Komentari

diogenovabacva.blog.hr

Dodaj komentar (17)

Marketing


  • DOMENICO

    ne pratin Lanu... al dikod je dobro pročitat i neka druga razmišljanja :)

    avatar

    11.12.2015. (11:48)    -   -   -   -  

  • Mariano Aureliano

    Antropološki intelektualizam usložnjuje ondje gdje je, zapravo, sve mnogo jednostavnije. Feministički antropološki intelektualizam svemu tome tek dodaje još jedan sloj nepotrebnog usložnjavanja. ISIL-ovske "prebjeguše" sa Zapada spoj su devijantne socijalizacije (ma kakve, ima ih bezbroj, kako u bogatim i cijenjenim, tako i u siromašnim, lumpenproleterskim obiteljima), manjka inteligencije i specifičnog mazohizma kao fuzionog produkta prvog i drugog. Zašto neka djevojka završi u raljama prostitucije i narkomanije, a neka druga u raljama ISIL-ovih momaka, zapravo je antropološki inferiorna distinkcija u koju se zadubljuju samo oni koji iz teme žele izvući vlastiti intelektualni profit. Tako isto nastaju loši socijalni filmovi, a njihovi se autori trajno nadaju kakvom Zlatnom lavu, medvjedu ili gušteru. Naime, loš socijalni film za glavne aktere ili likove uzima neinteligentne devijantne mazohiste i njihovim pričama ili pričama o njima želi iscrtati konture kakvog tobože važnog i tobože nedovoljno propitanog društvenog problema. A to je potpuno krivo. S druge strane, imamo filmove Mike Leigha ili Kena Loacha koji genijalno, dubinski i nelinearno zalaze u dubine društvenih problema od kojih nam se diže kosa na glavi, a istovremeno nam idu suze radosnice na oči od osjećaja istinski Umjetničkog. Nema potrebe intelektualno ili antropološki profitirati od baš svake masovne opačine modernog svijeta, to je slično fotografskom naslađivanju bijedom Trećeg svijeta s ambicijom Pulitzera na umu. Kažem: nema potrebe, ali se ustežem od kritike kad se radi o mladim studenticama društvenih znanosti, željnim profiliranja i afirmacije. Mladosti se oprašta ili uopće ne zamjera ono, što je zrelosti zabranjeno. ;-))

    avatar

    12.12.2015. (15:40)    -   -   -   -  

  • Emi Gablo

    Jedan od pokušaja objašnjenja. Upravo naletih.

    avatar

    12.12.2015. (16:55)    -   -   -   -  

  • Laola

    FURCHTBAR !

    avatar

    13.12.2015. (09:11)    -   -   -   -  

  • Ništa Ništa

    Komentar @MA mi se čini na dobrom tragu (uz jednu opasku, nisam stručnjak za ta pitanja ali mislim da bi bilo ispravnije reći 'antropologijski' intelektualizam iako je u isto vrijeme 'feministički intelektualizam'. :)
    Dakle, pitanje prebjeguša u kalife u istom je rangu kao i pitanje prebjega u neko drugo opskurno ili delikventno marginalno ili subkulturno ili ekstremističko okruženje, *osim* u slučajevima kad se radi o jasno politički i ekonomski motiviranim fenomenima.
    Recimo ako netko pređe u IRA u Irskoj nije u tom rangu, ili ako u nekom groznom slamu u Brazilu ili na Filipinama dječaci barataju automatskim oružjem. KOliko god to bile ekstremne pojave, njihov jasan društveni kontekst, ekstreman sam po sebi, može objasniti podjednako ekstremne posljdice.
    No kod zapadnih kalifeta upravo imamo problem što ne možemo detektirati ništa ni približno ekstremno u društvenom kontekstu iz kojeg prebježu u zagrljaj nečeg neusporedivog i nesumjerljivog po svim parametrima uobičajene civilizacijske 'normalnosti'.
    Na razini pojedinca, ako recimo netko postane Hanibal Lector iako je po svemu imamo prosječno građansko djetinjstvo itd, onda to tumačimo određenom patologijom, npr. 'psihopatskim' poremećajem.
    Dakle, ljudi mogu postati zločinci ili 'zli' i 'sami od sebe', to jest bez nekog jasno vidljivog uzroka ili (psihoanalitičkog) obrazca koji bi dolazio iz okoline.
    To naravno ne znači da je patrijarhat idealan i da žene kao takve ne bi trebale ukazivati na ove ili one negativnosti, ali nam sve to neće pomoći da objasnimo prebjeguše. Radi se u o nečemu u ljudima, o nečemu što nije 'uzrokovano', pa čak niti potaknuto svojstvima okoline.
    Tu bi mogao poslužiti kao čista paralela fenomen sotonističkih black metal pokreta u nordijskim zemljama. Zemlje koje se obično uzimaju kao uzori civilizacijskih standarada u svojim njedrima su producirale jednu bujajuću subkulturu koja se fura na čisto Zlo kao takvo i nastojanje da se ono proširi što više i što brže između ostalog i uz pomoć ektremne muzike koja je u stvari vrlo kvalitetna i krativna na svoj demonski način.
    No, ako i u jednoj Švedskoj ima sasvim dovoljno rrazloga da se zamrzi ljudska vrsta i sav život na Zemlji i šire, onda zašto ne bi bilo milijun dobrih razloga i za prebjeg u kalifete iz kakve trule, obazrive, gnjusno civilizirane građanske sredine?

    avatar

    13.12.2015. (12:26)    -   -   -   -  

  • Neverin

    pripadnost, svrha, značaj.. . Bez da djelimo u ovom slučaju pripadnike ljudskog roda u dva spola (i njihove biološke i socijalne razlike) rekao bi da je isti razlog zašto netko biva članom huliganske skupine navijača ali ovdje sa ISIS-om u globalnom razmjeru. Neki ljudi jednostavno potrebuju čvrstu ruku koja će im govoriti što da rade od razmještanja stola u drugu prostoriju do bacanja bombe na "protivnika".

    A ponekad i ne treba tražiti razlog (novčani, društveni, politički). Lijepo je to sročio Alfred:

    Alfred Pennyworth: [...] with respect Master Wayne, perhaps this is a man you don't fully understand either.

    A long time ago, I was in Burma, my friends and I were working for the local government. They were trying to buy the loyalty of the tribal leaders by bribing them with precious stones. But their caravans were being raided in a forest north of Rangoon by a bandit. So we went looking for the stones. But in six months, we never met anyone who traded with him.

    ...One day I saw a child playing with a ruby the size of a tangerine. The bandit had been throwing them away.

    Bruce Wayne: So why steal them?

    Alfred Pennyworth: Because he thought it was good sport. Because some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.

    A i žene očito... Ne treba diskriminirat :)

    https://www.youtube.com/watch?v=efHCdKb5UWc

    avatar

    13.12.2015. (14:23)    -   -   -   -  

  • Mariano Aureliano

    @Ništa Ništa - Mi zapravo pojma nemamo; možda se ISIL-prebjegušama preko Fejsa nudi krdo muslimanskih djevaca koji će opsluživati sve njihove potrebe ako im se pridruže (plus autogrami članova Coldplaya pride), a možda ih motivira tek lako dostupna i besplatna droga koja se u redovima ISIL-a dijeli po kalifatsko-državotvornom modelu. Kad si na igli (tableti, spreju, listićima, kaktusu, gljivi,...), živo ti se fućka vrti li se oko tvog života neki izopačeni ultrapatrijarhat ili to samo Mickey Mouse pleše derviški ples. ;-))

