29

utorak

siječanj

2008

Space Curry




Oni koji prate moju kulinarsku rubriku, vjerojatno ce se prisjetiti moje biljeske od prije nesto vise od godinu dana:

Space food
Japanska Agencija za istrazivanje svemira JAXA nedavno je objavila natjecaj za proizvodnju japanske ‘svemirske hrane’ koja bi se najranije od 2008. godine trebala naci na jelovniku Medjunarodne svemirske postaje (ISS). Natjecaj je raspisan medju domacim proizvodjacima hrane, a trazeni bi produkt trebao zadovoljavati odredjene medjunarodne standarde kao sto su sigurnost pakiranja, mogucnost higijenskog cuvanja u duzim periodima, okus i izgled. Hoce li, dakle, astronauti u Zemljinoj orbiti uskoro srkati instant sushi iz vrecice, ostaje da se vidi.


Kao sto se moglo i ocekivati, napori japanskih znanstvenika i nutricionista u medjuvremenu su urodili plodom. Doduse, nista od sushija iz vrecice, ali poslusajte ovo. Na sluzbenoj listi japanskih jela koja uskoro lete u svemir nasle su se, izmedju ostalog, cuvene rizine loptice ili onigiri, 'ramen' rezanci, riba u miso umaku, tradicionalni japanski slatkisi i zeleni caj, i last but not least, japanski curry.

Curry je zasigurno jedno od najpopularnijih obiteljskih jela u Japanu. Iako je sam curry porijeklom iz Indije, a Japanci su ga preuzeli od Britanaca, 'karee raisu' zgodan je primjer japanske vjestine (tko zna koji po redu) da se strani produkt preuzme i prilagodi domacim potrebama, te u svemu ode jos korak dalje, ako treba i do svemirskih visina.

'Space curry', kako je sluzbeni naziv ove svemirske hrane, odnedavno je dostupan i na zemaljskoj bazi Nippon. Kusala sam za vas !

Proizvod je pakiran u vrecici nalik na obicnu aluminijsku, koju je prije otvaranja potrebno zagrijati u mikrovalnoj pecnici nekoliko minuta. Nakon toga sadrzaj se jednostavno prelije po kuhanoj rizi (kod mene svjeza, iz riznika; za astronaute dakako postoji instant verzija).
Iz nekih svojih sasvim zemaljskih predrasuda, ocekivala sam curry s manje okusa i mirisa, a jos manje prave teletine u njemu. Ipak, iznenadio me ukusan umak s dosta dodataka, ne toliko daleko od onog pravog zemaljskog, ljutine negdje oko 'medium' (politicka korektnost ?).
Umak bojom, okusom i konzistencijom sasvim nalikuje na obicni curry umak.

Sve u svemu, prolazna ocjena. Doduse, some like it hot, pa da sam ja astronaut, smjelo bi za mene i ljuce. Kazu da su ljudski osjeti slabiji u bestezinskom stanju, stoga je ovaj 'space curry' navodno hranjiviji (s vecim unosom kalcija) i ljuci od obicnog. Eto kako je sve relativno.



Pakiranje 'Space Curry'-ja


Svemirski curry moze se nabaviti na internetu ili u japanskim prirodoslovnim muzejima, po cijeni od 525 yena.
Za one koji bi radije sami spremili zemaljsku verziju, pogledajte ovdje.




UFO ramen (kineski rezanci): bas su fora, iako nisu za astronaute, vec za nas obicne Zemljane


















<< Arhiva >>