Uzemljenje

subota, 27.05.2023.





PITANJA ZA VILE

Kada mi je ono postalo blaženo djetinje svejedno
I to što si me sanjao i to što si mi to rekao
Točno u haljini kakvu sam zbilja imala taj dan
Kako te lepršavo ljubim
A nisi me vidio godinama
I kako sam se postupno prestajala ježiti na tvoj glas
Milujući u njemu zatočenu grlicu
Komad kolača, škakljivu trešnjinu košticu .



Jer ja nikada nisam bila umorna
Ni za život, ni za san, ni za ljubav
I nikada nisam ravnodušno letjela
I u gomili beskorisna korova
uvijek sam znala
Pronaći gavez, kiselicu, djetelinu i mak.



Pitam se
Kada smo to točno postali umorni za ljubav
Za želju, za bljesak prepoznavanja
Kada smo to točno, i u kojem trenutku
uvukli krila
Da se ni zadnjim percima ne taknemo
Nego žmireći, stisnutih pesnica
U grču
Čekamo poznatije predjele

( ja sad odgovor znam)

Med cvijećem

ponedjeljak, 08.05.2023.

Summer breeze makes me feel fine
Blowin' through the jasmine in my mind....









https://youtu.be/BeuWAX561xE

Nepomirena pjesma

subota, 06.05.2023.

To kako volim uprljati ruke i nokte
Zemljom
Možda govori puno o mojoj nepomirenosti
Golom činjenicom da
Svaki cvijet ima svoj korov koji ga vjerno oponaša
Da su biljne uši sposobne ne dozvoliti pupoljku
Da se razmaše u svom buđenju

I to me ljuti, to me strašno ljuti



Da se baš svaka lomača gasi dugo i znalački
Od ruba prema sredini
Da dok god ima dima, ima i vatre
Da smo sačinjeni od puno, puno vode
I zato Mjesec i te stvari
Čine nemir



Možda se vatra gasi dugo, predugo
Možda je presudno od čega je naložena
Al sasvim sigurno ne ostavlja se bez nadzora
Mir se uči
Studiozno
Cijelim tijelom
Vlastitom vodom
Morem i rijekama, izvorima i pritokama
Zamisliš da si u epicentru svih mogućih sranja
Pa samo dišeš, trepčeš, izgovaraš molitve
Idi, ne zovi, ostani đubre do kraja
Ostani, volim te, ne daj me

Ako sam voda, ja gasiti ću svaki žar
Svojim malim tijelom
Svojim čađavim stopalima
Ti možda nećeš biti taj zmaj kojeg ću probosti
Jednom zasvagda
Al' vatra će biti
Pod nadzorom



Svaki mir čezne za svojim nemirom
Kao vatra za svojom vodom
Kao voda za svojom vatrom

Molitva Azteka

petak, 05.05.2023.


“Oslobađam svoje roditelje
osjećaja da su me iznevjerili.
Oslobađam svoju djecu potrebe da me učine
ponosnom. Neka vlastiti put ispisuju slušajući svoje srce koje im neprestano
šapuće na uho.
Oslobađam svog partnera obaveze da me učini kompletnom osobom.
Ništa mi ne nedostaje; stalno učim
zajedno sa svim drugim bićima.
Zahvaljujem se svojim precima koji su se sjedinili kako bih ja danas udisala život. Oslobađam ih grešaka iz prošlosti i želja koje nisu ispunili, svjesna da su učinili najbolje što su mogli
da razriješe svoje poteškoće u skladu sa
sviješću i shvaćanjima koja su tada imali. Poštujem ih, volim i vidim
njihovu nevinost.
Ogoljavam se pred njihovim očima, te tako oni znaju da ne skrivam i ne
dugujem ništa osim odanosti samoj sebi i vlastitom postojanju.
Prateći
mudrost srca, svjesna sam da ostvarujem svoj životni cilj, slobodna od
vidljivih i nevidljivih vezanosti koje mogu da ugroze moj Mir i Sreću, koji
su moja jedina obaveza.
Odričem se uloge spasiteljice, one koja ujedinjuje ili ispunjava očekivanja
drugih ljudi.
Učim kroz, i isključivo kroz LJUBAV. Blagoslivljam svoju suštinu,
svoje načine da se izrazim, iako me možda netko ne razumije.
Slušam samu sebe, zato što sam jedina koja je živjela i iskusila povijest svog života,
zato što poznajem sebe, znam tko sam, što osjećam, što činim i
zašto to činim.
Poštujem i uvažavam sebe.
Poštujem Božansko u sebi kao i u tebi. Slobodni smo. ”


(Ovaj drevni blagoslov nastao je na Navatl jeziku, kojim se počevši od VII vijeka govorilo na teritoriju centralnog Meksika. Blagoslov govori o
oproštaju, nježnosti, razvezivanju i oslobađanju.)

https://youtu.be/Q1z2cxjQ8oo

Što rade samci

srijeda, 03.05.2023.

Na sredini moje sobe roza joga prostirka
Šareni prekrivač na njoj s mandalama
Jutros sam ustala u 5.45
pola sata vježbala
Tuširala se
Namazala tijelo finim mlijekom
Trbuščić i bedra protiv celulita
Potom popila B vitamin, omegu i silimarin s artičokom
Nahranila, napojila Roka i Cicibelu
Napojila kalu kala(?), ciklamu i božićnu zvijezdu

Za gablec na posao nosim
Maline, banane- doručak
Rižoto s tunom- ručak
Integralni kruh

Basta, rekoh.
Dosta je više nebrige za sebe.