    avatar

    13.12.2015. (15:55)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    MARIANO - Tempo, nesrećo, opet ti s tim.
    Od Lanine pozicije divergiram utoliko što smatram da je neopravdano učitala kod tih djevojaka povrijeđenost zapadnim patrijarhatom/seksizmom kao motivaciju za akciju (no, i složivši se s mogućnošću povrijeđenosti same kao motivacije, nekim stvarima koje između ostaloga bivaju i seksizam, samo što nalazim da konkretno njih u tome smeta nešto drugo, a ne seksistička/patrijarhalna komponenta).
    Ali ti sad lakonski dezavuiraš i samu temu u kompletu, i tavu i jaja, sve skupa!
    Primijetit ćeš da ja dotle nisam išao. Naprotiv, naglasio sam da joj pristup gotivim, da podržavam bavljenje ovim likinjama na način da ih se shvati kao ljudska bića i pokuša napipati tragove zbivanja u njima. Čemu to? Da bi se bolje pojmilo život i ljude, stvarnost oko nas, same sebe. To je kao s likovima u romanima. Tuđe forme neostvarene su mogućnosti svakoga od nas. Ali, ne, tebi se čini da je to bezveze i radije se priklanjaš programatski ignorantskom stavu. Jer da tematizirati treba samo one koji su moralno - i ''sviješću'' - pozitivni i konstruktivni.
    Nismo li to već riješili ti i ja, ono jednom kod Profe? Tad se ispostavilo da pretjerano u svemu tražiš motivacijske govore. Da likovi koje se obrađuje trebaju, da bi bili po tvom ukusu, biti po saint-beuveovskom receptu: za bodriti i potkrepljivati srdašca čitatelja, za dizati im moral. Flauberta koji je napučio prozu nevaljalcima i nevaljalicama valja grditi što mu se ne nađe ''nijednog lika koji bi utješio, umirio čitaoca dobrim ponašanjem''. Kad toga nema, probije tvoj energetski problem, koji je funkcija onoga što ti se pokazalo, dal je posrijedi nešto nadahnjujuće - poput npr. filmova Leigha i Loacha (naveo si taj navlas isti primjer) - pa si onda ponesen i idu ti suze radosnice, ili su pak u pitanju ''opačine'', pri kojima ostaješ ''prazan, satrven, pogažen, demotiviran'', čak bolestan s fibrom.
    Što ti rekoh tada govorim ti i sada: razumijem ako si energetski labilan, ali i ti bi trebao razumjeti to kao svoj vlastiti problem, a ne konju onoga što čitaš nabijati samar koji si si zamislio kao jahačku terapiju. Ako ti je do motivacijskih govora, plati negdje ulaznicu, ima toga okolo, pa se nadahnjuj i trepći do mile volje.

    avatar

    14.12.2015. (11:23)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    EMI - Kakva prazna gluparija od članka, odnosno ''znanosti''. Što nam oni tu prodaju kao znanost? Uzmimo da je doista verificirana kauzalna veza između ''deficitarnog predfrontalnog režnja'' i dokumentirane kritične mase slučajeva pomanjkanja ''supresije loših ideja i skepse prema novim informacijama''. U tom slučaju kao odgovor na ni manje ni više nego krajnje specificirano pitanje privučenosti mladih Europljana ISIS-u, podmeću (navodni) odgovor na krajnje općenito pitanje o tome što - s neurofiziološke strane - čini da se priklanjamo u korist loših ideja.
    Nešto kao kad se Kant uvaljivao da je šatro objasnio kako to da su mogući sintetički sudovi a priori - da zahvaljujući nekoj sposobnosti uma (samo, kako se Nietzsche narugao, ne s 4 riječi nego tako naokolo i s toliko utroška njemačke dubokoumnosti i smisla za cifranje da su ljudi prečuli ''veselu niaiserie'' koja se u objašnjenju ukotvila).
    Meni je taj članak bilo interesantno pročitati, ali mimo onoga što piše u njemu samom. Prvotno sam ga (od riječi do riječi istog) spazio na Indexu, a pozornost su mi odvukli komentari ispod. Čime? Totalno potvrđuju tezu po kojoj su u njedra ISIS-a skloni se skloniti oni nezadovoljni premalom (za njihov ukus) razinom patrijarhalnosti i konzervativnosti preostale u zapadnom društvu.
    - ''A da spomenete divljajucu dekadenciju na zapadu ? Na to da su uloge muskarca i zene zbrisane ? Da vise ne znas koji k znaci biti musko, da vecina muskaraca ne zna jel je ili nije musko, voli li zene ili muske ili oboje ili danas jedno sutra drugo trece ? Bigender, gender fluid ? Razvod ti odnese pola imovine i prihoda, a ponasanje zene nema posljedica nikakvih ? A ovi manijaci nude alternativu, red i smisao i neosporenu dominaciju muskih opet, kad klanje zavrsi.''
    - ''meni je došlo da se odem borit za isis jer je naše društvo demaskulinizirano i nigdje nemam priliku dizati stvari u zrak, suprotiva tomu od mene se očekuje da radim u excelu''
    - ''Feminizam je rak rana zapadnog društva.''
    - ''Eto zašto naša djeca glasaju za socijaliste. Njima je ispran mozak. Moja neće gledati htv,rtl ni novu, čitati index, jutarnji, večernji dok sami ne postanu roditelji.''
    I sl.

    avatar

    14.12.2015. (13:00)    -   -   -   -  

  • Mariano Aureliano

    @pero u šaci - Napisao si, kao da ja tako mislim: "Jer da tematizirati treba samo one koji su moralno - i 'sviješću' - pozitivni i konstruktivni." To je čisti falsifikat onoga o čemu sam ja govorio. Ali već mi je odavno znano da s tobom nema smisla polemizirati, jer ti naprosto srežeš "megabajte" i moju pisaniju prikažeš kao nešto što nema 5 MB, već 100 KB. To, dakako, iz tvojih kuljiševskih usta zvuči kao objektivno, tj. kao da sam ja zaista takvo što rekao, a ti onda to sa svojih pozicija intelektualnog olimpijskog prvaka svodiš na pravu mjeru, tj. prokazuješ me kao plitkog dvodimenzionalnog diletanta koji niš ne kuži. OK, sve 5, nisam motiviran braniti se protiv takve sile, tj. protiv intelektualnih "nervnih otrova" koji u glavama ambicioznih studentica FF-a djeluju kao prava otkrovenja. :)) Moje "suze radosnice" nad filmovima jednog Kena Loacha beskrajno su daleko od komičnog oduševljenja motivacijskim govorima, od kojih se i meni samome intelektualno i moralno diže kosa na glavi. Loacha usporedi s našim filmašima pa će ti možda biti jasno o čemu govorim kad govorim o lošim socijalnim filmovima. Oni su vrsta socrealizma, samo bez komunističkog ideološkog ključa ili imperativa. Motivacijski govor i prava umjetnost dijametralno su suprotni po svojim polazištima i umjetničkim/stvarnosnim dosezima, ali ipak vrijedi ona, da nije svatko sposoban za recepciju istinske umjetnosti. Oko toga nema pregovaranja: ti svojim, a ja ću dalje svojim putem. :) Čvrsto stojim na stajalištu da umjetnost čovjeka mora duševno napuniti, a ne isprazniti, ma o kakvim grozotama govorila, pisala, skladala, slikala, modelirala, režirala ili što god drugo. Ta se moja teza, dakako, može shvatiti na pravi način, kao "5MB", ili na posve pogrešni, kao "100 KB". Tko ima uši, neka čuje. ;-)))

    avatar

    14.12.2015. (15:57)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    Koliko ja znam čitati, MARIANO, upravo si ti taj koji je ovdje svisoka udario karikirajući ton - kompletnu temu prognavši u rezervat ''nepotrebnog usložnjavanja'', ''antropološki inferiorne distinkcije u koju se zadubljuju samo oni koji iz teme žele izvući vlastiti intelektualni profit''. Napose su to ''feministički antropološki intelektualizam'', ''mlade studentice društvenih znanosti, željne profiliranja i afirmacije'' - naravno, pejorativno mišljeno, kao očitovanje njihove još nezrelosti: mladosti se, razmećeš se, oprašta što je zabranjeno zrelosti (pri čemu vlastitu poziciju impliciraš kao nositelja i apostola te tobožnje zrelosti).
    A zašto se radi o nepotrebnom usložnjavanju? ''Nema potrebe'', veliš, ''intelektualno ili antropološki profitirati od baš svake masovne opačine modernog svijeta''. Već zato, dakle, ne treba biti tema - tvoja je poruka - što se radi o opačini. I zato što ''za glavne aktere ili likove uzima neinteligentne devijantne mazohiste''. Stati na tome da su one eto pokazale svojom odlukom da su glupačice zaglibjele u opačinu i ne zadubljivati se previše u pozadinske mehanizme po kojima je odluka stasala (reiteriraš i trivijalizaciju po mačići-smajliji seksističkoj osnovi, muvajući pod rebra druga @Ništa bazama o obećanim djevcima i autogramima Coldplaya) - osim što je upravo ovaj saint-beuveovski gard iz naše ranije polemike, oblik je i ignorantske poze svisoka.
    Nije na meni, nego de ti sam, druže, dojasni kako točno ti je to nešto od 5 MB, a ne od 100 KB.

