SarahBernardht

27.03.2019., srijeda

Staklena posudica

Čitam neke svoje stare priče, pjesme. Njeguju me na isti način kao kada sam ih i pisala.
Al sada ne pišem uopće. Nedostaje mi to ponekad.
Uhvatio me život, drži me za nožne prste
i kovitla sa mnom kako mu se prohtije.

Ovdje sam zapisivala svoju bol, svoju ljubav.
Stavljala sam ovdje svoje misli, uspomene, ko u staklenu posudicu, da ne zaboravim.
Vaši komentari puno su mi značili, a kako su počeli sve više izostajati,
shvatila sam da su uvjetovani upravo mojim komentiranjem vas.
Zato sam izgubila volju za pisanjem ovdje.
Postala sam si nevidljivom.
A i svaka tuga dojadi, znam.

Ne volim ništa uvjetovano. Niti pritiske bilo koje vrste.
Ponekad još svratim na pokoje blogove, možda komentiram, možda ne, kako mi dođe.

Gledala sam neki dan baš dobar dokumentarac o žalovanju.
I baš se staklena posudica spominjala, u koju treba ubacivati svoje misli i uspomene.
Tu sam fazu prošla.
Sada puno mirnije govorim o svojim gubicima naglas.
A staklena je posudica ovdje, kada god mi zatreba.

Neki dan sam se išla naručiti oftamologu na Sv. Duh.
Bolnica je to koja me svojim okruženjem baš podsjeća na mnoge faze u mom životu.
Tamo sam rodila. Tamo je netko koga više nema, došao u posjetu, meni, svojoj ženi,
obučen u medicinsku sestru, jer se tih ratnih godina, drukčije nije moglo doći u posjetu rodilji.
U blizini je i Institut za tumore.
U kojemu sam u posjetama nekome, koga danas više nema,
provela jako puno vremena.
Čak vodila i ljubav u jednoj od soba.
Osjećaj je bio poput odsanjanog ružnog sna.
U tom sam kvartu dakle, doživjela početak jedan i jedan kraj.
Valjda je sada vrijeme da odživim sredinu.

Tek na šalteru Sv. Duha sam shvatila da sam naručena u 2020.-oj.
Dobra šala.
Očito mi je potreban oftamolog.

Život me uhvatio za nožne prste i trese.
Dajem se trenutno ljudima i djeci kojima sam potrebna.
Za sve njih štedim snagu.
Zato ne pišem, bavim se ovozemaljskim, vrlo konkretnim stvarima.

Pitam se hoću li i pisati ikada više.
Čudno je to za mene, koja pišem od osnovnjaka.
Možda ću pisati drugačije
.
Bumo vidli.








- 16:11 - Komentari (19) - Isprintaj - #

05.03.2019., utorak

Estouffade


A onda mi se zavrtilo cijelo proljeće kao škriputavi carousel...stabla su rasla iz neba, sunce je potonulo negdje duboko u rijeku da bi se ugrijale ribe koje su plivale zrakom,
a zrak je bujao i titrao s nestvarnim leptirima u stotinu
isuviše jakih mirisa i boja, stvarajući mi konstantnu i jaku mučninu.
Ispostavilo se da mi kronično nedostaje željeza, čvrstoće i odlučnosti da promijenim redoslijed stvari u svome životu, da se napojim čistim kisikom kao nektarom, razdijelim svoje stanice, odbacim stare, odaberem nove, zdrave i potrebne.
Oznojilo mi se čelo i problijedila sam, a Escoffier se toliko jako zabrinuo za mene da je i mene samu postalo strah, mada sam tren prije bila u stanju sve svoje smetnje proglasiti tek jakom čežnjom za njegovim zagrljajem.
Pazi mi na košulju Sarah, upozoravao me zbog mog žarko crvenog ruža.
Ne možeš me tako grliti.
Ne parfimiraj se isuviše, mon amour !
Postala sam tako špijun u toj našoj kući ljubavi, pazeći na svaki svoj pokret, ne koristeći parfeme i druge jake mirise, stavljajući svu odjeću na isključivo jedan stolac, uklanjući sve tragove koji bi nas mogli otkriti.
Tepao mi je : ces belles patients prétentieux dans le monde !,
nabavljao mi najbolju ribu u Parizu, spravljao teleća jetra s maslacem i crnim tartufima, hraneći me poput djeteta.
Ljuljamo se bez temelja, čvrstog oslonca.
A u samom je srcu Escoffierova kulinarskog umijeća bio zapravo goveđi temeljac.
U naše doba pozitivizma, i kuhanje je postalo enciklopedijskim znanjem.
No, u prvom poglavlju njegove kuharice Guide Culinaire , pisao je o tome koliko je važno da se izvuče aroma duboko iz kostiju. Sve ono što su ostali kuhari bacali: neugledne ostatke luka, okrajke celera i mrkvi, komadiće i tetiva i goveđe repove, on je kuhao dugo i predano, ravno molitvi.

