granice neće određivati neke ruske namjere ili "planovi osvajanja" već pregovori što će više Ukrajina odugovlačiti s pregovorima, to će gubici teritorija biti veći a pregovori teži ima stoga smisla današnja vijest o navodnim tajnim pregovorima pogotovo stoga što je preokupacija kijevske vlasti trenutno na obrani sjevera (samo oni znaju zašto) pa sukladno tome fronta na jugu se urušava nevjerojatnom brzinom
ali imaš Manga pravo, osvajanje velikih gradova nije u strateškom interesu Rusije, jer tu se stvari mogu zakomplicirati, kako vojno tako i politički
30.10.2024. (10:53)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Kijev je od Majdana 2014. propustio brojne prilike za dogovor s Moskvom tipa "Minsk 1" i "Minsk 2" s kojim bi svega 8% teritorija dobilo autonomiju i potom glasalo protiv ulaska Ukrajine u Nejtou. Zbog nagovora zapada i vlastite gluposti & neznanja pogazili su oba sporazuma i do danas izgubili preko 30% teritorija.
Naravno Rusija na tome neće stati. Vratit će u svoj sastav te četiri regije plus sigurnosni pojas, a bez kojih su ostali 1922. Ujedno će provesti demilitarizaciju Ukrajine od velikog dijela oružja koje su dobili od SSSR-a. Ono što im nakon toga ostane od teritorija i oružja može u Nejtou.
Između njih je za očekivati uspostavu nekakve demilitarizirane zone. Baš poput tog crvenog područja na karti. No isto tako s obzirom na trenutno urušavanje Ukrajinskih linija obrane, ni te granice im više nisu toliko nedostižne.
Naravno uvijek je lakše nešto postići s pregovorima, ali u situaciji kad Kijev ko osnovni preduvjet stalno spominje granice iz 90-ih, realne osnove za bilo kakve pregovore sada jednostavno nema.
30.10.2024. (13:38)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Evo još jedne vijesti koja zorno govori o stanju u UAF-u -> https://t.me/intelslava/69252 NGS Sirski je zapovjedio zrakoplovnim tehničarima uključivanje u pješačke postrojbe. Nakon uništenja 647 aviona i 283 helikoptera sad su na red stigli aviomehaničari i oružari, koji su kralježnica svakog zrakoplovstva. Nastavlja se projekt - Do posljednjeg Ukrajinca.
30.10.2024. (16:59)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Izraelski napad na Iran se trebao dogoditi u tri etape, od kojih prvi je trebala uništiti iranski PZO od druge etape napada, pa onda i treće, se odustalo kad su piloti F-35 shvatili da ih iranski radari detektiraju i prate zaključno, osim što F-35 smeta kiša, magla (a možda i bura) izgleda da su na nebu jasno vidljivi pomoću ruske tehnologije.. naravno ;)
31.10.2024. (08:34)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Tih stotinjak aviona koje su uputili preko Jordana i Iraka prema Iranu uz tankiranje od strane cisterni USAF-a bilo je nedovoljno za "uništavanje PZO" Irana.
Svojedobno su Ameri sa 1000 aviona peglali po Srbiji punih 78 dana, da bi na kraju operacije general Clark priznao kako tijekom cijele operacije nisu uspjeli postići "Suppression of Enemy Air Defenses". Znači ako nije uspjelo Amerima 1999. kroz 78 dana, teško da bi uspijelo židovima 2024. u jednoj noći.
Što se tiče vidljivosti "nevidljivih" tad je oboren prvi i zadnji F-117 zahvaljujući starim civilnim radarima koji rade u centimetarskom valnom području. Obaranju je doprinjela US-bahatost jer su tri noći za redom ulazili u Srbiju u isto vrijeme i na istom mjestu. Naravno najzaslužniji za obaranje bili su raketaši PZO koji su u režimu "karteč" ispalili salvu raketa SA-3 na cilj bez paljenja ciljnog radara. Ostalo je povijest.
Zaključno, Iran je puno veća zemlja od Srbije s puno jačom tehnologijom. Leđa im sad drže Rusi i Kinezi kao članici Šangajske organizacije. Bit će zanimljivo gledati nastavak razmjene.
