|
|
utorak, 31.05.2005.
spam me baby one more time
Buduci da je Pogodak opet u reklamnoj kampanji vrijeme je za recikliranje dijela jednog komentara sa Lovrinog bloga sa pocetka prosle promotivne akcije. U njemu osoba koja se potpisala kao Ivica iznosi kratku povijest trazilice koju Pogodak ima, zali se na nerelevantne rezultate trazilice i na spamerski nacin poslovanja Pogotka. Cijeli Ivicin komentar mozete naci i na ovom blogu u postu od 14.3.2005.
"...Želite li samo hrvatske rezultate, na većini spomenutih tražilica to se može namjestiti. Traženje na Pogotku je čisti gubitak vremena. I na kraju, zanima me da li netko ima nekih saznanja o slijedećem: Pogodak nudi pretraživanje e-mailova. Stavili su u svoju bazu podataka e-mailove bez pitanja i dopuštenja. Na moj zahtjev da jednu e-mail adresu maknu iz baze, to su i napravili, no... Već slijedećeg dana na tu e-mail adresu počeo je dolaziti spam. Adresa je postojala 2 godine prije tog događaja i nikada, ponavljam - nikada, nije došla niti jedna spam poruka. Možda je samo čudna koincidencija, možda i nije. Konkretni dokaz nemam, niti mogu imati, ali me zanima da li je još netko imao sličnih iskustava. (Ivica 13.03.2005. 10:41)"
Nakon ovog komentara jos je nekoliko blogera i neblogera koji su imali poslovne veze sa Pogotkom javilo o slicnim pojavama na njihovim e-mail adresama. Buduci da se u novoj akciji Pogotka i Generalturista trazi da se korisnici registriraju mislim da je nuzno upozoriti one koji jos traze sa Pogotkom ili su veliki fanovi nagradnih igara na opasnost da njihovi inboxi budu zaguseni spamom nakon registracije na stranici Pogotka.
|
- 13:56 -
Komentari (5) -
Isprintaj -
#
petak, 27.05.2005.
nesto sa mt.blog.hr
Super clanak. malo stariji ali izgleda neprocitan od sire javnosti. rijec je o pismu urednistva dopisnicima 24 sata. Moze ici pod radni naslov "Kako funkcioniraju danasnji mediji".
***************************************************************
Rad na nacin '24 sata'
Svojim kanalima, koji i nisu bas poput onih kanala kojima se koriste veliki novinara iz velikih redakcija koji dolaze do velikih stvari, dosli smo u posjed e-maila koji je urednistvo dnevnih novina "24 sata" poslalo svojim dopisnicima. Kakvo sve novinarstvo moze biti, uvjerite se citajuci
integralnu verziju e-maila, dakle, bez ikakvih intervencija, u kojem su dopisnici obavijesteni da "uzasno lose pisu" :
Zadaci dopisnika '24sata'
Slati minimalno pet vijesti dnevno (pozeljno s pratecom fotografijom), koje nece objaviti Hina
Slati jedan izvjestaj dnevno u dogovoru s urednicima deska
Slati tjedno dvije teme koje ce konkurirati za naslovnicu u dogovoru s urednicima deska
Slati jednom tjedno recenziju restorana u dogovoru s urednicima deska
Slati jednom tjedno reportazu u dogovoru s urednicima deska
Slati dva puta tjedno (ili vise po potrebi) izvjestaje s nocnih dogadaja u dogovoru s urednicima
deska Svake subote slati izvjestaj sa subotnje spice u gradu s fotografijama djevojaka u izazovnoj odjeci (subota od 11 do 13 sati rezervirana je iskljucivo za to)
Objasnjenja za stavke 1-7:
Dnevno je potrebno poslati pet vijesti s fotografijama. Te vijesti ne smiju biti protokolarne nego se trebaju odnositi na zivot u pojedinoj regiji ili gradu. Primjeri: Uplovljavanje luksuznog broda u dubrovacku luku; kava na Stradunu stoji 45 kuna; pocela sezona, a u Zadru ne ciste plaze; na kavi se Zadrani sprdaju s Kalmetom; Splicani vise mrze Istrijane od purgera; udruga slijepih osoba iz Rijeke zeli osnovati striptiz bar; zagorski pop pijan vodio misu; osjecka bakica zeli upoznati Colina Farrella (pitati bilo koju bakicu na cesti zeli li to). Slati i politicke vijesti, ali obradene na zanimljiv nacin. Opore pressice sa Cehokom i njemu slicnima ne pratimo osim ako ste uvjereni da s neke od njih mozete donijeti zanimljivi materijal
Slati jedan izvjestaj ili pricu dnevno. Tema za izvjestaj (15-ak redaka) dogovara se s urednicima deska. Primjeri: Pero Peric iz zadarskog zaleda zeli proizvoditi afrodizijak od magareceg mlijeka, ali mu drzava ne zeli dati poticaj; u nogometnoj utakmici izmedu zagrebackih svecenika Poglavarstva grada Zagreba momcad dogradonacelnika Milana Bandica nemilice popusila. Slati i politicke izvjestaje, ali obradene na zanimljiv nacin.
