Indijanka vegetarijanka

04.05.2009., ponedjeljak

JANE DOE: 'Anarhistička farma'

Roman na oko 214 stranica koji govori o životinjama koje imaju odlike ljudi i spašavaju farmu i šumu od korporacija. Iako volim priče o životinjama, ovaj mi je roman bilo poprilično teško pratiti. Ima mnogo likova koji su dobili ljudska imena i u nekim trenucima teško je znati tko tu koga sada. Osim toga, na jednoj stranici životinje imaju 'ruke', a već na drugoj 'šape'. Ne znam je li to greška u prijevodu ili je i u originalu takva zbrka koja naravno utječe na uživljenost u cijelu priču. Osim toga, roman je prepun općenitih izraza kao 'borba protiv korporacija', 'vlade žele od nas to i to...'. Na kraju životinje naprave stampedo do grada, upadaju u zgradu u kojoj je nekakav direkor korporacija i naravno slijedi totalni happy end.

Dobra ideja o romanu, ali realizacija i nije nešto, odnosno tek je zagrebano po površini. Uz tek nekoliko blistavih trenutaka.

Evo jednog citata iz knjige:

'Istina, posao u kojem sam rob plaći nije moja ideja života, ali nije mi reško raditi za nešto do čega mi je stalo, kao što su šume, oceani i sloboda od ugnjetavanja.'

'Ugnjetavanja?!' zakrešti Emma (ovo je, inače purica koja leti) 'Što vi ljudi znate o ugnjetavanju?'

'Znam da se vas životinje više muči, no muče se i ljudi. Većinu nas barem. Samo nekolicina ljudi posjeduje novac i moć. Ostatak nas može birati između onoga što oni kažu ili gladovanja ili odlaska u zatvor.' zakuka River (čovjek koji se pridružio životinjskom pokretu).

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.