Tada je vladalo i čudno uvjerenje među znanstvenicima da su primjerice breskva, češnjak ili brokule izuzetno nezdravi za probavu, al on je ignorirao javno mišljenje,
smatrajući da je zdravo jedino i isključivo ono što je tijelu ukusno.
Takav je bio u svemu. Zdravo je isključivo ono što nas čini sretnima, Sarah.
Imala sam to na umu.
Ne činiš li me sretnom, činiš me bolesnom.
I jeziku se sviđa ono što je tijelu potrebno.
Tajna je dobrog okusa u temeljcu- estouffade.
Bez dobrog temelja, cijelo se jelo i njegova kvaliteta, kao i kvaliteta cijeloga odnosa, zaljulja poput pijanog vrtuljka i izaziva mučninu, slabost cijelog organizma, nestabilnost na vlastitim nogama,
brodolom i nasukavanje na suhom.

Najprije jako zapeče govedinu i goveđe kosti u pećnici.
Zatim preprži mrkvu i luk, dodaje vodu, pečene kosti, malo svinjske masti, svježeg peršina i majčine dušice, lovor i češnjak. Lagano pirja oko dvanaestak sati, pazeći pritom da razina vode u posudi bude uvijek jednaka.
Kada svaka kost otpusti svoju tajnu , pirja se nešto ostataka mesa na vrućoj masti u tavi.
Umiješa se voda u kojoj su se kuhale kosti i pusti da ishlapi. Pa ponovi. Ponovi još jednom. Pa još jednom.
Zatim se polako dodaje ostatak temeljca. Makne se suvišna masnoća. Sve se procijedi kroz fino sito.
I krčka se još i još.
Nakon što ste cijeli dan pripremali temeljac, tek tada možete započeti s kuhanjem.

Osjećala sam njegove tajne cijelim tijelom.

Ne odaš li mi tajnu svojih kostiju, ne uzmognem li vrisnuti cijelim svojim tijelom od čežnje kad god mi se prohtije,
namazati se, namirisati se, biti gola, bosa, ljubljena, svoja....posrnut ću i pasti.
Ali i ustati ću. I temeljac spravljati ponovno. Iz početka.

Smijehom, razdragano.

Negdje drugdje, dragi.
Drugdje.


- 08:34 - Komentari (6) - Isprintaj - #

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga




Sve fotografije koje objavljujem, isključivo sam fotkala ja.
Autorske znači. S više ili manje kvalitete, ali moje.
Ako se nekome koja svidi, slobodno si uzme.
Može me potpisat i ne mora- ako si hoće povećati ili umanjiti vrijednost pred drugima:-))

***********


''Mjerilo tvog neznanja
je dubina tvog vjerovanja u nepravdu i tragediju.
Ono što gusjenica smatra krajem svijeta,
Majstor zove LEPTIROM...'' Bach

***********
"Kroz život sam naučio da najbolji prijatelj može biti gori od najgoreg neprijatelja. Da životinje vole više od čoveka. Da suza ne znači bol. Da se protiv sudbine ne može. Da ne treba biti previše iskren. Da treba imati svoje ja. Da se pazi kome se šta oprašta. Da pas i dete znaju da prepoznaju zle ljude. Da se sa nekim ljudima moraš oprostiti, jer ti nanose bol. Da paziš kome nudiš svoju ruku i rame za plakanje. Da je svaka podmetnuta noga iskrenija nego lepa reč. Da se nikada ne kaješ za svoje postupke. Da reč "volim te" ne znači ljubav. Da svako zaslužuje drugu šansu, ali ne i stotu. Da ljude koji čine da malo vrediš oteraš. Da nije važno šta ti priča već ko. I da đubre uvek ostaje đubre."