Slati tjedno dvije teme koje ce konkurirati za naslovnicu. Teme se dogovaraju s urednicima deska.
Pogledajte naslovnice prvih 60 brojeva 24sata. Kad ih pogledate uocit cete (morate!!!) da u novinama 24sata prolaze teme pod naslovima kao sto su: "Orgije Dinamovih nogometasa", "Pomirba Giricekovih", "Nasa Dora, velika prevara", "Hitler - lice koje Hrvati vole gledati", "Monstrumi i dalje slobodno secu Siskom", "Medicinska sestra bacila nepokretno dijete u vrelu vodu".
Primjeri za teme koje smo propustili ovoga tjedna: u Dubrovniku je jucer (4. svibnja) bio planiran prvi let Dubrovnik Airlinea, let je odgoden zbog pogreske na avionu. Odmah se radi tema o fijasku nove zrakoplovne kompanije, ali se i osvrce na zastarjeli vozni park Croatia Airlinesa. Zakljucak: hrvatski avioni nesigurni za putnike, okvirni naslov na prvoj strani bio bi "Lete ptice, padaju hrvatski avioni". Mi u novinama nismo imali cak ni vijest o tome jer nam kolega Bukvic iz Dubrovnika nije nista javio, iako je na dan prvoga leta bio golemi slager o tome na otvoru rubrike Dalmacija. Osjecani su vec nekoliko dana pod najezdom komaraca. Naime, pokusi koje su provodili znanstvenici s Odjela za biologiju Filozofskog fakulteta su posli po krivu i komarci su pobjegli te se razmnozili po gradu. Iz toga proizlazi pregrst tema pod radnim naslovima "Na Osjecanima se provode medicinski pokusi", "Osjecki Frankenstein ugrozio gradane" ili "Smrtonosni komarci grizu Osjecane" (doticni doktor je lani radio pokuse na komarcima pronadenim na zagrebackom jezeru Jarun, koji su uvezeni iz Azije te su nositelji spektra smrtonosnih virusa poput denga groznice, koja je u Africi tijekom 2002. ubila tisuce ljudi).
Slati jednom tjedno recenziju restorana, birca, kluba, cevapdzinice ili burekdzinice iz vaseg podrucja u dogovoru s urednicima deska. Znajte da su informacije kao sto su gdje se moze pojesti najbolji grah za najmanje para u gradu vrlo popularne medu citateljima, ili, primjerice, gdje je najveci i najmasniji burek. Vecina dopisnika dosad jos nije ocijenila ni jedan restoran. Moram priznati da nam je to posve nerazumljivo: tjerati vas da besplatno jedete u restoranu i onda o tome napisete 15 redaka teksta. Smatrajte od sada to obaveznim ili ce uslijediti sankcije na placi.
Slati jednom tjedno reportazu u dogovoru s urednicima deska. Reportaza moze biti zivotna, sto znaci otici u neko mjesto gdje su svi ogorceni i lose zive te zbog svoje nesrece krive drzavu, ili pak napraviti reportazu s prostitutkama iz vase regije, ili s Jehovinim svjedocima koje svi mrze (s bilo kim zanimljivim siroj javnosti). Druga vrsta reportaza je za priloge Plan 7 ili Plus 7. Znaci "morate" otici u neko izletiste, odmaraliste (Kopacki rit, Krku, Kuterevo, Ciovo...), opet piti i jesti besplatno, te napisati karticu teksta i snimiti pregst fotografija.
