četvrtak, 31.01.2008.

„Skriveni“ Vickin dnevnik


Stvar se poćela komplicirati upravo zbog ovih 14 izvadaka koje je Grafenauer donio biskupu Žaniću.Čini se da biskup nije imao dostatno vremena za razgovor s p.Grafenauerom, pa su neke stvari ostale nejasne i nedorečene.Posebno,iz kojih je dokumenata p.Grafenauer ispisao onih 14 izvadaka.

Stoga biskup Žanić 12. veljače 1983. napismeno pita p.Grafenauera: „Mene interesira točno porijeklo i točnost
tekstova koje ste mi ostavili,pa Vas lijepo molim da mi pismeno odgovorite na pitanja na koja želim imati odgovor.Koliko mogu zaključiti iz Vaših riječi i onoga što ste mi natipkano ostavili, Vi ste ovo prepisivali iz Dnevnika Vicke Ivanković.

Interesira me:
Kakav je izgled,veličina,boja i oblik tog Dnevnika?
Kojim danom počinje Dnevnik?
Da li je taj Dnevnik do kraja ispunjen te se već piše novi svezak,ako jest kada je bio završen?“

Biskup Žanić misli da je p.Grafenauer ovih 14 izvadaka prepisao iz nekog Vickina Dnevnika. Grafenauer odgovara 16. veljače 1983. u svezi sa svojim izvatcima:

„Veličina kronike ( tri su knjige>) bila je manja od ovog lista,možda za šest do deset cm.Rekao sam Vam,da je prvi dio Vickina dnevnika u Vas,i obećali ste ga vratiti.Ja sam prepisivao iz kronike ,ali sam mnoge stvari prekontrolirao.Dobio
sam neke listove i dnevnike,osobito i sve što su primili Ivica Vego i Ivan Prusina.“
Prusina i Vego su dvojica kapelana kojima je navodno porucila „Gospa“ da nisu krivi i da ne napuštaju Mostar.

Na sva postavljena biskupova pitanja o Vickinu Dnevniku p.Grafenauer odgovara da je „prvi dio Vickina dnevnika“ kod
biskupa,da je svoje izvatke „prepisao iz kronike“,ali je mnoge stvari prekontrolirao iz listova i dnevnika koje je dobio,posebno ono što se odnosilo na kapelane Prusinu i Vegu.Iako Grafenauer svoje izvatke nije prepisivao iz Dnevnika,stvar je tako formulirana da ne ostavlja sumnju da je u rukama imao i dnevnik o kojem biskup pita.Malo je čudno da je Grafenauer izbjegao odgovoriti na tolika postavljena pitanja o Vickinu Dnevniku i zašto odmah nije rekao da nije vidio Vickin Dnevnik.Grafenauer je to učinio mnogo kasnije u pismu dr.Mati Zovkicu, 20. veljače 1984.: „Nije točno da sam vidio Dnevnik(velikim slovom).(…)Budući da je biskup suprotstavljao kroniku fra Tomislava s dnevnicima,kao da do kronike ništa ne drži,prihvatio sam u tom ozračju njegovu riječ.Bili su to datumi,djeca su stvari zapisivala,zašto ne bih u tom ozračju tome rekao dnevnik?“

P.Grafenauer je isto odgovorio meni, 20. veljače 1985:
„Nikada nisam vidio,a niti sam čitao bilo kakav Vickin dnevnik“.Imao je – kako kaže-Ivanov dnevnik,neki mali Ivankin
dnevnik koji nije dobio od p.Vlašića.“Žalim što sam uopće biskupu ikada spominjao te nesretne dnevnike.Nisu mi mnogo
koristili,a biskup je stvorio sve detaljno,kako mu se svidjelo.Ni za što nije osjećao potrebu da pita.“

Mora se primijetiti da je biskup ipak postavio više preciznih pitanja u svezi s Vickinim dnevnicima na koje Grafenauer nije
odgovorio.Njegov je odgovor takav da je biskupa još više uvjerio da postoji dnevnik u kojem se nalaze „Gospine poruke“
dvojici mostarskih kapelana.Čini se da je p.Grafenauer želio uvjeriti biskupa u vjerodostojnost Kronike p . Vlašića,pa je
napisao da je to provjeravao u dnevnicima.Zašto nije odmah napisao da takav dnevnik nije ni vidio ni čitao?
Koje su činjenice uvjerile biskupa Žanića da postoji Dnevnik u kojem se nalaze“Gospine poruke“ dvojici kapelana?

Na prvo mjesto dolazi pitanje same Vicke.U dnevnicima o kojima smo naprijed govorili( Prvom,Drugom i Trećem) ne
nalazi se ni jedan izvadak koji je p.Grafenauer donio msgr.Žaniću.Kad je biskup Žanić umnožio izvatke p.Grafenauera
i podijelio ih nekim biskupima,primio je od vidjelice Vicke Ivanković pismo,od 7. svibnja 1983., u kojem ona piše: „Ovih
sam dana saznala da se šire umnoženi ciklostrojem izvaci iz mog dnevnika kojeg isključivo pišem privatno za sebe od samog pocetka ukazanja Bl.Djevice Marije na Crnici u župi međugorje(…).Ovim izvješćujem svog o.Biskupa dajući do znanja javnosti da sve što se širi i umnaža na bilo koji način kao tekst moga dnevnika jest teška indiskrecija i povreda mojih osnovnih prava na privatni dnevnik.“

Ovdje treba uočiti dvije stvari: radi se o Dnevniku koji Vicka piše“ od samog početka ukazanja“ i u kojem se nalaze „Gospine poruke“ dvojici kapelana,tj.izvatci koje je biskupu donio p.Grafenauer.Upravo ono što biskup traži.