31.10.2024. (08:50)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Stoga bez obzira što su nakon napada napisali židovski mediji s obje strane Atlantika -> https://www.geopolitika.news/vijesti/iran-gol-nakon-izraelskih-napada-rusk i-s-300-su-unisteni/ ...zdrav razum je jedino šta nas razlikuje od ostatka zombirane populacije koja pase sve što im se servira preko tih istih "zapadnih" medija.
31.10.2024. (09:30)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
nekako sumnjam da je bilo tisuću aviona, možda si mislio na tisuću naleta (a i to mi je nekako puno) svejedno misli da je eventualno uspješno praćenje F35, zanimljivija tema
31.10.2024. (16:52)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ameri i njihovi sateliti su 1999. započeli operaciju bombardiranja SRJ sa ciljem rušenja Slobe s vlasti. U tu prvu Nejto operaciju u povijesti su ušli sa 423 borbenih aviona da bi ih 78. dan bilo 1055. Zrakoplovne snage su im narasle dva i pol puta i opet nisu uspjeli postići prvu zadaću svakog rata - suzbijanje neprijateljske PZO.
Ako to nije uspio moćni Nejtou s 1000 aviona tijekom 78 dana bombardiranja male Srbije, teško da je uspjelo Izraelitima s 100 aviona u jednoj noći lansiranja raketa protiv ogromnog Irana.
Praćenje lovaca smanjenog radarskog odraza F-35 nije ništa revolucionarno. Posebice jer su im Rusi učinili dostupne podatke sa svojih radara. Zaključno avioni IDF su svoje rakete lansirali izvan Iranskog zračnog prostora.
31.10.2024. (18:07)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Ne postoji najbolji avion na svijetu, kao što ne postoji najbolji auto na svijetu. Svaki auto služi nečemu i u toj svojoj namjeni postoje bolji i nešto manje bolji. Slično je s avionima. Možda je najbolje mjerilo kvalitete broj proizvedenih primjeraka. Jer ako nešto vrijedi, onda postoji potražnja za tim.
No vratimo se F-35. Njegov razvoj je obilježila uzreka "puno babica, kilavo dijete". To je prvi put da su objedinili proizvodnju za tri vida OS - USAF, Mornaricu i Marince. Svaki od tih vidova imao je svoje specifične zahtjeve, a avion je morao bio jedan. Na kraju su dobili svašta i ništa. Avion je ispao kompromis svih njihovih različitih zahtjeva i naravno nitko nije dobio baš ono što je tražio.
Osim toga to je avion koji se od početka razvijao s ciljem prodaje saveznicima ili bolje rečeno vazalima. Naravno ono što se radi za njih je lošije od onoga što se radi za sebe. Tako recimo nitko osim Amera nema F-22, dok je F-35 roba široke potrošnje. Prema tome svemu logično je reći da je dvomotorni F-22, bolji proizvod od jednomotornog F-35. Analogno kao što je prije toga dvomotorni F-15 moćniji stroj od jednomotornog F-16.
Isto tako, ako ćemo gledati što je nastalo nakon njih, može se reći da su odgovori poput Su-57 i J-20 suvremenija rješenja. Naime tako funkcioniraju stvari u vojnom zrakoplovstvu. Netko nešto napravi, a onda suprotna strana napravi nešto bolje. Znači noviji proizvodi poput navedena dva lovca bi trebala biti bolji proizvodi od F-22 koji se razvijao od sredine 1980-ih., a serijski proizvodi od 2003.
Usporedbe radi prototip Kineskog J-20 je poletio 2011, a u serijskoj proizvodnji je od 2017. Ruski lovac pete generacije razvijan je od 1999. kroz program PAK FA. Konačni proizvod je lovac Su-57 čiji prototip je poletio 2010., a u serijskoj proizvodnji je od 2019. godine.
Po logici novije je bolje, F-35 sigurno nije "najbolji avion na svijetu". Posebice jer je od početka razvijan kao jeftinije jednomotorno rješenje predviđeno i za uvaljivanje "saveznicima".