Slati dva puta tjedno (ili vise po potrebi) izvjestaje s nocnih dogadaja u dogovoru s urednicima deska. Znaci, trebate otici na dogovoreno dogadanje i snimiti sto vise fotki, popricati s umjetnikom, s poznatim facama, s obicnim ljudima i s nekim recenzentima, te napraviti zgodnu pricicu. Osim nekog opskurnog DJ-a, morate posnimiti zgodne djevojke u mini suknjama i dubokim dekolteima, te zgodne, preplanule muskarce s velikim bicepsima i dlakama... Zna se da fotografija umjetnika nije atraktivna koliko je cica, guza ili tvrdi biceps. Poznate osoba posebna su prica. Njih i njihove aktivnosti pratite bez prestanka. Gdje su ta i ta ili taj i taj jeli, sto su jeli, gdje su kupovali, s kime su pili kavu i s kime su se je....
Neka vam odlazak na subotnju spicu postane ritual. Opis posla isti je kao i kod nocnih dogadanja. Dobri automobili, motori, poznate face, zgodne djevojke i frajeri, te neke zgodne cake, primjerice, fotka tipa kojem se na spici golub posrao na Armani kosulju.
Necete li postivati ove odredbe, bit cete kaznjeni sljedecim novcanim kaznama: Ne posaljete li pet vijesti dnevno, bit cete kaznjeni sa 50 kuna.
Ne posaljete li izvjestaj dnevno, bit cete kaznjeni sa 100 kuna.
Ne posaljete li dvije teme tjedno koje ce konkurirati za naslovnicu, bit cete kaznjeni sa 750 kuna.
Ne posaljete li recenziju restorana tjedno, bit cete kaznjeni sa 250 kuna.
Ne posaljete li reportazu, bit cete kaznjeni sa 300 kuna.
Ne posaljete li barem dva izvjestaja s nocnih dogadanja, bit cete kaznjeni sa 300 kuna.
Ne posaljete li izvjestaj sa spice svaku subotu do 15 sati, bit cete kaznjeni sa 400 kuna.
Kazne su dnevne, odnosno tjedne, sto znaci da ako u mjesec dana ne posaljete ni jednu temu za naslovnicu, s place (honorara) bit ce vam skinuto 3000 kuna.
Prijedlozi:
1. Moram vas obavijestiti da svi uzasno lose pisete. Poradite na tekstovima. Samo procitajte vasu
verziju teksta i verziju kakva je objavljena u novinama i shvatit cete gdje grijesite.
2. Ne *cekajte temu, nego je sami rezirajte. Uzmite za primjer Tomislava Gabelica, dopisnika sportske rubrike iz Splita, koji svakodnevno puni jednu stranicu u novinama. On ne sjedi u Hajduku i ceka da mu netko pride, nego smislja teme i cake, prilazi igracima, trenerima, Upravi, a zatim sve to novinarski obradi i odradi.
Matija Babic, glavni urednik
Zoran Turkovic, urednik regija
Iva Uscumlic Gretic, urednica deska
************************************************************
Mislite da americki Fox TV radi na drugaciji nacin?
|
- 16:44 -
Komentari (8) -
Isprintaj -
#
četvrtak, 26.05.2005.
marketing sa ljudskim licem
Danas je (barem u Poljskoj) Majcin dan i dan velike akcije Telekomunikacije Polske (njihovog ekvivalenta Hrvatskog telekoma). Danas, naime, Telekomunikacija Polska ima akciju tijekom koje djeci u bolnicama daruje besplatne telefonske kartice kako bi se djeca mogla javiti svojim mamama i zazeljeti im sretan Majcin dan. Akcije koja se svakako moze nazvati marketingom sa ljudskim licem. Iako akcija ima i svoju ekonomsku logiku u promociji i publicitetu ovako zamisljena akcija ne budi osjecaj mucnine u zeludcu kao neke inovativne hrvatske kampanje.
U Hrvatskoj jedina stvar koja marketingasima padne na pamet kada se spomenu rijeci publicitet i djeca je "tetovirajmo djeci reklamu na celo". Danas je jos uvijek vlada zastarjelo razmisljanje u marketingu koje kaze "ako osvojis udjel u glavama potrosaca on ce se reflektirati na povecanje tvog trzisnog udjela". Danas se sve vise ispravnim pokazije koncept osvajanja srca, a ne svijesti potrosaca. Ekonomska logika ne mora biti u suprotnosti sa osnovnim ljudskim vrijednostima.
