27.11.2012., utorak

Lijepe žene hodaju kroz grad

Imam sreće što živim u Zagrebu. Velik je grad, puno ljudi. Zaljubim se, ženska me otkanta, ali ipak nakon godinu-dvije naleti druga koja zaliječi sve rane i otvori nove. Kod mene nepogrešivo funkcionira teorija da se odljubljuje tek novim zaljubljivanjem. Dojma smo da u gradu cura ima napretek, možda nisu sve idealne, ali ima ih, šetaju gradom, svaki vikend vidimo druga lica, od nekud se stvaraju. Kao da postoji neki izvor koji ih samo tako seksualno zrele izbaci ljeti u Tkalču.

Zamislite da sam iz Senja. Tamo nema "izvora". Tamo ima 10-15 cura. Većina ih je već udana. Protok novih nikakav. Potok je suh. Zaljubio bih se u jednu, nešto mlađu prodavačicu u voćarni. Prije ili kasnije bi me ostavila, druga tko zna kad bi naišla. Bio bih neutješan. Nakon dva mjeseca plakanja, pomirio bih se sa svojom sudbinom i na opskurnim pjesničkim večerima u polumračnom i zadimljenom kafiću, dok vani bura smrzava površinu mora, pred 4-5 nezainteresirana gosta čitao ljubavne pjesme Mirni. Proljeće bi udahnulo dašak vedrine u moj život, ljeto donijelo poneko prolazno zaljubljivanje u slovensku kupačicu, no Mirnu nijedna ne bi mogla zamijeniti. Sljedećih nekoliko jeseni i zima poeziju bih zamijenio kiparstvom i na grebenu ponad grada klesao skulpturu Mirnine glave i poprsja.

Zaljubio bih 5-6-10 godina kasnije u kakvu Nijemicu. Bilo bi to savršenih tjedan dana. No tjedan nemilosrdno završava, počinje novi, a s novim bi se Heidi vratila kući. Proklinjavši sudbinu, peh i nesretnu razdaljinu Senja i Hannovera, jesen bih proveo ponovno u gorkom plaču. Pomislio bih na izlet na sjever Njemačke, ali ne bi mi dali dopust izvan uobičajenih školskih praznika jer je tamo nemoguće naći zamjenu (da, zaboravio sam reći, radio bih vjerojatno kao profesor matematike u srednjoj školi). Zimi bih se ponovo prihvatio kiparstva.

I tako iznova i iznova, svaki 5-10 godina. Do moje pedesete godine Senj bi dobio turističku atrakciju:



To bi sigurno privuklo mnoštvo novih i mladih djevojaka na senjske plaže i tko zna kakvih bi romantičnih avantura moglo biti... da se u četrdesetpetoj nisam hitio sa glave zadnje u nizu, u ponor, na tamno sive oštre stijene...

- 10:51 - Stavi u košaricu (7) - Sadržaj košarice - Blagajna

21.11.2012., srijeda

Hladni rat

Ljubavne igre i nadmudrivanja muškaraca i žena, zbog fundamentalnih razlika u pristupu neopipljivom, često se nazivaju ratovima svjetova ili pak planeta. Najkomercijalnije varijante spominju Veneru i Mars. Ja bih cijelu priču "prizemljio" i smjestio u Ameriku i Rusiju i nazvao hladnim ratom. Ne govori se nizašto o ljubavnim osvajanjima. Ona često nisu teritorijalna i materijalna, više prestižna poput leta na Mjesec ili skidanja zvijezda s neba.

Ne bih ovom prilikom o glavnim akterima. Radije bih o njihovim prijateljima suprotnog spola - zakulisnim i pritajenim ratnim junacima čije su zasluge često nedovoljno priznate - špijunima. Oni obavljaju najprljaviji, ali i često presudni dio posla. Šuljaju se neprijateljskim terenom, ozvučuju stanove, prisluškuju razgovore, kradu geografske karte i kemijske formule plutonijskih supstanci. Za to moraju biti dobro pripremljeni i obrazovani, ali ponajprije tečno vladati jezikom neprijatelja. Oni će nam prevoditi s ruskog: "da znači ne", "ne znači da", "da je da - da, rekla bi da", "ne je nekad jednostavno ne". No, nisu oni samo prevoditelji, kroz njih učimo o neprijatelju, upoznajemo se njegove navike, sposobnosti, slabosti, prednosti i nedostatke. Otkrivamo položaj raketa, zračnih baza, brodova i svih ostalih logističkih punktova. Dobar špijun zlata vrijedi.