01.11.2024. (11:28)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
potpuno se slažem, F-35 e razvijen za prodaju vazalima upravo pod krilaticom "najboljeg aviona na svijetu" pa je tako upit jednog HDZ-ovce bio "zašto kupujemo Rafaele, a ne f35 kao najbolji..." iako je logično zaključiti da ameri ne prodaju f-22 zato što njega smatraju najboljim
ps. podržavam sumi-a možda griješim ali M-84 je i dalje vrhunski tenk poklanjat ga izgubljenom slučaju može biti samo plod korupcije
02.11.2024. (07:22)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
F-35 je preskup proizvod upitne kvalitete. Uz to upitno je koliko je daljinski upravljan od strane proizvođača. Ne tako davno je u Norveškoj bila afera jer je avion tijekom noćenja u hangaru slao pakete podataka proizvođaču. Znači letjelica mora biti spojena na internet radi pregleda softvera i apdejtanja programa, a tijekom toga šalje neke podatke u SAD. Drugim riječima javlja cija-.snajci kad je letjela, na kojoj visini, kojom rutom i tko zna šta sve ne.
Ako je tome tako, nije isključeno da ga proizvođač može isključiti daljinski, ako mu se ta država zamjeri na bilo koji način. Zato dati stotine milijuna dolara za avion s kojim netko drugi upravlja, nije mudra odluka.
Što se tenkova tiče, jasan je trend. OSRH će iz svog naoružanja izbaciti sve Ruske proizvodnje. Lovce, helikoptere, tenkove, transportere, VBR-ove... i zamjeniti ih sa zapadnim analozima. Stoga to nema veze sa kvalitetom i težinom tenka, već isklučivo s političkom odlukom.
Podsjetit ću da je M-84 naša unaprijeđena verzija Sovjetskog T-72, koja je posebno bila prilagođena našim ravnicama s masom od 41,5 tona. Nasuprot tome stiže nam čudovište mase 67 tona. Da ne duljim više o prednostima domaćeg uratka prepisat ću samo ono što piše na stranicama wikipedije koje uređuju komšije: M-84 je imao top kalibra 125 mm, kada su ostali tenkovi imali topove od 115 i 120 mm, automat za punjenje oruđa, kada drugi tenkovi to nisu imali. Masa tenka je bila 41,5 t, u odnosu na Leoparda 2 i M1 Abramsa od 60 t, imao je veću pokretljivost, i za 50% veću autonomiju kretanja. Za dva kvadratna metra manju čeonu površinu i manju metu. Specifična snaga vozila izražena kroz odnos mase vozila i snage motora kod tenka bila je znatno povoljnija. Brzina potkalibarnog projektila 1800 m/s, mase 16 kg, probijao sve oklope savremenih tenkova na udaljenosti od 2000 m. Takve mogućnosti nisu imali zapadni tenkovi. SUV* bio je savremeniji od zapadnih tenkova za više od deset godina starosti, a tenk T-72 ga nije ni imao, već je morao da stane da bi gađao protivnički tenk.
*Sistem upravljanja vatrom
02.11.2024. (13:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
Zaključno ono što su nam aktivne bojišnice WW3 pokazale jest da prevagu na terenu trenutno ne donose tenkovi i avioni, već bespilotni sustavi poput Gerana i FPV dronova.
Naravno tenkovi i avioni će uvjek trebati, ali će svoj način djelovanja morati prilagoditi današnjoj bojišnici zasićenoj s dronovima. U suprotnom će taj tenk cijene 25 milijuna €UR-a i kusur biti uništen od strane FPV drona vrijednog svega par tisuća €UR.
Upravo na polju dronova OSRH trenutno strašno zaostaju za okruženjem. Mi koji smo 90-ih bili predvodnici na polju bespilotnih sustava i zahvaljujući kojima smo ostvarili vrhunske vojne rezultate u oslobodilačkim operacijama, sad smo u debelom zaostatku za drugima.
To može biti samo posljedica političkog kadroviranja u vojsci, umjesto onog utemeljenog na stručnim i znanstvenim rezultatima.
02.11.2024. (15:49)
-
-
-
- - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
...
