|
Biskup je na traženje Th. Bouteta, urednika francuskoga časopisa Famille chrétienne, poslao pismo koje ovdje prenosimo na hrvatskom:
Mostar, 2. listopada 1997.
Poštovani gospodine Boutet,
odgovaram na Vaše pismo od 29. rujna 1997. koje sam primio faksom preko Nuncijature u Sarajevu.
Što se tiče stajališta ovoga Biskupskog ordinarijata s obzirom na formulu: Non constat de supernaturalitate ili Constat de non supernaturalitate,1 mogu vam izjaviti sljedeće:
1) Druga biskupska komisija, koja je radila od 1984. do 1986., izričito je izglasala, u najvećoj većini, 2. svibnja 1986.: Non constat de supernaturalitate (11 negativni, 2 pozitivna, 1 "in nucleo", 1 suzdržan).
2) Izjava Biskupske konferencije iz 1991. kaže: "Na temelju dosadašnjeg istraživanja ne može se ustvrditi da se radi o nadnaravnim ukazanjima ili objavama."
3) Kongregacija za nauk vjere, navodeći cjelovito Izjavu biskupa bivše Jugoslavije, u dva identična pisma poslana francuskim prelatima: msgr. Dalozu, nadbiskupu Besançona (4. srpnja 1995) i msgr. Taverdetu, biskupu Langresa (23. ožujka 1996) kaže:
"Iz ovoga što je upravo rečeno proizlazi da se službena hodočašća u Međugorje, shvaćeno kao mjesto autentičnih 1Non constat de supernaturalitate znači: Ne rezultira da su posrijedi nadnaravna ukazanja, a Constat de non supernaturalitate znači: Rezultira da nisu posrijedi nadnaravna ukazanja.
marijanskih ukazanja, ne smiju organizirati ni na župnoj ni na biskupijskoj razini, jer bi bila u proturječju s onim što su Biskupi bivše Jugoslavije ustvrdili u svojoj prethodno navedenoj Izjavi."
4) Na temelju ozbiljna proučavanja slučaja, koje je poduzelo tridesetak naših stručnjaka (čak u trima Komisijama), na temelju moga biskupskog iskustva od pet godina u biskupiji, na temelju škandalozna neposluha koji okružuje pojavu, na temelju laži koje se ponekada stavljaju u usta "Gospina", na temelju neuobičajeno učestalih "poruka" od 16 godina, na temelju čudne mode da i "duhovni vođe" takozvanih "vidjelaca" vode ih po svijetu praveći s njima propagandu, na temelju prakse koju "Gospa " očituje na "fiat" ("neka bude") "vidjelaca", moje je uvjerenje i stajalište ne samo Non constat de supernaturalitate, nego i ono: Constat de non supernaturalitate međugorskih ukazanja ili objava.
5) Ipak otvoren sam proučavanju koje bi htjela poduzeti Sveta Stolica, kao najviša uprava Katoličke Crkve da izrekne vrhovan i konačan pravorijek o samom slučaju, i to što prije, za dobro duša i na čast Crkve i Gospe.( Famille chrétienne, 1. studenoga 1997., Le cahier n° 1 d'Edifa,
str. 92-93. na francuskom i talijanskom jeziku.)
S osobitim poštovanjem…
|