Cilj je jasan - pad željezne zavjese.

Ili pojasa nevinosti, u ovom slučaju.

Najopasniji su dvostruki špijuni. Oni igraju za obje strane. To su oni "zajednički" frendovi ili oni koji nam namještaju svoje frendove i frendice (matchmakeri). S njima nikad ne znate na čemu ste. Možete doći do dragocjene informacije iz prve ruke, ali i neoprezno odati svoj pin. Nikad nećete znati na čijoj su zapravo strani. Dok stvar ne pukne. Tada moraju odabrati. A biraju ili onog koji plati više ili iz rodoljublja. Obično je ovo drugo, a tada vas - ako ipak ne želite ostati bez starog saveznika - prisiljavaju na mučne procese ratnih sudova koji obično završavaju iznuđenim priznanjima krivnje, javnim sramotama ili nečasnim vansudskim nagodbama.

Berlinski zidovi padaju samo u bajkama.

A ako mene pitate, u ovom hladnom ratu mi muškarci opako pušimo. Sve više imam osjećaj da žene raspolažu najmodernijim navigacijskim sustavima i nuklearnim podmornicama, dok se mi krpamo molotovljevim koktelima i radimo zamke od bakrenih žičica. Eventualno nam u ruke padne kakav kalašnjikov, ali ne znamo na koju stranu se okrene, niti imamo metke.

- 00:08 - Stavi u košaricu (12) - Sadržaj košarice - Blagajna

19.11.2012., ponedjeljak

Frizerski izvještaj

Pa vi uopće niste up-to-date s mojom frizurom! Sad sam to tek shvatio. Moja greška. Svaki bloger bi jednom u tri mjeseca trebao pisati o svojoj frizuri. Sljedeći put me podsjetite.

Zadnja dva-tri tjedna svaki portal objavi članak kako su šiške u modi (posljednji) pa čisto da vas obavijestim da i ja imam šiške i da sam u ugodnom društvu Reese Witherspoon, Penelope Cruz i Salme Hayek (napokon!).

Koketiram već dva mjeseca između Paula McCartneya i Liama Gallaghera u ranoj fazi.

Jučer sam si nakon tuširanja italo-američki začešljao kosu na nazad i zabljesnuo u liku Andyja Garcie. Čarolija je ipak nestala kad se kosa osušila. Možda i bolje jer da bih bio Andy Garcia morao bih nositi odijela, biti kuler i znati sa ženama.

- 09:12 - Stavi u košaricu (5) - Sadržaj košarice - Blagajna

15.11.2012., četvrtak

Važno je zvati se Hipokrat

Idu mi na kurac s ovom korupcijskom aferom s liječnicima. Farmaceutska tvrtka im je plaćala skijanje da bi propisivali njene lijekove. I kaj sad? Od svih korupcija na svijetu baš nam je ova najvažnija, ova zbog koje nismo dobili antibiotike ovog naziva, nego isto takve onog, u drugačije dizajniranoj kutijici. Da, da, ta je istraga pokrenuta iz javnog interesa, jer je proračun oštećen za 3,5 kn. Inicijative druge farmaceutske tvrtke, koja je u toj priči pušila, sasvim sigurno nije bilo.

Budite sigurni, nakon suđenja na kojem će 200 doktora biti oslobođeno, a 150 osuđeno na uvjetne kazne, mito i korupcija u zdravstvu bit će označeni kao riješeni i navođeni kao svijetli primjer u sljedećoj predizbornoj kampanji. Ne zaboravimo nadodati i kupnju ispita na medicini. To je za ovo desetljeće dosta, ovoj vladi i previše.

Korupcije oko lista čekanja, angažiranosti i motivacije doktora za nečiji oporavak, i svega što je u ozbiljnom interesu pacijenata, doći će na red za jedno 15 godina. Ali ne ako neće nečiju glavu trebati odrezati iz nekog sasvim trećeg razloga.

