moćna kuhača

četvrtak, 03.07.2008.

U ime Oca zaposli sina part 1



Nova tema koja se nastavlja nekako na prethodnu (ako zanemarite onaj međupost) je korupcija. Izdvojimo prvo ključne riječi: korupcija, mito, nepotizam, indulgencija, podobnost, kupovina funkcija, politička orjentiranost, manjak karaktera. Zvuči kao teška artiljerija. A u što će se kroz neko vrijeme pretvoriti...

Studenti opet prosvjeduju. Ništa novo, jedna od funkcija studenata i je da prosvjeduju. Prosvjeduju dok su studenti, kad diplomiraju onda prije ili kasnije postaju oni protiv kojih se prosvjeduje. Onda opet nakon nekoliko godina postaju umirovljenici, koji se konstantno žale i gunđaju, jer ne mogu više biti ni oni koji prosvjeduju ni oni protiv kojih se prosvjeduje. Mislim da u prirodi postoji već takavo kružno kretanje tvari, tako da ne iznenađuje što su se biološke pravilnosti preslikale i na sociologiju.
Dakle, prosvjeduje se protiv toga što nema dosta mjesta u domovima, dignuti su kriteriji za dobivanje istoga, 30% soba se prodaje na crno, a još najmanje toliko ide preko veze. Kad gledate-pošten čovjek tu nema što tražiti. I stvarno,i u meni bi se probudio neki rudimentarni Che Guevara, i ja bih digao svoj glas, da nisam i sam pripadnik te generacije i kaste. A pazi sad, inside informacije: ja sam '84. godište, predzadnja generacija „starog“ programa studiranja. Trenutno dovršavam svoju 5 godinu studiranja na četverogodišnjem faksu. Postotak ljudi koji studiraju medicinu iz moje generacije (bar u mom krugu kretanja) je otprilike 7%. To znači svaki 14. Zašto spominjem medicinare? Zato što oni jedini po starom programu pohađaju šestogodišnji studij. Dakle, 13 od 14 ljudi je već trebalo diplomirati. Ako je i palo godinu, to je onda produženje za godinu dana. Osnovna matematika prvog razreda kaže da je 4+1=5. Ako peta godina već istječe,a vi još niste pri kraju,onda nešto generalno nije u redu. Pitanje glasi-koji kurac vi uopće još radite u domovima?!?

Zašto povlačim pitanje „starog“ programa? Zato što je jedan od prigovora bio da su dignuti kriteriji za dobivanje doma,i da bolonjci ostvaruju više bodova blablabla. Točno. Činjenica 1-bolonjci su glupi kao noć. Činjenica 2-bolonjci imaju bolje ocjene za manje znanja jer im se daju bodovi,a ocjene su više opisne,i daju se po Gaussovoj krivulji,u većini slučajeva. Onima koji znaju tko je bio Gauss je jasno da to znači da za manje znanja dobijate bolju ocjenu, jer je cijela generacija glupava, pa se vi ističete kao nadprosječan. Čak i da nije tako (u što me ni sam Svevišnji ne može uvjeriti), svrha bolonjskog programa je poboljšanje kvalitete obrazovanja, što se između ostalog pokušava postići i osobnijim radom sa studentima i kontinuiranim učenjem, koje se osigurava čestim kolokvijima i međuispitima. Ne znam kako vama, ali meni „poboljšanje kvalitete“ znači da nešto treba biti bolje-a ako je bolje,onda zaslužuje i višu ocjenu. Činjenica 3-broj bolonjaca sada premašuje broj starih studenata,a mali kviz iz politike pita-što je to vladavina većine? Ne vidim zašto bi kriterij za dodjelu doma onda bio prilagođen u korist manjine starih studenata. To je kao da srušite Vladu i postavite Slovence da upravljaju državom.
Vjerujem da se do sada našlo bar nekoliko vas koji su se zapitali-dobro, a s kojim pravom se ovaj tu prosipa, po čemu je on to nadležan govoriti o tome? Pa, dragi moj-ni ja još nisam diplomirao. Imam još nekoliko ispita, i sam parazitiram na grbači roditelja i države. Ali..bitna razlika je u tome što sam ja zadnjih godinu dana jednostavno bacio kroz prozor radi osobnih užitaka, i svjestan sam te činjenice. Svjestan sam također i činjenice da sam već trebao otići i sa fakulteta, i iz studentske menze, i u krajnjem slučaju-da sam imao mjesto u domu-i iz doma. Onaj idealist u meni, koji još uvijek uzgaja karakter i pristojnost u svom vrtu, nosi parolu na majici „svakog gosta tri dana dosta“ .

Da, već čujem gunđanja iz zadnjih redova : „ne znaš ti kakva je situacija, ne mogu si svi priuštit studiranje, neki su morali raditi da bi preživjeli blablabla...“. Ma nemojte? Slučajno znam ljude koji su bili u takvoj situaciji da nije baš bilo jednostavno otići u Zagreb studirati. Eno dečki sad rade, potpuno su samostalni, zarađuju i zajebavaju se. Istina, ne studiraju, ali su si organizirali egzistenciju nezavisno od studija. Isto tako znam ljude (između ostalog i ja,i to polovicu svoga studiranja) koji su studirali i radili žnj poslove samo da dođu do nekakvog novca-ali oni su uspjeli studirati, ako su to stvarno htjeli. A opet, poznam i ljude koji nisu radili ništa, a nisu ni studirali, jer su prelijeni. Ali su se stalno žalili na sve. Tako da posao i uvjeti nisu opravdanje za neuspjeh na fakultetu. Tko je htio studirati, studirao je, tko je htio raditi-radio je. A psotoje i oni koji su htjeli oboje, i vjerujte mi da takvi nisu organizirali prosvjede i potpisivanje peticija i slično.

Prođe vrijeme, dođe rok..nisi braco završio još? Pa ništa onda, suoči se sa tim, kupi kartu kući, spakuj stvari u kofer i, kako bi pjesnik rekao-a Olja me podsjetila, vrati se kući kao popišan cvijet. Pa studiraj od kuće prijatelju moj, nije ni to neizvedivo. Ionako si sad apsolvent, pa ti apsolviraj.

Naravno, postoji ona mala, statistički jedva vidljiva ali konstantna skupina iznimaka kod kojih situacija baš uz dlaku zaista je tako nemoguća. Njih troje će se nekako već smjestiti u dom, ili će naći dobrotvora ili će propasti i postati pijanci ili će spavati na kolodvoru. Njima ne mogu reći ništa drugo osim-fer plej je izmišljena kategorija koja ne postoji. Zašto? Saznajte u drugom dijelu...
- 22:00 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>