30.10.2024. (09:55) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vilimstvor
granice neće određivati neke ruske namjere ili "planovi osvajanja"
već pregovori
što će više Ukrajina odugovlačiti s pregovorima, to će gubici teritorija biti veći a pregovori teži
ima stoga smisla današnja vijest o navodnim tajnim pregovorima
pogotovo stoga što je preokupacija kijevske vlasti trenutno na obrani sjevera (samo oni znaju zašto)
pa sukladno tome fronta na jugu se urušava nevjerojatnom brzinom
ali imaš Manga pravo, osvajanje velikih gradova nije u strateškom interesu Rusije, jer tu se stvari mogu zakomplicirati, kako vojno tako i politički
30.10.2024. (10:53) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Kijev je od Majdana 2014. propustio brojne prilike za dogovor s Moskvom tipa "Minsk 1" i "Minsk 2" s kojim bi svega 8% teritorija dobilo autonomiju i potom glasalo protiv ulaska Ukrajine u Nejtou. Zbog nagovora zapada i vlastite gluposti & neznanja pogazili su oba sporazuma i do danas izgubili preko 30% teritorija.
Naravno Rusija na tome neće stati. Vratit će u svoj sastav te četiri regije plus sigurnosni pojas, a bez kojih su ostali 1922. Ujedno će provesti demilitarizaciju Ukrajine od velikog dijela oružja koje su dobili od SSSR-a. Ono što im nakon toga ostane od teritorija i oružja može u Nejtou.
Između njih je za očekivati uspostavu nekakve demilitarizirane zone. Baš poput tog crvenog područja na karti. No isto tako s obzirom na trenutno urušavanje Ukrajinskih linija obrane, ni te granice im više nisu toliko nedostižne.
Naravno uvijek je lakše nešto postići s pregovorima, ali u situaciji kad Kijev ko osnovni preduvjet stalno spominje granice iz 90-ih, realne osnove za bilo kakve pregovore sada jednostavno nema.
30.10.2024. (13:38) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Evo još jedne vijesti koja zorno govori o stanju u UAF-u -> https://t.me/intelslava/69252
NGS Sirski je zapovjedio zrakoplovnim tehničarima uključivanje u pješačke postrojbe. Nakon uništenja 647 aviona i 283 helikoptera sad su na red stigli aviomehaničari i oružari, koji su kralježnica svakog zrakoplovstva. Nastavlja se projekt - Do posljednjeg Ukrajinca.
30.10.2024. (16:59) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vilimstvor
Izraelski napad na Iran se trebao dogoditi u tri etape, od kojih prvi je trebala uništiti iranski PZO
od druge etape napada, pa onda i treće, se odustalo kad su piloti F-35 shvatili da ih iranski radari detektiraju i prate
zaključno, osim što F-35 smeta kiša, magla (a možda i bura) izgleda da su na nebu jasno vidljivi
pomoću ruske tehnologije.. naravno ;)
31.10.2024. (08:34) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Tih stotinjak aviona koje su uputili preko Jordana i Iraka prema Iranu uz tankiranje od strane cisterni USAF-a bilo je nedovoljno za "uništavanje PZO" Irana.
Svojedobno su Ameri sa 1000 aviona peglali po Srbiji punih 78 dana, da bi na kraju operacije general Clark priznao kako tijekom cijele operacije nisu uspjeli postići "Suppression of Enemy Air Defenses". Znači ako nije uspjelo Amerima 1999. kroz 78 dana, teško da bi uspijelo židovima 2024. u jednoj noći.
Što se tiče vidljivosti "nevidljivih" tad je oboren prvi i zadnji F-117 zahvaljujući starim civilnim radarima koji rade u centimetarskom valnom području. Obaranju je doprinjela US-bahatost jer su tri noći za redom ulazili u Srbiju u isto vrijeme i na istom mjestu. Naravno najzaslužniji za obaranje bili su raketaši PZO koji su u režimu "karteč" ispalili salvu raketa SA-3 na cilj bez paljenja ciljnog radara. Ostalo je povijest.
Zaključno, Iran je puno veća zemlja od Srbije s puno jačom tehnologijom. Leđa im sad drže Rusi i Kinezi kao članici Šangajske organizacije. Bit će zanimljivo gledati nastavak razmjene.
31.10.2024. (08:50) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Stoga bez obzira što su nakon napada napisali židovski mediji s obje strane Atlantika -> https://www.geopolitika.news/vijesti/iran-gol-nakon-izraelskih-napada-rusk i-s-300-su-unisteni/
...zdrav razum je jedino šta nas razlikuje od ostatka zombirane populacije koja pase sve što im se servira preko tih istih "zapadnih" medija.
