counter free hit unique web

KemoTerapija

23.12.2004., četvrtak

SONET ZA TAMBURU

Prije jedanaest godina započeo sam suradnju s Brankom Uvodićem u emisiji Nek' tambura svira. Tom me prigodom Branko zamolio da pronađem u knjigama naših vrsnih versista neku prigodnu pjesmu posvećenu tamburi. Prerovao sam svoju prilično veliku biblioteku, ali baš i nisam bio zadovoljan. I, tako, riječ po riječ, Branko me natjerao da sjednem za redakcijski pisaći stroj (prošlo svršeno stoljeće) i za pedesetak minuta iscijedio sam iz sebe sonet, iliti po starinski – zvonjelicu. Branko je tu pjesmu govorio za trajanja špice emisije, uz glazbu Siniše Leopolda. E, pa, zvučalo je prilično dobro.
Sonet je uglazbio Ibrica Jusić kao neku vrstu slavonske šansone s prizvukom francuskog šarma. Ta Ibričina glazbena tvorevina zvučala je kao i sve Ibričine skladbe - vrlo solidno. Štoviše, sonet se našao i na jednom od njegovih nosača zvuka (kojega nisam dobio do dana današnjega, ali nije važno).
Poslije, rekla mi je Vera Svoboda, Julije Njikoš, naš tamburaški živi spomenik, također se prihvatio soneta i uspio složiti, kažu, uhu vrlo ugodnu pjesmu. Nažalost, nikad je nisam čuo, premda su me Vera i Đuka pozivali doma, na slušanje u njihovu vrlo gostoljubivu domu.
Te danas ću, te sutra ću... valjda ću već jednom.
Budući da je zvonjelica prilično zvonka, možda čak i nježna, a neki bi rekli da diše i slavonskim zdravim plućima, odlučih je staviti na ovo mjesto, pa kud puklo da zveknulo. Siguran sam da će se svidjeti Scorpyu, a možda i nekoj romantičnoj dami, kojih je na Blogu priličan broj i koje mjesecima uzaludno nastojim osvojiti kao stari muški isluženik koji puno obećava...
E, sad zamislite, vedru slavonsku noć, neki šor, kuću s prozorom prema kapiji, plavu mjesečinu i manje hladnu noć od večerašnje. Ako ste uspjeli, onda čitajte.
I ne žurite, molim vas, jer pjesmu tada nećete čuti.

Zašutio bögeš, s njim i berdaš stari
Od vrele su želje popucali lanci,
Kome će je noćas svirati bećari,
Dok mi tijelom bjesne lakonogi vranci.

Zaspao bi primaš, pijan, pokraj mene
Da mi suza ima snagu graševine.
Mjeseče pomozi, noć je puna žene,
Čuje se tišina, miris hrastovine.

Iz srca mi bistro, k'o iz zdenca skrita
Izvire ljepota, dar drevnih vremena,
I vjetar što njiše polja zrela žita,

Uzbibano more vedrih uspomena.
Pa, da barem smirim to more nemira,
Bože, evo molim, nek' tambura svira!
- 20:36 - Komentari (12) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2004 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga