacije i predrasude. Smatram da su i jedne i druge oblik intelektualne lijenosti, jer nam omogucavaju da ne ulozimo trud kako bismo nekog upoznali, nego ga nicim izazvani volimo, jer spada u naciju koja je kakti omiljena ili, jos gore, u startu otpisemo, jer je iz zemlje o kojoj ne vlada dobro misljenje. Ili je rodjen u pravom/krivom horoskopskom znaku. Ili ima boju kose za koju se zna da odlikuje iskljucivo lazove i prevarante. Ili vec nesto. I zato jako, zaista jako pazim da ne zaglibim u nekoj vec postojecoj generalizaciji, a pogotovo da je i sama ne proizvedem, ali ponekad je to jace od mene.

Recimo, sad.

Vec godinama promatram po cestama raznim ceske vozace i cudim se do koje mjere ne znaju voziti. Svejedno da li po autoputu za Bec ili po zivopisnoj Jadranskoj magistrali, Cesi za volanom prava su opasnost na cesti. Citajuci ljetne crne kronike u hrvatskim novinama ne mogu se oteti dojmu da su uglavnom Cesi ti koji uzrokuju najkrvolocnije nesrece. A kad vam netko tko je na vlastitoj kozi dozivio i prezivio lude vozace temperamentom obdarenih mediteranskih i sjevernoafrickih zemalja (u prijevodu: ja) kaze da je voznja u Ceskoj vrlo opasna stvarca, bolje vam je da vjerujete.

Za divno cudo, Cesi uopce ne jure. Ogranicenje brzine na autoputu je 130 km/h, sto vecina pobozno postuje. Utoliko je cudnija njihova sklonost ka ubijanju na cestama. Mislim, ok, lako se slupati na Siciliji, gdje su svi zivahni i voze brzo, ali umijece je voziti sporo, tromo i opasno.

Stoga bih vam zeljela dati upute za voznju u Ceskoj. Cisto da se prilagodite.

1. Zaboravite da ste ikad isli u autoskolu. To su gluposti. Vozite prema svom trenutnom raspolozenju, kako biste bili vjerni sebi. Nece vam valjda neke sarene ploce uz cestu dirigirati kako da vozite.

2. Kad vozite po lokalnoj cesti, ponekad bez razloga zakocite i naglo usporite. Tek tako, iz fore. Da provjerite reflekse vozaca iza vas.

3. Kocenje nije dovoljno. Ponekad stanite. Bez razloga. Ukopajte se na mjestu na sekundu-dvije, a zatim krenite dalje kao da se nista nije dogodilo.

4. Na autoputu vrijede posve drugacija pravila ponasanja. Recimo, cudaci iz drugih zemalja misle da je lijeva traka za pretjecanje. E, pa nije. Komotno i ugodno vozite njome paralelno s autom na desnoj strani, ne obaziruci se na cinjenicu da vozite tek osamdeset na sat i da se iza vas napravila kolona.

5. Takodjer, na polupraznom autoputu s vremena na vrijeme bez ikakvog razloga prijedjite iz desne trake u lijevu i natrag. Cisto da razbijete monotoniju.

6. Ako vozite barem kilometar na sat brze od auta ispred vas, obavezno ga pretecite. Pogotovo na uzbrdici. Nema veze sto cete time zakrciti lijevu traku, bitno je da vi zadrzite svoj tempo voznje. Nemojte ni slucajno ubrzati. Ovo se pravilo posebno odnosi na kamione i autobuse.

7. Prilikom ukljucivanja u promet nije potrebno gledati ni lijevo ni desno. Dovoljno je gledati ispred sebe, a ponekad je i to previse.

8. Idete li na duzi put, opskrbite se sendvicima i kavom iz termosice. Stajanje po odmoristima i temeljitije opustanje od visesatne voznje je za slabice i pickice.

9. Takodjer, planirajte putovanje tako da dobijete sto vise godisnjeg. Krenite odmah poslije posla, vozite cijelu noc i oko podneva iduceg dana stignite na more. Kuci se vracajte nakon cjelodnevnog kupanja i suncanja na plazi. Odmor je ionako precijenjen, a spavanje u usputnim motelima preskupo. Sto ako si ubijete obitelj? Nema veze, to je jedan od rizika koje zivot nosi sa sobom. Uostalom, uvijek mozete naci novu zenu i s njom dobiti novu djecu. A novac koji ste dali za spavanje i veceru ipak je bacen u nepovrat.

10. Zapamtite, pjesaci nikad nemaju prednost, cak ni na pjesackom prijelazu sa semaforom.

11. Ako ikako mozete, uletite u skare. Nema veze sto iza nekog kamiona vozite kilometrima. Pretjecanje je najsladje kad vidite da vam netko ide u susret.


Evo, to vam je ukratko to. Primite na znanje i nemojte reci da niste bili upozoreni. I cuvajte se motoriziranih Ceha.

Post je objavljen 17.04.2005. u 15:51 sati.