Komentari

ap-placenici.blog.hr

Dodaj komentar (11)

Marketing


  • ap-placenici

    ...

    avatar

    07.03.2025. (00:02)    -   -   -   -  

  • sewen

    Spremaš se za bijeg?

    avatar

    07.03.2025. (10:42)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Obuka se stalno provodi. Što uključuje premještanje u bazu RP.

    avatar

    07.03.2025. (14:30)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Izgleda da nam se Vilim već povukao na rezervni pložaj. Odnio je i blog sa sobom. Nisam za takve radikalne poteze, ali poštujem...

    avatar

    08.03.2025. (09:57)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Danas je pokrenut napad iz više pravaca na Ukrajinske položaje u Kursku. Oslobodili tri sela na sjeveru okupiranog prostora -> https://www.geopolitika.news/vijesti/ruske-snage-vratile-tri-sela-u-kursku /

    Stišće se obruč oko grada Sudže -> https://liveuamap.com/en/2025/8-march-09-russian-ministry-of-defense-claim s-control-of
    S ovim tempom Kursk bi mogao biti oslobođen do utorka 11.3. -> https://t.me/Slavyangrad/121296
    U regiji DNR je oslobođen Konstantinopol kod Kurahova -> https://t.me/Slavyangrad/121286

    U zadnja dva dana pojavilo se 1.500 osmrtnica pripadnika UAF-a -> https://t.me/Slavyangrad/121280
    Ukupan broj vojnih osmrtnica prešao je brojku 580.000. Sa stranim plaćenicima, zapadnim instruktorima i brojnim nestalima to bi već moralo biti preko 600.000 poginulih.

    avatar

    08.03.2025. (18:43)    -   -   -   -  

  • sumi

    Da je Vilim odnio blog sa sobom, moga bi se javit, ali ga izgleda nije odnio sa sobom.

    Da odgovorim na pitanje iz komentara prošlog posta:
    Nisam boi u aeroklubu na sastanku, mislim da sam ti to već odgovorio i u komentarima iz ranijih postova (pitao si me dvaput).

    Onu srijedu sam zakomplicirao privatne stvari i nisam stigao na sastanak, na koji se nisam ni najavio jer sam vidio da mi se komplicira privatni raspored.

    Dobio sam na mail samo cijenu, ugovor i požurnicu za potpisivanje.
    Nikakav odgovor na pitanje koliko često i kada su predavanja nisam dobio. A sezona mi krenula. Dalje, volim prvo malo ko mačak oko vruće kaše, malo prošetat okolo letjelice, prvo je malo prstom čvoknit, pa malo nogom u gumu i onda možda sjest ako su prva dva testa prošla pozitivno. Kad sjednem, ispružit noge ako se može, raširit ramena i okrenit glavu tamo vamo...to mi fali.
    Ovako samo potpisat ugovor i platit pa se poslije snalazit i silit mi je protuprirodno, a imam želju, samo sam oprezan.
    Zasad gledam na yt kako bi to moglo izgledat.

    avatar

    10.03.2025. (08:34)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Vilim je izgleda obrisa svoj blog.

    Što se ovog drugog dijela tiče, predavanja su lani bila vikendnom i predvečer. Kad se dočepam laptopa mogu ti točno reći raspored. Traju oko dva mjeseca kroz travanj i svibanj. Lipanj bi trebalo početi s obukom.

    Mogu ti isto tako javit kad budu prvi radovi na aerodromu u subotu i nedjelju. Ako dođeš moć ćeš izvidit to šta te zanima i nakon toga donijet odluku za dalje. No da ne ovisiš o meni, pošalji ovo što si meni napisao i njima na mail. Nakon toga će te vjerojatno i oni pozvat na letjelište.

    avatar

    10.03.2025. (12:31)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Evo me nazad. Dakle lani su predavanja bila od 4. travnja do 23. svibnja. Održavana su dva do četiri dana u tjednu između utorka i petka u večernjim satima.

    Na taj način su odslušani sljedeći predmeti:
    1) Zrakoplovno pravo,
    2) Načela letenja,
    3) Opće znanje o zrakoplovima,
    4) Planiranje i izvedba leta,
    5) Meteorologija,
    6) Navigacija,
    7) Ljudska izvedba,
    8) Operativni postupci,
    9) Komunikacija.

