13.06.2007., srijeda

Koncert

Plakat sam vidio slučajno; pritajio se između dvije osmrtnice.
«Zbor ckrve West End United Methodist Church iz Nashiville-a, večeras u 20 sati u crkvi Male braće. Na programu – klasična sakralna glazba, tradicionalna američka crkvena glazba i crnačke duhovne pjesme. Ulaz slobodan»

Odmah sam znao da je koncert osuđen na propast. Naime, naša čeljad ne voli besplatne koncerte, naročito ako nisu danima ranije najavljeni u svim mogućim medijima. Da su, kojim slučajem, stavili upad 2000 kuna, podijelili par karata VIP-ovcima te pozvali primjerice Mila Hrnića, crkva bi bila dupkom puna. Ovako…

No međutim (mala digresija: «no međutim» je izraz koji se pojavio posljednjih godina i upotrebljava se manijakalno. Kod mene izaziva ubilački poriv ali zadovoljim se već i time da izgovarača upozorim na apsurdnost te «izreke»)jedna od mojih davnašnjih želja (moglo bi se čak reći i opsesija) je prisustvovati misi u nekoj američkoj, protestantskoj crkvi u kojoj svira gospel zbor; znate ono sa puno smijeha, urlika «Aleluja», joy-joy, Woopi Goldberg u «Redovnice nastupaju» i tako to.

Ispred crkve sam došao 10 minuta ranije ali moj poslovični oprez nije mi dozvolio da uđem u crkvu bez prethodne sigurnosne provjere. Naime, plakat je sasvim lako mogao postaviti i neki špijun vodeći se nekim, meni nepoznatim, razlozima. Takvi su ti špijuni, rovare gdje god mogu. Osim toga, je li koncert baš u crkvi? Uostalom, možda ovo ispred mene više i nije Franjevačka crkva. Pa što, sve je moguće?
Kada sam izvagao sve «pro et contra»,odbacio cigar..ups, ja ne pušim, jel'te.. lagano sam ujezdio u utrobu bogomolje a tamo…. prepuna crkva bogobojaznih vjernika koji slave svetog Antišu. Na samom kraju obreda, svećenik upozorava vjernike da će odmah poslije svete mise biti koncert. Obradovala me ta činjenica. Moglo bi biti više ljudi u publici nego što ih ima sam zbor.
Ostalo nas je 20-ak ako tome pribrojimo i 4 šišmiša (časne), 2 oronula metuzalema u ekstatičnom ozračju ispred kipa sv. Ante i jednog profesionalnog posječivača svih društvenih zbivanja u Gradu (kako kaže Hybryd – riječ «posječivač» nećete naći u Klaićevu rječniku)

A onda su, iz mraka sakristije, počeli izlaziti članovi zbora. Prvi, drugi, peta, dvanaesta… svi odreda debeli, veseli i nasmijani sa niskom od 85 blistavih zubi u ustima. Tipični amerikanci. (Što li jedu za takve zube oduvijek sam htio znati. Ali otkrit ću ja tu tajnu. Jednom.)
U prvi mah nisam primijetio ono što će kasnije prerasti u poprilično razočarenje. Naime, među 30-ak članova zbora nije bili niti jedne crnkinje. Baš nijedne. Jebeš ti zbor bez crnkinje – pomislio sam – ali dobro, što je – tu je.
Ipak, mora se priznati, riječ je o vrhunskom zboru, odlično odabranom programu (Palestrina, Scarletti i ostali skladatelji klasične sakralne muzike uz obrade najpoznatijih crnačkih duhovnih pjesama)i vrhunskoj sopranistici koja je definitivno profesorica kemije. Ne pitajte me kako to znam, jednostavno znam.
Na «Amazing Grace» gotovo sam svršio ali onda sam se sjetio da sam na svetom mjestu pa sam suspregnuo ejakulaciju.

Kako je koncert išao prema svom kreshendu to je sve više zaostalih ljubitelja sv. Ante napuštalo crkvu očito krivo vjerujući da će nastupiti Thompson ili netko sličnog habitusa.
Baba do mene pitala me jesu li to glazbeni brojevi (čuj?) posvećeni sv. Anti.

-Nisu gospođo. Ovo su uglavnom GLAZBENI BROJEVI koje su nekada davno, na poljima pamuka, pjevali robovi.
-A tako – razočarano će baba – koja očito ne može bez svog posrednika u obećanom Nebeskom Raju.

Ta mila staričica uputila je posljednju molitvu svom patronu i nonšalantno napustila poprište istinske duhovne okrjepe a slijedila su je i dva šišmiša. Srećom, kako su naši odlazili, dolazili su novi, mahom stranci. Oni ipak vole besplatno a i puno bolje od nas znaju uživati u pravim stvarima.

Uglavnom, da ne dužim, okrijepljen ovim krasnim muzičkim doživljajem, uspio sam pobijediti I. (I. ako ovo čitaš jebemu ne komentiraj – «Laž uvijek zasnuj na jednom aspektu istine» - remember) a zamalo i H. Predmnijevam da bi mi za pobijediti ovog potonjeg ipak trebale…crnkinje.

- 14:10 - Razjagori se!! (13) - (U)Tiskaj - #

< lipanj, 2007 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv