Molat je izvedenica iz talijanskog glagola "mollare" što znači odustati.
Štokavce - koji nisu u bliskom dodiru s čakavskim, niti su povijesno i geografski neposredno izloženi utjecajima talijanskog jezika - ovaj slogan na prvu možda može navesti na pogrešan trag u pokušaju da ga razumiju i shvate. Mogli bismo, recimo, prvoloptaški pomisliti da molat znači moliti, preklinjati. To bi naravno bilo pogrešno, jer se očito radi o izvedenici iz talijanskog glagola "mollare" što znači odustati. "Krepati/umrijeti, ali ne odustati" borbeni je dakle poklič koji upućuje na stanje revolta, prkosa i otpora po svaku cijenu, pa i po cijenu krajnje smrti.
(Hajridin Hromadžić: Fragmenti grada)
Sve sličnosti sa stvarnim osobama slučajno su namjerne.
Dežurnim blogobudalama, šizofrenim starim prdonjama, stoki koja tudje mrtve naziva krepanima i svim njihovim prijateljima i poznanicima komentiranje zabranjeno.
U vezi s nuspojavama i neželjenim učincima nemogućnosti komentiranja obratite se svom psihijatru ili apotekaru ili na nuspojaveinezeljeni
ucincibloga@bolimekuki.odjeb.net
Štorije mačka, maške i Gandalfa beloga od Kojotice
petak, 04.09.2015.
Prilozi za upis u Priručnicu o b(l)ogojavljanju (vol.1) : Blog selebritis
U namjeri da se ne obustavi rad na Priručnici o blogojavljanju (ideja cijenjene kolegice Zlatne djeve) zbog nekog Janka koji se pravi mutav (ih nihc visen, ih auslender), početi ću ovaj skromni prilog samozvanog vanjskog suradnika jednom definicijom objavljenom na wikipediji.
A celebrity (sometimes referred to as a celeb in popular culture) is easily recognized in a society or culture.
Generally speaking, a celebrity is someone who gets media attention and shows an extroverted personality. There is a wide range of ways by which people may become celebrities: from their profession, appearances in the mass media, or even by complete accident or infamy. Instant celebrity is the term that is used when someone becomes a celebrity in a very short period of time. In some places, someone that somehow achieves a small amount of transient fame, through hype or mass media, is stereotyped as a B-grade celebrity. Often the stereotype extends to someone that falls short of mainstream or persistent fame but seeks to extend or exploit it. In the 21st century, the insatiable public fascination for celebrities and demand for celebrity gossip has seen the rise of the gossip columnist, tabloid, paparazzi and celebrity blogging.
Ovdje prijedlog za upis u Priručnicu: Blog selebritis - (naziv dobiven kombinacijom riječi blog i nazivom od milja za celebrity) nekad više, a nekad manje izražen poremećaj u ponašanju pojedinca, ograničen na dio populacije koja sebe naziva blogerima (gledaj pod blog, blogging). Šačica egzibicionista koji javno objavljuju neke vrste osobni dnevnik, razmišljanja, vlastite pjesme i/ili takozvane literarne uradke u nadi da će netko opaziti njihov ogroman potencijal, talent i genijalnost. Po vlastitom mišljenju nakon Velikog Otkrića postati će zvijezde čije je mišljenje uvaženo i cijenjeno, te će kao takvi ostaviti dubok trag i promijeniti svijet.
Poremećaj je najlakše prepoznati uočite li tipičnu rečenicu izgovorenu iz usta (zapravo ispod prstiju svakog blogera) : "Nimalo mi nije stalo do raznih lista na kojima ću osvanuti, pišem iz hobija i na svoje vlastito zadovoljstvo. Ali...(slijedi duga priča o shvaćanju, neshvaćanju, vlastitoj genijalnosti i tudjoj zlobi i pokvarenosti...bla, bla, truć, truć...)"*
Objašnjenje prijedloga za upis u wikipediju:
* Zvijezde (celebrity, celeb, seleb) ne mogu normalno živjeti od paparrazza, koji po cijele dane trče za njima, ma gdje se god pojavili. Gledano u tom konteksu, postoji li na području bivše države uopće prava zvijezda? Slobodno se usudim tvrditi da ne. I ljudi zaposleni u takozvanom show biznisu podosta lako mogu otići na kavu u centar Ljubljane ili Zagreba, bez pretjerane brige da će ludi obožavatelji trčati za njima, pokušavati im se približiti pod svaku cijenu sa tekicom punom autograma, istih takvih velikih zvijezda i zvjezdica. Eventualno mogu u slučaju medijske eksponiranosti (koju obično sami izazivaju javljajući ženskim časopisima telefonski ili mailom gdje će se pojaviti slijedećeg puta - tipično za par domaćih posvuduša) očekivati dvoje novinara Starsa i po jednog fotografa Glorije te Story-ja.
Zvijezde zaradjuju brdo para. No, po tom principu dalo bi se naći par zvijezdi s područja sporta i glazbe. Filmskih zvijezda nemamo, što ne čudi, budući je jedini hrvatski film vrijedan spomena "Tko pjeva, zlo ne misli", svaki drugi zaboravljen je već prije no što je osvojio Zlatnu arenu u Puli ili nagradu u Motovunu. Zvijezde tih filmova prisiljene su nastupati u nizu blentavih serija i sapunica zbog čistog preživljavanja. Kao što mi odlazimo na posao (dok ga još imamo), tako oni odlaze na set ne bi li platiti struju, vodu i internetski priključak. Neki od njih postigli su, doduše, velik svjetski ugled, glumeći svemirce i ruske kriminalce u američkim filmovima i serijama, mahom B produkcije.
Zvijezde žive na nobl lokacijama. Možda bi se u tom segmentu takodjer našlo par zvjezdica, koje su na tristosedamdeset obroka kredita kupile kakav precijenjeni stan u takozvanim urbanim vilama (zapravo lošim novogradnjama, u kojima će im najkasnije za pet godina žbuka početi padati na glavu, ako već sada nemaju gljivice u stanu zbog loše izolacije), ukoliko su banke došle do zaključka da su kreditno sposobni (većinom nisu, a osnovne životne potrebe, čitaj hranu i piće, konzumiraju kao termiti na raznih "eventima", na kojima se pojavljuju kao mahniti, budući im frižider doma služi kao ormar za krpice koje nekako uspijevaju ižicati od sponzora).
Vratimo se sada takozvanoj "blogerskoj sceni". Pokažite mi blogera na području naše ili susjednih država, koji godišnje zaradi barem peterocifrenu brojku u eurima pišući blog? Brutto ili netto, svejedno. Pazite, samo pisanjem bloga. Ovdje ne računam one koji su počeli pisati kada su već bili "poznati" (starlete, posvuduše, loši pjevači, nazovi glumci i scenaristi domaćih sapunica).
Koliko je anonimnih blogera uspjelo nekome upasti u oko, pa je neka renomirana firma odlučila postaviti na njihov blog reklame, dok bloger mlati pare na istima? Koliko je anonimnih blogera napisalo knjige, od prodaje kojih su uspjeli kupiti barem manji automobil za vožnju po gradu?
Koliko je anonimaca dobilo kolumnu u nekom časopisu na osnovu činjenice da njihov blog dnevno posjeti 500-tinjak čitalaca, na primjer? Čak kada mu to i uspije (ako se da bez veza i poznanstava - buahahaha) zaradjenim novcem mogu si mjesečno priuštiti možda jednu večeru u dvoje u malo boljem restoranu.
Sve dok se na gornja pitanje može odgovoriti samo nekakvim mikrobrojčicama, nema nikakvog smisla umišljati da blogovi utječu na bilo koga, osim na blogere same. A ti predstavljaju, skupa sa čitateljima blogova oko 2% populacije (podatak nekih istraživanja bloga u Sloveniji - 2% ljudi uopće zna što je blog, piše ga ili čita).
U smislu gore napisanog potpuno je iluzorno govoriti o utjecaju bloga na društveni život, a zvijezde ne postoje, pa kome to bilo pravo ili ne (pa da se nalazite na 500 kul i almost kul niste nikakva zvijezda, osim u skupini vama sličnih čudaka).
(objavljeno u Blogošinjcu davne 2010 by Coyote)
Sve sličnosti sa stvarnim osobama slučajno su namjerne.
Kod nuspojava i nezeljenih učinaka konzumiranja domaćih specijaliteta nadrkane domaćice obratiti se svom liječniku, apotekaru, putem mail-a na nuspojaveinezeljeniucincibloga@odjeb.net ili povratakzmajauzmajevognijezdo@pripizdina.com
Jednom se Gogolj preobukao u Puškina, došao Puškinu i pozvonio. Puškin mu je otvorio vrata i povikao:
- Vidi, Arina Rodionova, ja sam došao!"
Sjedi tako Puškin kod kuće i razmišlja:
- Dobro, ja sam, dakle, genij. Gogolj je takodjer genij, a i Dostojevski je, pokoj mu duši, genij. Pa kako će se, bogamu, sve to završiti?!
Tu se sve i završilo.