Zasto ne koristiti proizvode tvrtke kojoj menadzeri uz poslovnu inteligenciju imaju i srce? Cemu kupovati od onih poduzeca koja vode ljudi iskrivljenih lica od prvelike pohlepe i ambicije? Profit ne moze biti vazniji od ljudskih prava. Brand ne moze biti vazniji od ljudskog dostojanstva. Za poduzeca koja ne nauce ovu lekciju uskoro na trzistu nece biti mjesta. Potrosaci su sa blogom dobili svoj glas. I vicu.
|
- 15:40 -
Komentari (0) -
Isprintaj -
#
ponedjeljak, 23.05.2005.
dopunjeni clanak
Par ponudio svoje dijete za reklamu
Par iz Kanade bio je ponudio svoje dijete za reklamu, no nakon rekacija novinara predomislili su se. Jonathan i Leanne dali su svoju ponudu na eBayu ovaj tjedan, a najbolji ponuđač dobio bi pravo da postavi reklamu po cijeloj vanjskoj površini djetetove odjeće na godinu dana. No, nakon što su se našli u novinama u negativnom kontekstu, par se predomislio. Na njihovom siteu napisali se kako "ljudi nisu otvoreni na nove ideje poput ove". Tata je jučer rekao kako reklama ne bi štetila njegovoj kćerkici jer bi reklama ionako bila samo izvana na odjeći. Na ideju je došao nadahnut Amerikancem koji je prodao svoje čelo za reklamu.
(sa www.monitor.hr)
***buduci da nisam stigao dopuniti post iz objektivnih razloga to cu napraviti sada. nazalost trenutno nemam na raspolaganju kvacice. staviti cu ih kada se vratim "tamo gdje bijela jedra morem plove".***
ovaj clanak je nasao mjesto na blogu iz nekoliko razloga
razlog prvi- da pokaze da markiranje ljudi nije neki izolirani incident nego pocetak jedne sire pojave. to sto jos nema ovakvih friskih marketinskih "inovacija" ne znaci da ih nece biti. daljnje pisanje i borba protiv nehumanog marketinga stoga ima jos smisla.
razlog drugi- da pokaze nacin na koji se protiv takvih pojava bore novinari kao savjest drustva u zemljama sa visim stupnjem "socijalne inteligencije" (da upotrijebim Dedijerov koncept). Novinari su djelovali prije same pojave. U Hrvatskom slucaju ekvivalent bi bio da su poceli sa negativnim tekstovima odmah nakon sto je objavljen oglas na moj-posao.net i protiv onih koji su trazili i protiv onih koji su im omogucili objavu takvog oglasa na portalu za nezaposlene. pa zar nije moj-posao.net poduzece koje je dobilo Zlatnu kunu? da su im iduci dan iz Vlade porucili da ce od sada sve drzavne poslove oglasavati na posao.hr vidjeli bi kako bi oglas nestao brzinom gluposti.
razlog treci- zato sto ce ocito djeca ipak biti zrtve dozvole ovakvih nacina marketinga. zar bi se trebalo dozvoliti markiranje djece makar po odjeci dok su malena zato sto nisu svjesna? a do koje bi se to godine onda moglo dozvoliti, a onda poslije ne? uostalom, i Lovro je bez obzira na nacelnih 18 napunjenih godina u vrijeme kampanje bio dijete. iako punoljetan rijec je o uzdrzavanoj osobi u srednjoj skoli sto je za drzavu ipak dijete. do zavrsetka srednje skole djeca (makar i punoljetna) imaju pravo biti u domovima za nezbrinutu djecu i drzava je duzna brinuti se o tome da dobiju obrazovanje koje ce ih osposobiti za samostalan zivot. da je drzava poslala lovrinoj mami socijalnog radnika da vidi da li se radi o zanemarivanju djeteta i da je mamica morala ici na ozbiljne razgovore sa psiholozima (sto bi bila sasvim legitimno pravo centra za socijani rad) vidjeli bi kako bi mamica poslala Lovru u kupatilo na ribanje, a Jana Pogotka u neku stvar.