Demantirajte me, molim vas.
- 11:19 - Stavi u košaricu (2) - Sadržaj košarice - Blagajna

11.11.2012., nedjelja

Vi - ti - mi - ja - i ona (sms ovisnica)

Doma nam je dolazila (reći ću) profesorica hrvatskog. Držala je instrukcije (napisat ću) nećaku. Ja sam s njom dogovarao termine, a kako bi dolazila dok bih ja bio na poslu, na komodi sam joj ostavljao novce. Jednom ih je zaboravila uzeti pa sam poslao poruku da nam je sve simpatičnija. Drugi, treći sms, treći, četvrti poziv - došli smo do zaključka da bismo se trebali vidjeti kako bi mi objasnila kako raditi s nećakom svaki dan, na što najviše pripaziti. Misleći da joj je to samo izlika za neslužbeni spoj, iako - kasnije sam saznao - nije bila, zračio sam neopravdanim samopouzdanjem koje je na kraju situaciju prevagnulo u moju korist. Ili bolje reći - našu. Nakon dva-tri spoja progovorili smo u prvom licu množine da bismo se nakon dva mjeseca ponovo vratili svaki svom prvom licu jednine. (Čak sam vam o tome pisao - uzroci i povodi 2. svjetskom ratu, a spominjali su se i boljševici. A i o neslužbenom dejtu je bio post, onaj o realnoj prijateljici. Od mene nikad, pa evo ni sad, ne možete dobiti cijelu priču, bjelodanu i istinitu od početka do kraja; ili se mijenjaju likovi, ili zanimanja, ili dodaju događaji i preokreti, ili karikira i preuveličava. Tako jedan frend i dalje vjeruje da sam prvi put bio u Francuskoj, a drugi put - kad stvarno jesam - nisam. Šima me isto jednom-dvaput godišnje nazove da provjeri što je sa mnom i koja polovica je istina. Jer ipak uvijek sve kreće od istine, na vama je da razlučite. To je, nadam se, zabavno. Vratimo se priči.)

Nakon promjene lica i broja, rekla je da više ne može nastaviti s instrukcijama kod nas i dala mi broj od svoje kolegice.

Novu profesoricu hrvatskog nisam upoznao uživo, samo telefonski. Strogo poslovnu komunikaciju vodili smo u najvećoj mjeri sms-om. Iako se nismo vidjeli, u prvom pozivu spomenuo sam da persiranje nikako nije potrebno, jer očito je da smo oboje mladi, i pozvao na opuštenost. Ona se ipak, čini se, nije osjećala opušteno pa je sms porukama prilazila u drugom licu množine.

Što se nakon gotovo 4 mjeseca dogodilo, ne bih znao reći; odjednom nam je za dogovor termina bilo potrebno 10-ak poruka. Sa svake strane. Komunikacija se intenzivirala i nastavila čak i kad su termini ranije bili usuglašeni: jedan, dva, tri dana za redom, epizode po 20-ak poruka koje završavaju sa željama za laku noć. Iako sam joj i dalje bio u množini, količina sms-ova davala mi je pravo maštati o tjelesnom dodiru u drugom licu jednine. Već smo pomalo flertali, bilo je očito. Pitao sam frendicu što mi je činiti, smijem li, vis-a-vis prve profesorice hrvatskog, povući konkretan potez s drugom. Mislim da nisu bliske, da se ne druže previše, ali ipak rade u istoj školi, znate kak je to, viđaju se, razmijene par riječi, možda se bezveze izblebne. Ne bi to bilo ništa strašno ili zabranjeno, ali obziran sam u takvim situacijama. A i ispalo bi da se palim isključivo na profesorice hrvatskog, a kako hipsterski bježim od bilo kakvih stereotipa i definicija, htio bih izbjeći takva etiketiranja (iako bi bila istinita). Postoje li nekakve etičke granice, je li u redu, nije - stvarno ne znam. Frendica srećom nema nepotrebnih moralnih skrupula pa je rekla: "go for it!".

Ja predložim kavu, profesorica se nećka, važe između kave i društveno-mrežnog upoznavanja koje u kratkom vremenu često otkriva previše. Kulerski inzistiram na upoznavanju uživo, čemu se ne uspijeva oduprijeti i predlaže da se vidimo - sada. Bilo je 11:15 navečer, ja već u pidžami. Spremam se, uzimam - ne jedan, ne dva (jer uvijek se jedan nekako sprtlja) - tri kondoma! Priznat ćete, sasvim opravdana očekivanja s obzirom na doba noći. Bio je dan u tjednu, napomenimo.

Kupim je u ponoć, sjedamo na cugu, ja pivu, ona - tu sam izgubio nadu da će mi treći kondom trebati - čaj. Ali dva su još definitivno bila u igri. Bili smo na "ti". Razgovor je tekao sasvim u redu, nikakve ipak iskre nisu prštale, niti zavodljivi pogledi bili izmjenjivani. Kako je razgovor tekao, i drugi kondom je gubio svrhu. Dok sam je vozio doma, i prvi kondom se činio suvišan. Ipak, sigurno 45 minuta joj je trebalo da izađe iz auta. Jedna tema se nadovezivala na drugu, pet puta se primala kvake, ali nikako da izađe. Pomislio sam da mi se možda osmjehne kakav poziv "gore na kavu" i prezervativski come-back, ali oko 2:45h uspjeli smo zaključiti sve započete teme i prijateljski se pozdraviti.

