kulerica

& svakodnevna spika

subota, 05.11.2005.

Nomen est omen i druge vrle mudrosti

"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet",


blebnuo je Shakespeare i ostao živ, barem privremeno.



Dakle, odlučili ste krenuti putem kojim ide svaki uspješan samostalnan samozaposleni dobrozarađujući poslovni čovjek, ostvariti svekoliki san barem četiri zadnje generacije vlastite obitelji, biti sam svoj čoek, imati velik stan prepun finog namještaja, pred njim autek od kojeg susjedima ljubomora oduzima dah, a u njemu prekrasnu obitelj odjevenu u skupe krpice.

Tim povodom otvarate vlastiti biznis, ignorirajući činjenicu da okrutne statistike govore da tek jedan od deset preživi prvih godinu (ili tri?) dana. Imate nekakav početni kapital, žicate frendove pozajmicu ili pak moljakate kredite po bankama, a ako ste nešto jednostavnijeg intelektualnog sklopa možda se obraćate i zelenašima. U svakom slučaju, sakupljate potreban novac i, s gaćama na štapu, bmw-om kupljenom na leasing u garaži i nekoliko poliesterskih odijela u ormaru ulijećete u svijet big businessa u kojem vladaju pravila džungle, pustinje i prašume. Ili već nekog eko-sustava.

Naravno, za svoj ste se pohod u poslovni svijet opremili potrebnim znanjima. Ako već niste diplomirali ekonomiju, naručili ste i s posebnom pažnjom pročitali desetke knjiga s interneta, a ako ni to niste stigli, nema veze, proveli ste dovoljno vremena u kvartovskom bircu da znate da vođenje vlastitog posla nije nikakav problem. Ako može Štef, možete i vi. A Štef čak nema ni odijelo s kravatom.

U svakom slučaju, shvatili ste da je bitan imidž (thus bmw u garaži i odijela u ormaru), kao i ime koje će na vaš biznis privući svekoliku pažnju javnosti te je motivirati da u obliku stampeda pohrli k vama i čeka u višesatnom redu ne bi li potrošila što više svog teško zarađenog novca.

I tako, razmišljate o imenu. I razmišljate. I razmišljate. Shvaćate da je riječ o teškoj odluci. I odgovornoj. Ime mora biti privlačno. Lako pamtljivo. Neobično, a istovremeno uhu blisko. Melodično. I još k tome mora sažimati bit vašeg posla.

Možda vam ovom prilikom mogu pomoći nekim konkretnim primjerima uspješnog imenovanja privatnih firmi koje su osvojile svijet. Ako još nisu, pitanje je trenutka kad će.


Turistička agencija Kolumbo, viđena u Zagrebu

Dakle, nema boljeg imena za turističku agenciju od asocijacije na čovjeka koji je na svom životnom putovanju fulao cijeli kontinent. Već vidim prekrasne reklame spomenute agencije: s nama uplaćujete vikend u New Yorku, no možda ćemo vas iznenaditi nezaboravnim provodom u Tirani. Umjesto predvidljivog Londona, dozvolite nam da vas odvedemo u nepoznato seoce središnje Azije. S nama se nikad ne zna. Mi smo hrabri. Mi smo avanturisti. Mi znamo znanje. A kad stignete na odredište, birajte oružje i do mile volje ubijajte domoroce, uključeno je u cijenu. Ratni plijen predajte kustosu muzeja svojega grada.


Turistička agencija Uliks, viđena u Zagrebu

Slično kao i u prethodnom slučaju, zaista je poticajno putovati s agencijom tako odlučna, a literarnog imena. Imajući na umu što je sve siroti Uliks iliti Odisej prošao, reklamne slogane zamišljam otprilike ovako: Želite li putovati? Imajte na umu Odiseja, antičkog junaka i našeg idola. Odvest ćemo vas u središte svjetskih nemira, bilo to u Afganistanu ili Iraku, a ako preživite duge godine teških bitaka, predstoji vam cijelo desetljeće maštovitog povratka kući ispunjeno najrazličitijim preprekama koje će osnažiti vaš duh i tijelo. Za to će vrijeme vaša obitelj, s posebnim naglaskom na nježniju i ljepšu polovicu, biti izložena slikovitim iskušenjima, ali ćete zato, nakon što se vratite kući, biti sigurni u njezinu ljubav. Ne, s nama ne putujete na dosadnim rutama Zagreb-Pariz-Zagreb, mi vas ne vodimo u dolinu Rajne niti ćemo vašu djecu razveseliti posjetom Gardalandu. Kajgod. Mi smo Uliks, the ratno-dezorjentacijska agencija za prave macho frajerčine koji preziru shopping izlete i gubljenje vremena po muzejima.


Ribarnica Tuljan, viđena u Zagrebu

Ako se mom oku dobro čini, spomenuta je ribarnica već duže vremena zatvorena, što je zaista čudno, s obzirom na svu magnetsku privlačnost njezina imena. Ne mogu vam objasniti količinu gladi te želje za ribom koja se budi kad čujem da je mogu kupiti u ribarnici koja se zove Tuljan. Tuljan je i inače moja omiljena namirnica (di me nađe?) koju jedem pirjanu, kuhanu i na roštilju, a kad imam volje i vremena te želim posebno obradovati ukućane pripremam tuljanova rebarca u umaku od divljih zelenih bobica koje se beru isključivo na noć punog mjeseca i to ako je temperatura između dva stupnja i nule. Za desert preporučam lubenicu.

Genijalac koji je ribarnici nadjenuo ime Tuljan vjerojatno razmišlja o proširenju lanca prehrambenih trgovina mesnicom, no još uvijek se ne može odlučiti bi li je nazvao Pas, Mačka ili Papiga.


Kafić Snob, viđen u Beču

Aha, zaista ima ljudi koji riječ snob doživljavaju kao kompliment, čak i kad im je upućena neupitno prezrivim glasom. Valjda je na takve ciljao vlasnik cijenjenog ugostiteljskog establishmenta koji se nalazi u jednom od najpohabanijih dijelova grada, no ako u nj ulazite iz Zagreba nemrete ga promašit. Osim što je cijeli okoliš ne samo jadan, nego i prejadan, ni sam kafić, barem izvana i na brzinu gledano, ne budi u posjetiteljima ni najmanju nadu da bi, ako su možda u celebrity-headhunting misiji, tamo mogli susresti bilo koga osim nekog lokalnog alkosa ili raskošnih djeva za koje mogu pretpostaviti da su dio inventara takve vrste lokala.


Agencija za nekretnine Sodoma, viđena u Beču

Zaista ne znam što bi me prilikom selidbe spriječilo da svoj novi stan unajmim ili kupim od bilo koga osim od agencije Sodoma (koja ovako usamljena ne zvuči nimalo bolje nego u kompletu s Gomorom). Pazite samo koliko to ime pruža divnih mogućnosti za hvalisanje prijateljima: našla sam stan u Sodomi; baš sam danas razgovarala s tipom iz Sodome u vezi stana; sutra imam dogovor s ljudima iz Sodome; krajem mjeseca potpisujem neraskidiv ugovor sa Sodomom. Ma kakvo hvalisanje frendovima, dajte si predočite koliko je to tema za nove razgovore sa sasvim novim ljudima! Ako vas u startu ne proglase luđakinjom imate sasvim dobre šanse ostvariti nova, obogaćujuća prijateljstva s najslikovitijim likovima u gradu.

A zamislite tek kako je zaposlenicima Sodome. Dobar dan, ja sam iz Sodome i imam jedan zanimljiv prijedlog za vas; dobar dan, zovem vas iz Sodome s molbom da se svakako odazovete našem pozivu. Prijateljima se jadate da ste svakodnevno osam sati u Sodomi, a na vizitki vam piše Franjo Stanoprodajić, agent na nekretnine, Sodoma. Pa di ćeš ljepše?



Btw. prije par dana mi je bio rođendan. :-)

05.11.2005. u 00:36 • 49 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>




< studeni, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Opis bloga


Brojim vas...

hit counter

od ljeta 2010.!