Sve u svemu mnogo se moglo uciniti da smo malo normalnija drzava i da su politicari svjesni postojanja interneta i van predizborne kampanje. Sto je tu je, problem ostaje na vama citacima. Ne pretrazujte trazilicom Pogodak jer time podupirete neeticnu praksu markiranja ljudi. Jedino snaznim ignoriranjem odgovorni mogu osjetiti barem financijske posljedice svoga cina.
|
- 19:14 -
Komentari (10) -
Isprintaj -
#
srijeda, 04.05.2005.
jos malo o političarima
jedan mali isječak iz Vodiča kroz galaksiju za autostopere o političarima. Govori o jednoj dalekoj drevnoj demokraciji u kojoj postoje vodozemci i ljudi.
...Na tom svijetu ljudi su ljudi. Vođe su vodozemci. Ljudi mrze vodozemce, a vodozemci vladaju ljudima.
"Neobično", kaza Artur, "učinilo mi se da si spomenuo demokraciju."
"Jesam", reče Ford. "I jest demokracija."
"Zašto se", upita Artur, nadajući se da neće zazvučati monumentalno glupavim, "onda ljudi ne otarase tih vodozemaca?"
"To im nikada nije palo na um", odvrati Ford. "Svi su imali pravo glasa, pa su bili prilično uvjereni da je vlada koju su izglasovali više ili manje približna vladi koju i žele."
"Hoćeš reći da su glasovali za vodozemce?"
"O, da", reče Ford uz slijeganje ramenima. "Naravski."
"Ali", reče Artur, opet ispaljujući isto veliko pitanje, "zašto?"
"Zato što da nisu glasovali za svog vodozemca", objasni Ford, "na to bi mjesto mogao doći neki pogrešni vodozemac."...
Političari su ljudi opčinjeni vlašću koji pokušavaju opčiniti ljude ideologijom. Sama ideologija je sporedna. Ideologija koju će odabrati je poput tržišne niše. Važno je samo da postoji dostatni segment glasačkog tijela koji traži određenu ideologiju kao opciju. Samo slaganje političara sa opcijom koju predstavljaju je također sporedno. Onim najsposobnijim političarima stranačka ideologija je samo proizvod koji se može ili ne može dobro prodati na tržištu. Beznačajna stvar kada je cilj nešto tako primamljivo poput državne/županijske/gradske/općinske kase.
Meni su svi političari koji su pokrenili blog do danas zbog ovog ili onog razloga osobno simpatični. Čak imaju i zgodne ideje barem na papiru. Ono što im ja zamjeram je da su do sada ignorirali svaki razgovor sa svojim biračima koji im je omogućavao blog, forum odnosno internet kao medij općenito. Sada pred izbore odjednom imaju ogromnu želju komunicirati. Jako dirljivo od njih.
Razumijem da blog nije mogao biti zaobiđen kao novi medij, ali i političari moraju shvatiti prirodu medija koji koriste oni i njihovi PR savjetnici. Otvaranje bloga ima poruku "želim razgovarati sa vama, želim vam nešto reći, želim čuti što imate reći", ali njihovo ponašanje na blogu ne šalje tu poruku. Na blogu Vesne Pusić brisani su komentari i cijeli tuđi blogovi. To ne stvara ozračje razgovora, a takve stvari se na blogu ne mogu skriti.
Zato posjetite http://borismiksic.blog.hr gdje se jedan kolega po zafrkanciji uhvatio malo igrati i preživjeti čak nekoliko dana. Tamo ćete naći i komentar zafrkantskog bloga Milana Bandića koji je pobrisan nekoliko sati nakon otvaranja iako na njemu nije bilo ništa niti najmanje uvredljivog za Vesnu Pusić ili Milana Bandića. Ukoliko političari-blogeri nisu spremni podnijeti malo ironije i cinizma kako onda mogu biti spremni za ozbiljnije izazove? Ako blog kao medij ne može podnijeti isto onda nije vrijedan vremena niti truda za pisanje na njemu.
Od političkih blogova čini se da jedino gospođa Tatjana Holjevac posjeduje dublje razumijevanje interneta kao medija. Budući da u trku ulazi sa pozicije autsidera sasvim je razumljivo da koristi ovako jeftin medij za predstavljanje svog programa. Osim toga prva se i pojavila na blogu i sjajno komunicira sa blogerima. Za nju sam gotovo sasvim siguran da sama piše blog. Ukoliko griješim barem je našla dobru PR agenciju u kojoj su shvatili da posao dobro mogu obaviti samo ukoliko su nevidljivi.
