Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kulerica

Marketing

Nomen est omen i druge vrle mudrosti

"What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet",


blebnuo je Shakespeare i ostao živ, barem privremeno.



Dakle, odlučili ste krenuti putem kojim ide svaki uspješan samostalnan samozaposleni dobrozarađujući poslovni čovjek, ostvariti svekoliki san barem četiri zadnje generacije vlastite obitelji, biti sam svoj čoek, imati velik stan prepun finog namještaja, pred njim autek od kojeg susjedima ljubomora oduzima dah, a u njemu prekrasnu obitelj odjevenu u skupe krpice.

Tim povodom otvarate vlastiti biznis, ignorirajući činjenicu da okrutne statistike govore da tek jedan od deset preživi prvih godinu (ili tri?) dana. Imate nekakav početni kapital, žicate frendove pozajmicu ili pak moljakate kredite po bankama, a ako ste nešto jednostavnijeg intelektualnog sklopa možda se obraćate i zelenašima. U svakom slučaju, sakupljate potreban novac i, s gaćama na štapu, bmw-om kupljenom na leasing u garaži i nekoliko poliesterskih odijela u ormaru ulijećete u svijet big businessa u kojem vladaju pravila džungle, pustinje i prašume. Ili već nekog eko-sustava.

Naravno, za svoj ste se pohod u poslovni svijet opremili potrebnim znanjima. Ako već niste diplomirali ekonomiju, naručili ste i s posebnom pažnjom pročitali desetke knjiga s interneta, a ako ni to niste stigli, nema veze, proveli ste dovoljno vremena u kvartovskom bircu da znate da vođenje vlastitog posla nije nikakav problem. Ako može Štef, možete i vi. A Štef čak nema ni odijelo s kravatom.

U svakom slučaju, shvatili ste da je bitan imidž (thus bmw u garaži i odijela u ormaru), kao i ime koje će na vaš biznis privući svekoliku pažnju javnosti te je motivirati da u obliku stampeda pohrli k vama i čeka u višesatnom redu ne bi li potrošila što više svog teško zarađenog novca.

I tako, razmišljate o imenu. I razmišljate. I razmišljate. Shvaćate da je riječ o teškoj odluci. I odgovornoj. Ime mora biti privlačno. Lako pamtljivo. Neobično, a istovremeno uhu blisko. Melodično. I još k tome mora sažimati bit vašeg posla.

Možda vam ovom prilikom mogu pomoći nekim konkretnim primjerima uspješnog imenovanja privatnih firmi koje su osvojile svijet. Ako još nisu, pitanje je trenutka kad će.


Turistička agencija Kolumbo, viđena u Zagrebu

Dakle, nema boljeg imena za turističku agenciju od asocijacije na čovjeka koji je na svom životnom putovanju fulao cijeli kontinent. Već vidim prekrasne reklame spomenute agencije: s nama uplaćujete vikend u New Yorku, no možda ćemo vas iznenaditi nezaboravnim provodom u Tirani. Umjesto predvidljivog Londona, dozvolite nam da vas odvedemo u nepoznato seoce središnje Azije. S nama se nikad ne zna. Mi smo hrabri. Mi smo avanturisti. Mi znamo znanje. A kad stignete na odredište, birajte oružje i do mile volje ubijajte domoroce, uključeno je u cijenu. Ratni plijen predajte kustosu muzeja svojega grada.