    Potom se piše ispit koji je uvjet za pristupanje praktičnom dijelu. Postoji i drugi rok za ispravak. Letački dio održan je u periodu 23. lipnja do 30. lipnja kad je izveden samostalni let tj. laširanje sa čime je obuka završena. Moja obuka je iznosila svega 2:51h jer sam imatelj PPL dozvole. Nastavak skupljanja naleta i uvjeta za stjecanje dozvole pilota jedrilice (SPL) ovisi o tebi i tvom angažmanu u aeroklubu.

    Osobno sam tijekom srpnja i kolovoza obuku iz jedrenja nastavio u Sinju, gdje sam u pet letova na motornoj jedrilici L-13SE Vivat ostvario još 4 sata naleta. Trenutno sam na 64 leta i 8:35h od početka obuke. Ove godine očekujem stjecanje uvjeta za polaganje SPL dozvole. To se ostvaruje nakon polaganja teorije pred Agencijom za civilno zrakoplovstvo.

    Nakon toga ako želiš ići dalje na motorno letenje, možeš odradit obuku za motorne jedrilice (TMG) ili ići na dozvole LAPL ili PPL za letenje na sportskim avionima. No o tom po tom...

    avatar

    10.03.2025. (15:12)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Zaboravih ti još reć da se temeljna obuka do laširanja provodi na jedrilici Schleicher K7 "Rhönadler" povlačenjem sa zemaljskim vitlom. Zato je obuka toliko jeftina. Kad bi se radila sa avio-zapregom cijene bi išle do 5-6k €.

    Osjećaj polijetanja sa vitlom je vrlo sličan lansiranju s nosača aviona. U svega tridesetak sekundi vitlo te ispuca s piste na visinu od 300 do 400 metara. Osjećaj je takav da ni piloti MiG-ova ne ostaju ravnodušni. Postoji video koji to dokazuje. MiG-drajver je samo ponavljao "Bik te *ebo!"... ;)))

    Kako to izgleda u praksi donekle prikazuje ovaj javno dostupni video -> https://www.youtube.com/watch?v=WCwtExvbAqQ

    avatar

    10.03.2025. (15:44)    -   -   -   -  

  • sumi

    -Sati naleta u jedrilici idu u "staž" za PPL i ostalo? Također,
    kad platiš članarinu 100 eur, kakva su prava/obaveze dalje kroz godinu u klubu?

    -Ako sam dobro shvatio, laširanje ne znači nužno i stjecanje SPL dozvole? Stjecanje SPL dozvole i polaganje teorije pred Agencijom...
    a već letiš samostalno? Trebat ću neki hodogram tih pravila (prosurfati?)..

    -Kakav je liječnički potreban za ovu školu u kojoj pričamo?

    avatar

    14.03.2025. (09:14)    -   -   -   -  

  • ap-placenici

    Kad stekneš SPL dozvolu pred Agencijom, priznaje ti se pola teorijskih predmeta za početi motornu obuku i moraš odletit manje sati naleta za stjecanje dozvole PPL, ali o tom po tom.

    Laširanje znači prvi samostalni let u jedrilici. Nakon toga treba skupiti potrebiti nalet i ostale tražene uvjete za izaći pred Agenciju položiti teoriju i tako dobiti dozvolu SPL. Računaj da će ti trebati bar dvije godine za postat dozvolaš. Tek nakon toga ćeš moći ići na samostalna jedrenja u bilo kojem aeroklubu na svijetu.

    Glavna razlika između SPL i PPL je što jedrilice možeš početi letjeti prije polaganja teorije pred Agencijom, dok avion ne možeš. Razlika je nastala zbog toga što je Agencija odgovornost prebacila na Aeroklubove, koji provode teorijske ispite polaznika uoči obuke. Sve do stjecanja SPL dozvole za tebe je u principu odgovoran tvoj nastavnik letenja i aeroklub koji te školuje.

    Liječnički pregled je u rangu onoga za C vozačku i košta 90€. Vrijedi dvije ili godinu dana.

    U svakom slučaju sutra ćeš imat priliku na aerodromu doznat sve što te zanima. Od početnog uvjeta da li staneš u K7, pa na dalje...

    avatar

    14.03.2025. (10:13)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...