    avatar

    14.12.2015. (21:10)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    NIŠTA - Hanibali lecteri ipak spadaju u žanrovsku beletristiku. A ni ''fenomen sotonističkih black metal pokreta'' nije pobogu, nešto što bi stvarno odražavalo demonska duševna nagnuća konzumenata, nego tek jedan među banalnim žanrovima stilizacijskog kiča - kako u garderobi, držanju, tako i samoj muzici - riječju, adolescentskog pozerstva. Dakle ništa relevantno za ovo za što navodiš.
    Kažeš još: ''kod zapadnih kalifeta upravo imamo problem što ne možemo detektirati ništa ni približno ekstremno u društvenom kontekstu iz kojeg prebježu u zagrljaj nečeg neusporedivog i nesumjerljivog po svim parametrima uobičajene civilizacijske 'normalnosti'.''
    Ja sam u postu već dao što mi se čini kao najsuštinskije objašnjenje - a to je problematika iz filma Na putu.
    Nije stvar u tome da se opravda kalifete time da su imale objektivno grozno djetinjstvo i uvjete, pa eto onda bismo ih mogli razumjeti (i kad bi se pritom pridruživale nekim terorističkim skupinama koje ipak vjeruju u nešto prihvatljivo i unutar ljudskih okvira barem na razini ideje). Ni Amar nema objektivno posebno teške uvjete života. Izjeda ga karakterističan blues zapadnjačke forme egzistencije, koju osjeća kao ispraznu (i koja ne sjeda svima jednako dobro). Je li Amar ipak kreten što od toga bježi u bocu srednjovjekovnog mraka u koju se začepljuje? Naravno. Dinamika filma nije u tome da ga se ekskulpira od njegovog idiotizma (pa da bi tu onda bilo presudno jesu li mu egzistencijalni uvjeti opravdavajuće teški), nego da se oslovi ta sama unutarnja tenzija, problematika.
    Tako sam i za ove zapadnjačke djevojčice koje bježe u srednjovjekovni mrak već u postu postavio da bi problematika bila pričepljenost prevelikom Lakoćom, a ne Težinom njihovih matičnih egzistencijalnih uvjeta (uključujući, kao samo jedan među činiteljima Lakoće, a ne Težine, i Njušku+Guzu činjenu im od strane sistemske seksističke poruge u kojoj se ogledaju kao mačići-Coldplay bundevice). Zato ti je deplasirano sad povlačiti da jedino ako bi im uvjeti bili posebni teški, e onda bi tek pitanje prebježnica zasluživalo našu pozornost i centriranje je u društveni kontekst umjesto u zamišljena apriorna demonska nagnuća iznutra, itd.
    Kao što je i u Na putu vrlo zanimljivo pratiti tu problemsku rastegnutost između zapadnjačkog bluesa i mračnjačke poremećenosti. Teško mi je pojmiti lakonsko i suviše arogantno odbacivanje cjelokupnosti teme kakvo je ispoljio naročito Mariano, donekle i ti...

    avatar

    14.12.2015. (22:45)    -   -   -   -  

  • Ništa Ništa

    @PuŠ Kažeš:
    Tako sam i za ove zapadnjačke djevojčice koje bježe u srednjovjekovni mrak već u postu postavio da bi problematika bila pričepljenost prevelikom Lakoćom, a ne Težinom njihovih matičnih egzistencijalnih uvjeta (uključujući, kao samo jedan među činiteljima Lakoće, a ne Težine,
    ..i ja se potpuno slažem s time, to je odlična poanta i dobro uhvaćena bit fenomena, koja ovoj gore spominjanoj autorici uvelike izmiče.
    Ja sam samo malo drukčije shvatio @MA glede tog neshvaćanja odnosno svojevrsnog 'defaultnog' traganja mlade istraživačice primarno u zoni 'težine', teških i mračnih devijantnih obrazaca na inače ulaštenoj površini patrijarhalne običnosti itd. itd.
    Dakle, u okretanju (pri tumačenju) ka 'lakoći' i specifičnoj zapadnjačoj krizi ispraznosti ja upravo vidim zrelost koja omogućuje stavljanje fenomena na pravo mjesto.
    Ta lakoća ga (fenomen), dakako, ne čini manje zanimljvim i dostojnim objektom istraživanja, već, kako sam ja shvatio @MA, to samo znači da pretjerana nadobudnost intelektualističke antropologije izmišlja mračne defekte na strani 'društevog okruženja' po defaultu, u nadi da se pronalazi neki 'raison d'etre' itd. jer, eto, naravno da moramo naći neke defekte iza kojih onda slijede 'smjernice' preporuke i politika usmjerena ka...itd. itd.
    U stvari, ako ćemo pravo, devijatnost i endemski idiotizam koji proizlazi iz Lakoće, svojevrsna obijest, daleko je intirgantiniji i mračniji fenomen od linernog 'loše proizvodi loše' ključa.
    Npr. pada mi napamet Paklena naranča koja se u određenom smislu može shvatiti kao pomaknuta studija tog fenomena, gotovo arhetipa.
    Što se tiče nadobudnih Black metalaca, jasno mi je da posežeš za nekim klišejima iz prividno dobro poznate 'ladice'. Ipak, ako nađeš za shodno jednog dana dublje se pozabaviti tom 'subkulturom' i njenim autentičnijim protagonistima, možda naiđeš na zanimljiva otkrića i korigiraš mišljenja u odnosu na trenutno prisutno površno klišeiziranje.

    avatar

    14.12.2015. (23:50)    -   -   -   -  

  • samohranamajka

    '(...) nije svaka reakcija svisoka odraslosti spram puerilnog elementa automatski znak muške, nego odrasle privilegiranosti (...)'
    Zanimljivo mi je ovo: 'odrasle privilegiranosti'. Čitajući još koji put nekako bi mi ovdje nasuprot nešto kao 'privilegiranost odraslosti' (pa u tom smislu i pokušaji da se ovakvim masovnim društvenim 'devijacijama' pokuša preventivno doskočiti člankom iz Jutarnjeg (Indexa). (Za što mislim da je hvalevrijedan pokušaj, ali istovremeno i ukazuje na silne poteškoće kad se nešto iznimno komplicirano kao što je prebjegništvo u takve ekstremizme pokušava objasniti riječima 'loš', 'moral', 'društveno prihvatljivo' i sl. umjesto da se sve o zamijeni riječju - štetno, no broj kartica je ograničavajući faktor rekla bih, ali u članku, iako, jasno, nije odgovor na specifičnu pojavu, govori se o neurofiziološkoj zrelosti ).

    No, da se vratim na tvoj tekst i spoj dviju riječi jer sumnjam da bi ovako minuciozan u izričaju rekao nešto što ti nije bilo na umu: u kom smislu je privilegiranost odrasla?

    avatar

    14.12.2015. (23:55)    -   -   -   -  

  • neprilagodjen

    nismo svi tako savršeni; valjda je Mariano samo htio reći da kada izađeš iz kina moraš nakon filma biti puniji i sretniji nego li kada si ušao? dobro ajde, ne moraš, treba puhati Slobodi u jedra ako nema maestrala, ali mi nesavršeni imamo taj dosadan i zahtjevan plan... pa onda (ako smo već programatski obvezani na riječ) i nismo tako daleko od puta prema ovim ideološkim talibanima, ne? a valjda je kao i usvemu u životu stvar u - mjeri... slobode, vedrine, pristojnosti...
    na koncu, nije li lakoća postojanja koju se opetovano baca na stol iz špila - "nepodnošljiva"?
    otuda nesumnjivo i Mujo kada ga pitaju - šta je, sjediš i misliš, a? odgovara: jok, samo sjedim... :)
    sjetilo me jedne Andrićeve: bez aktivnih ljudi svijet ne bi postojao; bez pasivnih... bio bi nepodnošljiv...

    avatar

    16.12.2015. (13:44)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    NIŠTA - Slažeš se s tumačenjem koje u Lakoći nalazi najplauzibilnije objašnjenje: ''to je odlična poanta i dobro uhvaćena bit fenomena, koja ovoj gore spominjanoj autorici uvelike izmiče''.
    Ali nije baš ni tako. Ne izmiče ni Lani. To se vidi, prvo, iz navođenja Atrana, koji ističe upravo to, a zatim i iz vlastitog apostrofiranja sistemske neshvaćanosti ozbiljno kojoj su djevojke izvrgnute. Biti neshvaćan ozbiljno: to je teret Lakoće, ne Težine.
    Jedino u čemu se razlikujemo je da Lana, za razliku od mene, patrijarhalni, seksistički aspekt te bagatelizacije uzima kao motivacijski ključan za same prebježnice.

    avatar

    22.12.2015. (12:42)    -   -   -   -  

  • pero u šaci

    DOMENICO - istina
    NEVERIN - puno previše ih je takvih
    SAMOHRANA - ciljao sam na privilegiranost odraslih (pred onima koji još rastu)
    NEPRILAGOĐEN - nisam se uspio razabrati u onome što mi hoćeš reći

    avatar

    22.12.2015. (14:58)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...