NOVO!
Pratite me na fejsu!

Kulerica na FB-u. Klik... Lajk!


Linkovi


Sezonski adventski kutak

Advent u Beču, prvi dio
Advent u Beču, drugi dio
Advent u Beču, treći dio
Advent u Beču, četvrti dio
Advent u Beču, peti dio
Advent u Beču, šesti dio
Advent u Beču, sedmi dio



Pišite mi na
kulerica@hotmail.com



VAŽNO
U ovaj je blog uloženo previše slobodnog vremena, truda i volje da bi služio kao platforma za besplatne oglase. Komentari koji sadrže linkove na druge web stranice ili bilo koji drugi oblik reklame bit će bez iznimke brisani.

Želite li na mom blogu objaviti oglas ili reklamu, javite mi se na kulerica@hotmail.com i dogovorit ćemo se na obostrano zadovoljstvo. sretan



© kulerica, 2004.-2014., sva prava pridržana. Zabranjeno kopiranje, umnožavanje, objavljivanje ili bilo koja druga uporaba teksta i fotografija s bloga u bilo koje svrhe bez dozvole autorice. Za dogovor o bilo kakvom korištenju materijala s ovog bloga javite se na kulerica@hotmail.com.




Fotoputopisi:

Brno

Prag, prvi dio
Prag, drugi dio
Prag, treci dio

Salzburg 2005.

Krumbach

Beograd, prvi dio
Beograd, drugi dio

Crikvenica

Sheffield
Nottingham

Bratislava, 2005., prvi dio
Bratislava, 2005., drugi dio

Rodos, prvi dio
Rodos, drugi dio
Rodos, treći dio

Faliraki

Advent u Beču, prvi dio
Advent u Beču, drugi dio
Advent u Beču, treći dio
Advent u Beču, četvrti dio
Advent u Beču, peti dio
Advent u Beču, šesti dio
Advent u Beču, sedmi dio

Salzburške Alpe, prvi dio
Salzburške Alpe, drugi dio

Hallein

Bad Ischl

Preduskrsni Beč

Borj Cedria, Tunis
Hammam Lif, Tunis
Nabeul, Tunis

München, prvi dio
München, drugi dio (Oktoberfest)

Bratislava 2007.

Konakli, Turska
Alanya, Turska

Oldenburg

Bremen, prvi dio
Bremen, drugi dio

Metković i okolica

Rim, 1. dio
Rim, 2. dio (Vatikan)
Rim, 3. dio (Explora)

Bleiburg 2010.
Petzen 2010.
Klagenfurt 2010.

Kemer, Turska
Tahtali Dagi, Olympos, Turska
Antalya, Turska

Petzen 2011.
Klagenfurt 2011.

Sisak

Mondsee
Bad Gastein
Stubnerkogel
Salzburg 2011.

Istra, 1. dio (Pula i Rovinj)
Istra, 2. dio (Brijuni i Fažana)

Bratislava 2011.

Bled, 1. dio
Bled, 2. dio

Postojnska jama

Venecija

Poreč i Rovinj

Minimundus, Austrija

Petzen 2013.

Graz

Familypark Neusiedlersee/Nežidersko jezero

Budimpešta, 1. dio
Budimpešta, 2. dio

Miramare, Italija
Trst, Italija

Styrassic Park, Austrija

Bad Vöslau, Austrija

Chiemsee, Bavarska, Njemačka
Legoland, Bavarska, Njemačka
Hohenschwangau i Neuschwanstein, Bavarska, Njemačka

Linz, Austrija

Željezno/Eisenstadt, Austrija






Zbog čega Kulerica?


Najprije, zato jer su sva pametnija imena koja sam imala na umu već bila zauzeta. Blogera očito ima puno previše. A zatim i zato jer se trudim ne živcirati se oko mnogih stvari, ponajviše oko ljudske gluposti. Be cool životni stav najbolje je što mogu učiniti za svoj miran san i nježni probavni sustav.