Nebojša Glogovac


Uništi u meni to što treba da bude uništeno.
Ojačaj ono što treba da bude ojačano.
Koristi me. Stvaraj sa mnom, slikaj sa mnom svaku kap na platnu života.
Pomozi mi da živim ispunjen jedinstven život, hodam šumom nikad ranije gaženim putem.
Pokaži mi kako se voli dublje, nego što sam ikada mislila da je moguće.
Drži ispred mene to, od čega sam se ranije okretala.
Pomozi mi da omekšam i opustim se, potpuno prihvatim to sa čim sam još uvijek u stanju rata.
Ako je moje srce još uvijek zatvoreno, pokaži mi kako da ga otvorim bez nasilja.
Ako se za nešto vežem, pomozi mi da to otpustim.
Daj mi probleme, borbu i naizgled nepremostive prepreke ako će mi oni donijeti još dublje smirenje i povjerenje u inteligenciju života.
Pomozi mi da se smijem svojoj ozbiljnosti.
Dozvoli mi da nađem humor u tami.
Pokaži mi dubok osjećaj mira usred razgara oluje.
Ne krij istinu od mene. Nikada.
Neka zahvalnost bude moj vodič.
Neka oproštaj postane moja mantra.
Neka ovaj momenat bude moj stalni pratilac.
Dozvoli mi da vidim tvoj lik u svakom licu.
Dozvoli mi da osjetim tvoje toplo prisustvo u vlastitom prisustvu.
Podrži me kad se spotaknem.
Diši sa mnom, kad ne mogu da dišem.
Daj mi da umrem živa, a ne da živim mrtva.



Linkovi

"Istinski redatelj našeg života je slučajnost.
Redatelj pun okrutnosti,
milosrđa i očaravajućeg šarma. "

( Pascal Mercier, "Noćni vlak za Lisabon ")


Dragi mi i lucidni komentari:

j.

".....limun je na verandi, lovor je u garaži, nekakva afrička ... osteonešto - još nije pronašla svoje mjesto, ja Joj velim da je slobodno metne u našu spavaću, ja ću toj afričkoj pjevati afričke pjesme...."


Supatnik

"Znaš što, postoje ljudi koji znaju voljeti, jako su rijetki, puno rjeđi nego li bi to željeli priznati, oni jednakim žarom vole svoje muškarce, ili žene, djecu, domovinu, prijatelje, i automobil ili mačku, jer ne znaju drugačije.
Takvi ljudi svijetle u nepreglednoj masi koristiljubljem obilježenih mediokriteta koji možda ali samo možda vole sebe.
Ti Sarah be, blistaš, pa bi bezveznjacima preporučio sunčane naočale."



Mi. Ljudi s rupama

"Znaš one novogodišnje prskalice iz doba našeg djetinjstva.
E, tak."




stara teta

"hvala. ovih dana mi treba nešto, ne znam zapravo sam svoje probleme najprije rješavala, a onda se cmizdrila pred drugima, post festum. no ponekad mi se netko javi, preko poziva, glasa, samo da pita kako sam. i sluša me. pa onda nešto utješno kaže, ohrabrujuće. da znaš da si živ i za nekog drugog, ne samo za one koji te trebaju. e, pa, baš tako, poželjela si tako napisati, reći, i usmjerila misao i prema meni. "potrebitoj" (kakva čudna riječ), onoj kojoj treba, riječ, utjeha, baš tako. u ovim trenucima. nešto je u tebi znalo. tako se nađu duše. lil je pisala o deprivaciji dodira. postoji i deprivacija sna. neposrednih razgovora. prihvaćenosti. osjećaja uspješnosti i napretka. deprivacija prijateljstva. voljenja. nježnosti. čega god se sjetiš. u onda uleti netko živ i odnese . ne tegobu. nego osjećaj da si sam ko pas i miriš se, naučen kao magare na batine. eto tako nekako. pustiš vodu, čistu vodu da se žedan napije, umije i malo sjedne. ne idem na groblja onda kad je gužva, kad sve vonja po paljevini i ubijenom cvijeću. odem kad je tiho i onda me sretne bubamara i penje se do lišća, do rubova mramora. tako se razgovaramo. hvala"

Dvi, tri riči...

"Stavila si neke ljude ovdje u pat poziciju, još ćeš nas natjerati da se grlimo. ;) A našem virtualnom imidžu to ne pristaje. ;)
Za dobra stara vremena, a i za ona koja su pred nama: hugs&kisses za sve prisutne, odsutne, spomenute, nespomenute...ostavljam :))...."

************************************************

"Ako ti kažu da sam se u svojim posljednjim časovima junački držao, da sam neustrašivo gledao smrti u oči, da sam je čak i začikavao, da sam svog sudiju prezrivo pljunuo, a da sam dželatu dao kesu dukata uz riječi: “Dobro obavite svoj posao!”, a da sam, potom, sam izmaknuo stolicu ispod vješala, ti bi morala znati da je to jedna obična izmišljotina, izmišljotina onih koji ne znaju šta je to život a šta smrt znači.

Ti me dobro znaš: znaš kako ja često umirem svakog bogovjetnog dana, kako se trzam na svaki šum, kako mi se čelo često orosi znojem (reklo bi se bez razloga), znaš da se bojim proviriti kroz špijunku na vratima bojeći se ne znam ni sam čega, bojeći se nekoga ko će mi s nadmoćnim osmijehom na licu izrecitirati stihove Marine Cvetajeve:
PREDAJ SE!
JOŠ NIKO NIJE NAŠAO SPASA OD ONOGA KOJI UZIMA
BEZ RUKU!

Sjećaš se kako sam se bojao kad si trebala da me predstaviš svojim roditeljima, koliko ti je trebalo vremena da me ubijediš da nisam baš toliki kreten koliki izgledam, da se ponekad sa mnom može proći ruku pod ruku kroz prometnu ulicu…

Ja pamtim ono veče kad smo otišli kod jedne tvoje prijateljice koja je slavila rođendan, sjećam se svakog vica koji sam ispričao i sjećam se pogleda društva koje je u meni gledalo neku egzotičnu životinju, sjećam se kako su se gurkali laktovima kad smo ulazili, kad sam skidao svoje cipele sa pačijim kljunom (a u modi su bile brukserice), kako sam ispod stola krio onu rupu na ne baš čistim čarapama…

Pamtim kako sam to veče, ponesen strahom, popio tri flaše “Fruškogorskog bisera”, litar i po domaće rakije (više je nije bilo) i završio sa “Mandarmetom”, nekim likerom od mandarina…

Od svega toga bi se napilo jedno omanje krdo slonova, ali ja sam bio najtrezniji, bojao sam se da tebi ne napravim neko sranje i to me je držalo.

Onda smo izašli na Vilsonovo šetalište i ti si se propela na prste i poljubila me, evo, baš ovdje, pored uha, a ja sam morao da sjednem na klupu i da počnem plakati… Prolazila su neka djeca i čuo sam ih kako kažu: “Vidi pedera!!!”
Kao i uvijek, ti si me pitala šta mi je najednom, a ja nisam mogao da ti objasnim da to uopšte nije najednom, da je to stalno, da je to neka vrsta mog zaštitnog znaka, nešto po čemu bih sebe poznao među hiljadama meni sličnih, nešto što se i ne trudim da sakrijem, jedan zloćudni tumor s kojim sam se rodio, tumor na mozgu i duši koji se ne da ukloniti nikakvim operativnim putem ni zračenjem, ni činjenicom da te volim i da ti voliš mene…

Ako ti jave da večeras hodam po kafanama i olajavam tebe i našu ljubav, da se prodajem za loše vino, da skupljam opuške tuđih simpatija, ljubim ruke nečistih konobarica, ispadam budala u svačijim očima… To ti je živa istina."