31.10.2024. (09:30) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vilimstvor
nekako sumnjam da je bilo tisuću aviona, možda si mislio na tisuću naleta (a i to mi je nekako puno)
svejedno misli da je eventualno uspješno praćenje F35, zanimljivija tema
31.10.2024. (16:52) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Ameri i njihovi sateliti su 1999. započeli operaciju bombardiranja SRJ sa ciljem rušenja Slobe s vlasti. U tu prvu Nejto operaciju u povijesti su ušli sa 423 borbenih aviona da bi ih 78. dan bilo 1055. Zrakoplovne snage su im narasle dva i pol puta i opet nisu uspjeli postići prvu zadaću svakog rata - suzbijanje neprijateljske PZO.
Ako to nije uspio moćni Nejtou s 1000 aviona tijekom 78 dana bombardiranja male Srbije, teško da je uspjelo Izraelitima s 100 aviona u jednoj noći lansiranja raketa protiv ogromnog Irana.
Praćenje lovaca smanjenog radarskog odraza F-35 nije ništa revolucionarno. Posebice jer su im Rusi učinili dostupne podatke sa svojih radara. Zaključno avioni IDF su svoje rakete lansirali izvan Iranskog zračnog prostora.
31.10.2024. (18:07) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vilimstvor
kako će to utjecati na propagandnu krilaticu o "najboljem avionu na svijetu!)? ;)
01.11.2024. (07:26) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sumi
manga napiši post o slanju tenkova u ukrajinu
i kupnji leoparda
01.11.2024. (11:27) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Ne postoji najbolji avion na svijetu, kao što ne postoji najbolji auto na svijetu. Svaki auto služi nečemu i u toj svojoj namjeni postoje bolji i nešto manje bolji. Slično je s avionima. Možda je najbolje mjerilo kvalitete broj proizvedenih primjeraka. Jer ako nešto vrijedi, onda postoji potražnja za tim.
No vratimo se F-35. Njegov razvoj je obilježila uzreka "puno babica, kilavo dijete". To je prvi put da su objedinili proizvodnju za tri vida OS - USAF, Mornaricu i Marince. Svaki od tih vidova imao je svoje specifične zahtjeve, a avion je morao bio jedan. Na kraju su dobili svašta i ništa. Avion je ispao kompromis svih njihovih različitih zahtjeva i naravno nitko nije dobio baš ono što je tražio.
Osim toga to je avion koji se od početka razvijao s ciljem prodaje saveznicima ili bolje rečeno vazalima. Naravno ono što se radi za njih je lošije od onoga što se radi za sebe. Tako recimo nitko osim Amera nema F-22, dok je F-35 roba široke potrošnje. Prema tome svemu logično je reći da je dvomotorni F-22, bolji proizvod od jednomotornog F-35. Analogno kao što je prije toga dvomotorni F-15 moćniji stroj od jednomotornog F-16.
Isto tako, ako ćemo gledati što je nastalo nakon njih, može se reći da su odgovori poput Su-57 i J-20 suvremenija rješenja. Naime tako funkcioniraju stvari u vojnom zrakoplovstvu. Netko nešto napravi, a onda suprotna strana napravi nešto bolje. Znači noviji proizvodi poput navedena dva lovca bi trebala biti bolji proizvodi od F-22 koji se razvijao od sredine 1980-ih., a serijski proizvodi od 2003.
Usporedbe radi prototip Kineskog J-20 je poletio 2011, a u serijskoj proizvodnji je od 2017. Ruski lovac pete generacije razvijan je od 1999. kroz program PAK FA. Konačni proizvod je lovac Su-57 čiji prototip je poletio 2010., a u serijskoj proizvodnji je od 2019. godine.
Po logici novije je bolje, F-35 sigurno nije "najbolji avion na svijetu". Posebice jer je od početka razvijan kao jeftinije jednomotorno rješenje predviđeno i za uvaljivanje "saveznicima".
