Knjiga o nakladništvu u doba tranzicije

subota , 23.05.2009.

Nives Tomašević, Miha Kovač
'KNJIGA, TRANZICIJA, ILUZIJA'

publicistika
Izdavač: Naklada LJEVAK
Broj stranica: 318
Format: 15,5x23 cm
Uvez: meki
Cijena: 119,00 kn

Riječ izdavača


Knjiga napisana iz pera dugogodišnjih urednika, djelatnika u izdavaštvu, donosi neposredna iskustva i spoznaje o nakladništvu u doba tranzicije. U središtu interesa uredničkoga dvojca Nives Tomašević i Mihe Kovača nalazi se sudbina knjige pred izazovima novih medija i globalnoga tržišta. Autori se bave sudionicima u proizvodnji fenomena knjige, od autora i autorskih prava do urednika i čitatelja, osvrću se na tranziciju u hrvatskim i slovenskim izdavačkim divovima. Knjiga promatra fenomen „knjige“ kao proizvod nakladničke industrije u suvremenim tranzicijskim procesima te daje uvid utjecaja globalnog tržišta na tranziciju u percepciji kulture, kao i samog izdavaštva. Uz pregled nakladništva u Hrvatskoj i Sloveniji, autori nakladništva ovih dviju zemalja uspoređuju s izdavaštvom u Velikoj Britaniji i Americi. Upozoravaju i na nove trendove u nakladništvu, prije svega na izazove oblikovane u elektroničkoj knjizi, ali i na utjecaj prodora kineske tiskarske industrije na europsko i svjetsko tržište.
U posebnom poglavlju autori donose značajke „knjige“ kao kulturnoga kapitala, te na razloge koji čitatelje upućuju čitanju. Posebno se osvrću na „lijepu književnost“ i njezinu korelaciju s književnom ponudom i promocijom.

Tekstovi u knjizi 'Knjiga, Tranzicija, Iluzija' upozoravaju na estetske, književnopovijesne i napose kulturne vrijednosti koje objedinjuje „knjiga“ kao kulturno dobro, ali istodobno i na stajalište čitatelja te ograničenja i odlike izdavačke industrije u tranziciji. Autori upućuju na načine kojima nakladništvo u doba tranzicije može očuvati razliku između knjige kao kulturnoga kapitala u doslovnom smislu riječi i knjige kao kulturnoga kapitala (kulturnoga dobra) u simboličkom smislu. Upozoravaju kako od prvoga značenja knjige kao doslovnoga kapitala nakladnik živi, a od knjige kao simboličnoga kapitala živi kultura i njezin prepoznatljiv identifikacijski sustav. Poznavanje i njegovanje ove razlike ishodišna je točka mogućnosti i odgovornosti nakladničke politike, posebice u kulturi kakva je hrvatska.

NIVES TOMAŠEVIĆ je nakon diplome na Filozofskom fakultetu u Zagrebu cijeli radni vijek provela u nakladništvu – prvo u izdavačko-knjižarskom poduzeću »Mladost«, gdje 1988. dolazi na mjesto pomoćnice direktora za knjigu, a potom osniva vlastitu nakladničku kuću »Slon«. Neko vrijeme radi kao urednica u izdavačkoj kući »Mozaik knjiga« a zatim u nakladnićkoj kući »Naklada Ljevak« gdje pokreće niz biblioteka nagrađivanih visokim priznanjima kao urednički projekti i kao autorske knjige.
Nakon završetka doktorskog studija Hrvatske kulture na Odsjeku kroatistike 2008. stječe titulu doktora znanosti.

MIHA KOVAČ je, prije no što se pridružio akademskom svijetu, bio glavni urednik i direktor Mladinske knjige, jedne od najvećih izdavačkih kuća jugoistočne Europe. Predaje na Odjelu za knjižničarske i informatičke znanosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. Kao gostujući profesor predavao je na Fakultetu informatike i knjižničarstva na Sveučilištu Sjeverne Karoline u Chapel Hillu, a sada je gostujući predavač na oxfordskom Brookes Centru za izdavačku djelatnost, te na Filozofskom fakultetu u Osijeku i Zadru. Od 2005. godine glavni je urednik slovenskog
izdanja časopisa National Geographic. Autor je nekoliko knjiga sa temom izdavaštva i tiskarstva te mnogobrojnih znanstvenih članaka.


Izvor: Moderna Vremena Info


<< Arhiva >>