Trčanje za Suncem

utorak, 24.09.2024.

Pod pauzom od posla, kroz skrivene puteljke iz Draškovićeve, kolegica me danas odvela u Baziliku Srca Isusova.
Tzv. Palma stradala je u potresu jako.
Kada sam nakon potresa prvi put ušla i vidjela ono kamenje po podu odlomljeno od njenih stoljetnih prekrasnih svodova,
ulovio me nezaustaljiv plač.
Ličila je na razrušen život.
Danas je okružena skelama i renoviranje je u punom jeku.
Raste nada da će sve opet biti u redu.

Planiraju je do iduće godine preurediti.
Za sad se ide na misu iz ulične veže u Draškovićevoj.
Obožavam stara zagrebačka, neušminkana dvorišta.
A uz Palmu me veže puno dragih uspomena.

Na misi puno starih, bolesnih i skrhanih ljudi. Siromašnih. Zapanjilo me. Ne susrećem ih često.
Zapuhne me njihova tuga, jako. Zadrhtim.
Palo mi je na pamet da možda tako ja izgledam iznutra.
Izvana se kao namontiram, namjestim, nabacim fasadu, smijeh i sve što ide lakonski i pod ruku s njim, pravim se čvrstom, vidi me, jakom,
pa se ono unutra ne vidi.
Moguće. Mora se.
No, lijepo je moći pred nekim biti slab.

Prolazeći skrivenim puteljcima i dvorištima, uvijek se prisjetim i mame, koja je sve te prečace znala i njima me vodila. Neka vrata za koja misliš da ne vode nikuda, uvijek se spuštaju u neki zeleni park.
Prisjetim se i svojih duhovnih obnova, nekada davno, u starom samostanu na Čiovu, kod Dominikanaca.
Sjetila sam se i jučer s kojom sam iskrenošću i ogoljenosti pisala o tom duhovnom susretu jednom blogeru
koji je sada po svojim reakcijama za neprepoznati.
Ne bih mu to pisala, da nisam osjetila kako će on tada shvatiti o čemu pišem/govorim.
I činilo se da je shvatio.
Pisali smo o Duhu Svetom koji titra u svim religijama svijeta.
Moj je svjetonazor ekumenski. Što znači da se mogu duboko pokloniti i pomoliti u svakoj crkvi.

Ima i nekolicina blogera koja potiče netrpeljivosti, koja razjaruje tzv. suprotne strane.
Te koji se slade sukobima, dobro bi trebalo namlatiti.

Umjesto mlaćenja, evo, zapalila sam im svijeću.

Vodimo računa o svojim Dušama.
Nije u redu omalovažavati kako bi dokazao da je omalovažavanje grozno.

Trčimo za Suncem, ne za sjenom.

( sudac je peder, ko što rekoh dragom Vjetru)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.