Biskup 17. svibnja 1983. piše Vicki da mu donese taj Dnevnik ,a Vicka 17. svibnja 1983.donosi biskupu rokovnik u kojem se nalazi zapisano samo ono što je nazvano Treći dnevnik(veljača ožujak 1982.) i kaže da više ništa nema.Biskup se time nije zadovoljio,jer u Trećem dnevniku nisu bile poruke o kojim Vicka u svom pismu,od 7. svibnja 1983.,piše da su iz njezina Dnevnika.

Nakon više bezuspješnih pisanih potraživanja biskup osobno 16. studenoga 1983. odlazi u Međugorje po Kroniku ukazanja i Vickin Dnevnik.“Fra Tomislav Vlašić je uporno tvrdio da Dnevnik ne postoji i da se može na križ zakleti da ga nikada nije imao u rukama.Nakon malo natezanja Biskupu je predana Kronika ukazanja“: Upravo u Kronici , koju je dobio od p.Vlašića,biskup nalazi drugi čvrsti dokaz da postoji Dnevnik koji on traži,ono o kapelanima.Fra Tomislav Vlašić
zabilježio je u Kroniku, 16. ožujka 1982. ovo:

„Danas sam duže razgovarao sa Vidjelicom Vickom .Kako mi odavno nije donosila svoj dnevnik ukazanja osjetio sam potrebu da je malo više priupitam.Bitne crte su slijedeće:
- Ona bilježi u svoj dnevnik sve po redu.
- Ništa posebno Gospa nije poručila: želi samo da se svijet i dalje obraća ,moli i posti.
- Od 24.06.1981. do danas Gospa joj se nije ukazala samo pet puta.“

Radi se ,dakle o „dnevniku ukazanja“ u koji Vicka bilježi“sve po redu“,a kako se „ukazanja“ zbivaju,tako Vicka bilježi po
redu,a kako se ukazanja zbivaju od 24. lipnja 1981. tako je Vicka bilježila,jer ona kaže da piše dnevnik „od samog početka ukazanja Bl.Djevice Marije na Crnici u župi Međugorje.“Meni se nameće upravo takvo tumačenje Vlašićeva zapisa u Kronici.Ovo je sasvim uvjerilo i msgr.Žanića da postoji dnevnik u kojem se nalaze „Gospine poruke “kapelanima,a od njega se krije.

Da postoji takav dnevnik,Vicka je potvrdila u razgovoru sa trojicom clanova Komisije(Dogan,Samac i nižepotpisani) 11.
listopada 1984. u Mostaru.Tada sam Vicki pokazao kopiju njezina pisma biskupu os 7. svibnja 1983.,na glas pročitao i na kraju sam je upitao:
„Ovdje piše da ti od samog početka ukazanja pišeš dnevnik.“
Vicka. „Pišem!“
Bulat: „I taj Dnevnik postoji?“
Vicka: „Postoji!“ ( Ne zaboravimo da se radi o Dnevniku u kojem se nalaze „Gospine poruke „ kapelanima) (…)
Bulat: „Stvarno ti posjeduješ taj Dnevnik u cjelini?“
Vicka: „Da!“
Samac: „Koji Dnevnik?Ima teka i ima Dnevnik.Dakle imaju dvije stvari različite !“
Bulat: „Koje?“
Vicka: „Imaju dvije različite stvari:ima Dnevnik,ima teka!“
Bulat: „Dnevnik koji si vodila o ukazanjima iz kojega bi bili kazali smo-ovi i ovakvi izvatci.“
Vicka: „Da!“
Bulat: „Jer taj si Dnevnik vodila od početka?“
Vicka: „Jesam!“
Dogan: „Od početka?“
Vicka: „Da!“
Bulat: „U redu!O tome se Dnevniku radi.Jesi li taj Dnevnik davala patru Vlašiću da čita?“I pročitao sam joj ono što je Vlašić zapisao u Kroniku,

16. ožujka 1982. i na kraju opet upitao: „Dakle ti si njemu donosila Dnevnik?“
Vicka: „Jesam(…).Ali još nešto da nadodam(…).Naš biskup Žanić je tražio,on je rekao ovako:Vicka ima jedan Dnevnik koji krije od mene,a daje ga Tomislavu Vlašiću.Pazi,ja nemam nikakav Dnevnik( sakriven, primj.m.) i ni od koga ne krijem, ništa.“
Dogan: „Taj Dnevnik je vidio pater Vlašić?“
Vicka: „Koji?Sve je vidio.Isti Dnevnik,sve je vidio,samo što nije vidio životopis(Gospin,primj..N.B.).Sve dnevnike svakom
dajem.Tko god hoće neka pogleda.Ali ja nemam nikakav sakriveni Dnevnik!“

Ako imamo pred očima Vickino pismo biskupu Žaniću ,od 7. svibnja 1983., Zapis fra Tomislava Vlašića u Kronici,od 16. ožujka 12982., Navedene Vickine izjave pred članovima Komisije, 11.
studenoga 1984., Proizlazi sasvim logičan zaključak:postoji Dnevnik koji Vicka piše svaki dan od početka ukazanja u kojem se nalaze izvatci o „hercegovačkom slučaju“ i dvojici mostarskih kapelana,koje je p.Grafenauer donio biskupu Žaniću.

Vickine se izjave- ako su istinite-ne mogu odnositi na Prvi,Drugi i Treći dnevnik kojih su fotokopije članovi Komisije
imali od početka rada,jer prva dva nije pisala Vicka,nisu pisani svaki dan (posebno Prvi dnevnik) i ni u jednom se od tri
Dnevnika ne nalaze izvatci dvojici kapelana za koje Vicka tvrdi da su iz njezina Dnevnika.

/23:55/ ..::nevermind or?::.. /5 lost souls)/

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.