Mislio sam da su stvari jasne. Posebne privlačnosti nije bilo, čut ćemo se povremeno, dogovoriti termin, prokomentirati nećakov hrvatski, razmijeniti koji privatan doživljaj, malo se nasmijati i zaželjeti si laku noć. I zaželila je ona meni laku noć, drugi dan oko ponoći - u drugom licu množine. Ništa mi više nije bilo jasno. Malo smo prorijedili sms-ove, ali prešli na mms-ove. Razglednice s mora. Uz ispriku i obrazloženje zašto mi (odnosno "nam") nije poslala isti čas kako je fotka okinuta nego tek navečer, skoro 12 sati kasnije. U narednim danima, tu i tamo bi joj pobjeglo koje "ti", ali cijelo vrijeme je i dalje koketirala između jednine i množine. Nije mi bilo jasno je li to neka fora ili se možda obraća i meni i nećaku ili nešto treće. Možda bih je i pitao da mi nije bilo zabavno. Čak u zadnje vrijeme zna ubaciti ironični "gospodine".

Pokušao sam na koji sms ne odgovoriti (ako nije bilo nužno), ali ništa se bitno ne mijenja. Čujemo se skoro svaki dan.

Vrlo često joj jedna poruka nije dovoljna pa šalje dvije u paketu. Ženska očito uživa u sms-u. I teško joj je ne odgovoriti na neki. Nekad im se čini da je kraj komunikacije blizu pa postepeno skraćujem poruke, no dopisivanje redovito potraje još nekoliko sati. Kao da želi da je njena poruka zadnja. Ovisnica je o porukama. Ali ne pretjeruje. Većinom ne odgovara odmah, relativno dugo joj treba; nekad samo 5, ali nekad i 30 minuta. Vjerojatno nisam jedini s kojim se dopisuje. Sigurno ima još nekog, da li na sms-u, WhatsApp-u ili Skypeu, ne znam.

Kako bilo, odlučio sam igrati njenu igru. Odgovaram na svaki sms, započinjem komunikaciju, ne završavam je, bombardiram sa smajlićima, ne treba mi upitnik da bih odgovarao. Ako sam u nečemu dobar, to je dopisivanje. Ako može ona, mogu i ja. Prednost joj je jedino što kasno voli ići spavati. Tako znam zaspati misleći kako sam zadnji odgovorio, da bih negdje u polusnu čuo zvuk sms-a.

Sad me ispričajte, moram joj napisati poruku, danas se još nismo čuli, mogla bi se javiti i priupitati kakav mi je bio dan, volio bih je preduhitriti. Naspavao sam se popodne, noćas ne moram spavati. Zvjezdana noć, ona i ja... i mobilna telefonija.
- 20:49 - Stavi u košaricu (5) - Sadržaj košarice - Blagajna

09.11.2012., petak

U zadnje vrijeme jedino što se na Blog.hr-u isplati pročitati su razmišljanja ekipe koja hoda po rubu financijske egzistencije. Nenametljivo, bez patetike i jaukanja, jasno skužiš kak je sve u govnima.
- 13:52 - Stavi u košaricu (5) - Sadržaj košarice - Blagajna

04.11.2012., nedjelja

Nema ništa u kinima?

Radije 30 kn dajte meni.

Ucka trekk trailer from janakis on Vimeo.



Okej, mala rezolucija... 3 kn. Al kad kupim veću memorijsku karticu...!
- 22:57 - Stavi u košaricu (4) - Sadržaj košarice - Blagajna

< studeni, 2012 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Loading

junac04 pri yahoo.com


- Tko je?
- Nitko, prijatelju, samo koraci u noći.


Koji smo kurac mi! Po nama se ništa neće zvati...

Tribuson


Nekad je jednostavnije odustati.

Iva


"Life," said Marvin dolefully, "loathe it or ignore it, you can't like it."

Douglas Adams

Šima 2010./2011.
Šima i Ribac 2009./2010.
Šima i Ruska 2008./2009.
Smisaoživota42 2007./2008.
Bamby 2006./2007.

Do povećanja popularnosti i broja redovitih komentatora, tron drži Šima i natjecanja se neće niti održavati.

.