Što se mene tiče bilo bi najbolje napraviti izbore svake godine jer je očito da se jedino onda počinju raditi neke konstruktivne stvari u državi. Osim toga to bi bio sjajan motor za novu ekonomiju. Zamislite koliko novca kampanje ubace u ruke malih i srednjih poduzeća za PR, oglašavanje, na radijske stanice, novine i sl. Budući da se sve više ekonomije vrti oko tih marketinških djelatnosti to bi možda podiglo cijelu ekonomiju na noge. Pravi recept za gospodarsko čudo. Kada bi se stranke financijski malo ispuhale u takvom ritmu kampanja u medijima bi konačno ostali samo političari koje ljudi žele slušati, a ne one koje moraju jer imaju prevelike marketinške budžete. Uostalom možda bi političari i stekli radnu naviku od takvog ritma. Koja bi to sjajna država bila.
|
- 01:06 -
Komentari (11) -
Isprintaj -
#
nedjelja, 01.05.2005.
blow job
evo jedan tekst sa iskona o dokonim marketingašima i njihovim najnovijim dostignućima.
Yuppie, yappie, doooo
Što rade istraživači trendova kako bi opravdali svoje plaće? Proučavaju potrošače i smišljaju kratice za njih. Dvadeset dešifriranih pojmova za brzo lomljenje jezika.
BOBO: Burnt Out But Opulent (sagorio, ali raskošan)
BUPPIE: Black Upwardly-mobile Professional (Crnac/kinja na putu prema gore)
DINKIE: Dual Income, No Kids (Dvije plaće, nemaju djece)
DINKY: Dobule Income, No Kids (Yet) (dvije plaće, JOŠ nemaju djece)
DUMP: Destitute Unemployed Mature Professional (očajni nezaposleni zreli profesionalac/ka)
GOLDIE: Golden Oldie, Lives Dangerously (zlatni starkelja, opasno živi)
GUPPIE: Green Upwardly-mobile Professional (zeleni profi na putu prema gore)
LOMBARD: Lots Of Money But A Right Dickhead (love ko blata, ali težak ko olovo)
NIMBY: Not In My Back Yard (ali ne u mojoj kući)
OINK: One Income, No Kids (jedna plaća, djece nema)
PIPPIE: Person Inheriting Parent's Property (osoba koja je od staraca naslijedila imetak)
PUPPIE: Poncy Upwardly-mobile Professional (nadmeni profi na putu prema gore)
SCUM: Self-Centred Urban Male (sebični urbani muškarac)
SILKY: Single Income, Loads of Kids (jedna plaća, čopor djece)
SINBAD: Single Income, No Boyfriend, Absolutely Desperate (jedna plaća, nema dečka, totalno očajna)
SINK: Single, Independent, No Kids (sam, neovisan, nema djece)
SITCOM: Single Income, Two Children, Outrageous Mortgage (plaća jedna, djece dvoje, ogromna hipoteka za vratom)
WOPPIE: Well-Off Older Person (dobrostojeća stara osoba)
YAPPIE: Young Affluent Parent (mladi imućni roditelj)
YUPPIE: Young Upwardly-mobile Professional Person (mladi profi na putu prema gore)
(originalni članak na http://www.klik.hr/naslovnica/hotcool/200503090002001.html)
čini se da su i vrijedni hrvatski marketingaši shvatili još jednu tržišnu nišu
BLOW: Blog Observing Voter
i u skladu sa time zadužili određene ljude za blow job. Koliko će imati uspjeha vidjeti ćemo. Uglavnom kao i svi dobri marketingaši slušaju glasove sa tržišta. nema više slikica mrtve prirode i sličnih stvari sa kojima se Vesna Pusić ne bi zamarala. Možda do kraja akcije doživimo i da Vesna stvarno počne pisati blog. Kako na službenim stranicama HNS-a i kampanje još nema ništa o blogu (za razliku od Tatjane Holjevac) još postoji šansa da se Vesna prvo ogradi od ovog PR pokušaja, pa nastavi sama pisati. i eto je u čas posla opet na naslovnici bloga.
|
- 10:42 -
Komentari (5) -
Isprintaj -
#
|