01.11.2024. (11:28) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
vilimstvor
potpuno se slažem, F-35 e razvijen za prodaju vazalima
upravo pod krilaticom "najboljeg aviona na svijetu"
pa je tako upit jednog HDZ-ovce bio
"zašto kupujemo Rafaele, a ne f35 kao najbolji..."
iako je logično zaključiti da ameri ne prodaju f-22 zato što njega smatraju najboljim
ps. podržavam sumi-a
možda griješim ali M-84 je i dalje vrhunski tenk
poklanjat ga izgubljenom slučaju može biti samo plod korupcije
02.11.2024. (07:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
F-35 je preskup proizvod upitne kvalitete. Uz to upitno je koliko je daljinski upravljan od strane proizvođača. Ne tako davno je u Norveškoj bila afera jer je avion tijekom noćenja u hangaru slao pakete podataka proizvođaču. Znači letjelica mora biti spojena na internet radi pregleda softvera i apdejtanja programa, a tijekom toga šalje neke podatke u SAD. Drugim riječima javlja cija-.snajci kad je letjela, na kojoj visini, kojom rutom i tko zna šta sve ne.
Ako je tome tako, nije isključeno da ga proizvođač može isključiti daljinski, ako mu se ta država zamjeri na bilo koji način. Zato dati stotine milijuna dolara za avion s kojim netko drugi upravlja, nije mudra odluka.
Što se tenkova tiče, jasan je trend. OSRH će iz svog naoružanja izbaciti sve Ruske proizvodnje. Lovce, helikoptere, tenkove, transportere, VBR-ove... i zamjeniti ih sa zapadnim analozima. Stoga to nema veze sa kvalitetom i težinom tenka, već isklučivo s političkom odlukom.
Podsjetit ću da je M-84 naša unaprijeđena verzija Sovjetskog T-72, koja je posebno bila prilagođena našim ravnicama s masom od 41,5 tona. Nasuprot tome stiže nam čudovište mase 67 tona. Da ne duljim više o prednostima domaćeg uratka prepisat ću samo ono što piše na stranicama wikipedije koje uređuju komšije:
M-84 je imao top kalibra 125 mm, kada su ostali tenkovi imali topove od 115 i 120 mm, automat za punjenje oruđa, kada drugi tenkovi to nisu imali. Masa tenka je bila 41,5 t, u odnosu na Leoparda 2 i M1 Abramsa od 60 t, imao je veću pokretljivost, i za 50% veću autonomiju kretanja. Za dva kvadratna metra manju čeonu površinu i manju metu. Specifična snaga vozila izražena kroz odnos mase vozila i snage motora kod tenka bila je znatno povoljnija. Brzina potkalibarnog projektila 1800 m/s, mase 16 kg, probijao sve oklope savremenih tenkova na udaljenosti od 2000 m. Takve mogućnosti nisu imali zapadni tenkovi. SUV* bio je savremeniji od zapadnih tenkova za više od deset godina starosti, a tenk T-72 ga nije ni imao, već je morao da stane da bi gađao protivnički tenk.
*Sistem upravljanja vatrom
02.11.2024. (13:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Zaključno ono što su nam aktivne bojišnice WW3 pokazale jest da prevagu na terenu trenutno ne donose tenkovi i avioni, već bespilotni sustavi poput Gerana i FPV dronova.
Naravno tenkovi i avioni će uvjek trebati, ali će svoj način djelovanja morati prilagoditi današnjoj bojišnici zasićenoj s dronovima. U suprotnom će taj tenk cijene 25 milijuna €UR-a i kusur biti uništen od strane FPV drona vrijednog svega par tisuća €UR.
Upravo na polju dronova OSRH trenutno strašno zaostaju za okruženjem. Mi koji smo 90-ih bili predvodnici na polju bespilotnih sustava i zahvaljujući kojima smo ostvarili vrhunske vojne rezultate u oslobodilačkim operacijama, sad smo u debelom zaostatku za drugima.
To može biti samo posljedica političkog kadroviranja u vojsci, umjesto onog utemeljenog na stručnim i znanstvenim rezultatima.
02.11.2024. (15:49) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
sumi
Ima li još šta za shebat u nas?
04.11.2024. (11:06) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...
airsoft pokret Plaćenici
Naravno da ima.
Ide to sve do posljednjeg čovika i debla u šumi.
04.11.2024. (16:22) - - - - - promjene spremljene- uredi komentar - obriši komentar - prijavi ovaj komentar kao spam - zabrani komentiranje autoru ovog komentara- učitavam...