Ke kaco, ponavljam.
Nitko me ne može povrijediti
Ako mu ja u tome ne pomognem

A na površini...

ponedjeljak, 01.05.2023.

U tatinom cvjetnjaku dobrodošlica



Kruna od ruža, a na najvišoj brezi on



I cijela priča o zanosnom paru, ona već sjedi u gnijezdu, on marljivo skuplja grančice



Zasukala sam rukave, nu mi mišiće, navukla rukavice, uzela škare, oslobađala ruže i božure od trave i drača
Sjedeći na travi...



Đurđevak nježni, opjevani



Ruža pod mojim prozorom u svilenoj haljini



Mamini amarilisi i cijela priča o njima, kako su ih njih dvoje teglili vozeći se iz Karlovca



Plamteći tulipan na izdahu snage



Smokva puna buduće slasti ( čvorci je odmjeravaju)



Božuri još u pupovima ( gomilu trave, troje tački sam im počupala pod nogama)



Veseli šeboj



Pustinjska ruža



Ranunkula



Kupljen ko šiba od staričice s placa, danas stablo jasmina ...



Čista radost novog života



Ljubav bubamara....

Opekle su me koprive dok sam ih namakala za prskanje ušiju biljnih...Posjekla sam prst škarama...i ništa to nije boljelo...ni peklo.

Zadovoljstvo zbog oslobođenog cvijeća bilo je veće.
Kao da oslobađam sebe.

Bol

Obje frendice su mi u Španjolskoj.
Jedna u Madridu kod sisterice, druga s mužem u Andaluziji.
Jedna proživljava više duhovno putovanje, obilazi crkve i svetišta, druga tulumari noćima.
Obje su prepune dojmova, govore da bi se tamo dalo živjeti i šalju mi puno lijepih fotografija.

**************
Ja sam lijepo napokon dotakla dno.
Znam po tome jer je muljevito, plačno, bole me masnice od udaraca.
Znam i po tome jer si ovdje potpuno, potpuno sam.
Ne dopiru zvukovi, ništa te se ne dotiče osim tvog do srži izranjavanog bića.
Dno je drugoga moliti za ljubav i brigu.
Tako klečeći nailaziti na hladan zid, izgrađen od neprobojnih cigli samodostatnosti.
Udarati najprije rukama po tome zidu, šakama, laktovima, pa i glavom.
Ne vjerovati da netko koga si silno volio može biti takvo zlo u svojoj esenciji.
Pokušati pronaći smislene razloge za to.
Ne nalaziti ih ni uz najbolju volju .
Iščitavati iz tuđeg ponašanja čistu čistijatu mržnju, prijezir i gađenje prema sebi.
I dalje inzistirati na odnosu.
Tražiti ljudsko, pa i griješno, slabo i jednako izranjavano.
Ne pronalaziti.

*******************

Kada mulj već postane gust i prijeti da će te ugušiti,
mjeriš tlak koji se popeo visoko, visoko, unatoč tvom dnu.
Guši te u prsima, u grlu.
Izgrebeš mulj i shvatiš da je ispod samo goli kamen.
Kamen kojeg si se bojala, pa si lebdjela visoko u oblacima.
Mulj se podvlači pod nokte, nokti su ti se rascvjetali.
Jagodice si istrošila. Bolne su i krvare.
Ovdje nema nikakvih tragova života.
Ni školjki, ni praživotinja ni nikakve velike tajne.
Jebeš dno. Dalje nema. Nema se što za naučiti.
Istražiti, saznati.
I hladno je. Vidi se, drhtiš.
Uzimaš zrak zato i plivaš prema površini.
Najjačim zaveslajima.
Već kad pomisliš da nećeš stići, ugledaš svjetlo.
Ljuljuška se prozirna i puna svjetlosti tekućina,
tirkizni obrub koji dijeli ovaj svijet od onoga svijeta.
Malena drhturava pjena stvara ti se pred očima.
Uspjela si !

*********************

Imat ćeš one crne oči, kao ugalj.
Kovrčavu prosijedu kosu koju nećeš nikada puno šišati.
Smijati ćeš se punim zubima i mesnatim ustima.
U tom će smijehu biti pohranjena sva ona jutra, svi oni trgovi u Španjolskoj
prepuni sunca, lastavica i cike djece.
Doći ćeš kao najslasnija naranča.
Doći ćeš kada ću ja biti sasvim, sasvim dobro.
Nimalo gladna ljubavi jer ću si je davati u onom pravom izobilju.
Možda ti neću na prvu vjerovati, pazi, nije to nikakvo čudo.
U meni će ostati pohranjeno silno razočarenje, šok i bol na prepad, ko u godovima stabla.
Otvarati ćeš me polako, polako, svjestan da sam izranjavano stablo,
puž golać, najmirisnija jabuka, domaća i nešpricana.
Prepoznat će te obrub moje haljine i smijati se s tobom.
Prošlost će ostati tamo gdje joj je mjesto,
dno crno i gusto prestati će me pratiti u snovima.






<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.