Turistička agencija Uliks, viđena u Zagrebu

Slično kao i u prethodnom slučaju, zaista je poticajno putovati s agencijom tako odlučna, a literarnog imena. Imajući na umu što je sve siroti Uliks iliti Odisej prošao, reklamne slogane zamišljam otprilike ovako: Želite li putovati? Imajte na umu Odiseja, antičkog junaka i našeg idola. Odvest ćemo vas u središte svjetskih nemira, bilo to u Afganistanu ili Iraku, a ako preživite duge godine teških bitaka, predstoji vam cijelo desetljeće maštovitog povratka kući ispunjeno najrazličitijim preprekama koje će osnažiti vaš duh i tijelo. Za to će vrijeme vaša obitelj, s posebnim naglaskom na nježniju i ljepšu polovicu, biti izložena slikovitim iskušenjima, ali ćete zato, nakon što se vratite kući, biti sigurni u njezinu ljubav. Ne, s nama ne putujete na dosadnim rutama Zagreb-Pariz-Zagreb, mi vas ne vodimo u dolinu Rajne niti ćemo vašu djecu razveseliti posjetom Gardalandu. Kajgod. Mi smo Uliks, the ratno-dezorjentacijska agencija za prave macho frajerčine koji preziru shopping izlete i gubljenje vremena po muzejima.


Ribarnica Tuljan, viđena u Zagrebu

Ako se mom oku dobro čini, spomenuta je ribarnica već duže vremena zatvorena, što je zaista čudno, s obzirom na svu magnetsku privlačnost njezina imena. Ne mogu vam objasniti količinu gladi te želje za ribom koja se budi kad čujem da je mogu kupiti u ribarnici koja se zove Tuljan. Tuljan je i inače moja omiljena namirnica (di me nađe?) koju jedem pirjanu, kuhanu i na roštilju, a kad imam volje i vremena te želim posebno obradovati ukućane pripremam tuljanova rebarca u umaku od divljih zelenih bobica koje se beru isključivo na noć punog mjeseca i to ako je temperatura između dva stupnja i nule. Za desert preporučam lubenicu.

Genijalac koji je ribarnici nadjenuo ime Tuljan vjerojatno razmišlja o proširenju lanca prehrambenih trgovina mesnicom, no još uvijek se ne može odlučiti bi li je nazvao Pas, Mačka ili Papiga.


Kafić Snob, viđen u Beču

Aha, zaista ima ljudi koji riječ snob doživljavaju kao kompliment, čak i kad im je upućena neupitno prezrivim glasom. Valjda je na takve ciljao vlasnik cijenjenog ugostiteljskog establishmenta koji se nalazi u jednom od najpohabanijih dijelova grada, no ako u nj ulazite iz Zagreba nemrete ga promašit. Osim što je cijeli okoliš ne samo jadan, nego i prejadan, ni sam kafić, barem izvana i na brzinu gledano, ne budi u posjetiteljima ni najmanju nadu da bi, ako su možda u celebrity-headhunting misiji, tamo mogli susresti bilo koga osim nekog lokalnog alkosa ili raskošnih djeva za koje mogu pretpostaviti da su dio inventara takve vrste lokala.


Agencija za nekretnine Sodoma, viđena u Beču

Zaista ne znam što bi me prilikom selidbe spriječilo da svoj novi stan unajmim ili kupim od bilo koga osim od agencije Sodoma (koja ovako usamljena ne zvuči nimalo bolje nego u kompletu s Gomorom). Pazite samo koliko to ime pruža divnih mogućnosti za hvalisanje prijateljima: našla sam stan u Sodomi; baš sam danas razgovarala s tipom iz Sodome u vezi stana; sutra imam dogovor s ljudima iz Sodome; krajem mjeseca potpisujem neraskidiv ugovor sa Sodomom. Ma kakvo hvalisanje frendovima, dajte si predočite koliko je to tema za nove razgovore sa sasvim novim ljudima! Ako vas u startu ne proglase luđakinjom imate sasvim dobre šanse ostvariti nova, obogaćujuća prijateljstva s najslikovitijim likovima u gradu.

A zamislite tek kako je zaposlenicima Sodome. Dobar dan, ja sam iz Sodome i imam jedan zanimljiv prijedlog za vas; dobar dan, zovem vas iz Sodome s molbom da se svakako odazovete našem pozivu. Prijateljima se jadate da ste svakodnevno osam sati u Sodomi, a na vizitki vam piše Franjo Stanoprodajić, agent na nekretnine, Sodoma. Pa di ćeš ljepše?



Btw. prije par dana mi je bio rođendan. :-)

Post je objavljen 05.11.2005. u 00:36 sati.