Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

Cijepam drva,vučem vodu iz bunara,Oh kako divno,oh kako čudesno.

četvrtak, 23.04.2009.

Evo ti onda šalica čaja !


Jednom prilikom vidjevši nekog redovnika prvi put u dvorani za meditaciju,
Joshu* ga upita: Jesam li te ikada vidio ovdje ?
Ne,majstore.Niste.Odgovori ovaj.
Evo ti onda šalica čaja.Reče mu Joshu.
Okrenuvši se,Joshu upita drugog redovnika:
Jesam li te ikada vidio ovdje ?
Dakako da jeste,odgovori redovnik.
Evo ti onda šalica čaja.
Malo poslije,upravitelj hrama upita Joshua:
Zašto odgovarate ponudom čaja bez obzira što odgovore na vaša pitanja ?
Upravitelju jesi li još ovdje ?
Naravnio majstore !
Evo ti onda šalica čaja.


* Joshu Jushin (778-897),kin. Chao-chu Ts'ung-shen, jedan od najznačajnijih kin.
zen (chan) učitelja.Također,učitelj koji se pojavljuje u najviše zen koana.Bio je
učenik i dharma nasljednik Nan-chuan P'u-yuana (748-834; jap.Nansen Fugan).
Joshu je kasnije postao učitelj Ma-tsu Tao Yia (709-780, jap. Baso Do-itsu) koji će i
sam postati veliki učitelj.

- 00:40 - Komento o nokoshite kudasai (27) - Isprintaj - #

subota, 18.04.2009.

Zapis o istinskoj vjeri


Image Hosted by ImageShack.us


u Predgovoru ovog zapisa (koji potječe iz 6. st. a djelo je 3. patrijarha chana
(zena) Seng Tsana ( jap. Sosan) između ostalog piše:

Kada budete čitali ovaj zapis,molim vas nemojte ni vjerovati,ni ne vjerovati ni
jednoj Sosanovoj riječi, jer Sosan je varalica,običan žongler koji se voli igrati
riječima kao i svi ostali majstori zena koji su umislili da su učitelji nečega.
Zaražen zenom on će na sve moguće načine pokušati vam prenijeti svoju
bolest prosvijetljenja ne bi li se tako oslobodio vlastitih muka.Naravno da je
svakom bolesniku lakše kad vidi nekog tko pati od iste bolesti.Sosanova bolest
je u tome što on sve vrijeme priča gluposti pametno se izražavajući (uostalom
što bi drugo mogao pričati čim priča).On smišlja "Put" samo zato da bi zamislio
"Put" koji je besmisleno izmislio.Ali usput,koga to zanima ?


Image Hosted by ImageShack.us


Zapis o istinskoj vjeri započinje ovim riječima:

Istinski Put nije težak za one koji nemaju posebnih sklonosti.Kada su ljubav i
mržnja odsutne sve postaje jasno i neskriveno.Međutim,napravi li se i najmanja
razlika,nebo i zemlja se beskrajno razdvajaju.Ako želiš vidjeti istinu ne budi ni za
ni protiv.Nečija borba između onoga što mu se dopada i ne dopada je bolest uma.


* za one koji žele znati više...

** vidi,zen čarolija

** Tada Kimi wo Aishiteru ili Samo tebe volim,nihonkichigai blog

- 19:20 - Komento o nokoshite kudasai (17) - Isprintaj - #

četvrtak, 16.04.2009.

Generalova dragocjenost





Neki se general u svome domu divio izvjesnoj šalici iz starih vremena koja je za
njega bila vrlo dragocjena...U jednome trenutku skoro ju je ispustio iz ruku i
prepao se što bi se moglo dogoditi ako mu se šalica razbije...razmišljao je:
Vodio sam na tisuće ljudi u bitkama i nikada se nisam bojao pred licem smrti.
Zašto sam se danas tako uplašio zbog ove male šalice ?
Nakon svega,general je zaključio da je pravljenje razlike između "poželjnog" i
"nepoželjnog" u njegovu umu,ono što ga je nagnalo na strah.Kad je to shvatio
bacio je šalicu iza sebe razbivši je u komadiće.

Završna riječ premudrog učitelja:Briga oko dobitka ili gubitka donosi nam osjećaje
radosti i žalosti.Trebamo transcendirati pojmove dobrog i lošeg,dobitka i gubitka.
Radost je djelovanje u skladu s okolnostima kakve god one bile.

- 20:20 - Komento o nokoshite kudasai (3) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 13.04.2009.

...



"Ako slijedite današnje društvo,okrenut ćete leđa Putu,
ako ne želite skrenuti s Puta,ne slijedite ovo društvo".


Takuan Soho (1573-1645)


- 19:05 - Komento o nokoshite kudasai (13) - Isprintaj - #

petak, 10.04.2009.

...popularne ženske frizure Edo razdoblja...


Image Hosted by ImageShack.us


Kada je nakon mjeseci i mjeseci priprema i preko 1700 km putovanja od rodne
Satsume do shogunove palače u Edu princeza Atsu (Atsuhime) stigla,prvi
dojmovi baš nisu bili blistavi.Činilo se da je njen klan ( tj. vođa klana Shimazu
Nariakira
i njen posvojitelj) koji je dogovorio njen brak sa shogunom,stavio pred
mladu djevojku pretežak teret.Atsuhime nije bila sigurna da li je shogun lud ili ne.
Nekada se činio da mu nisu svi kod kuće,ali opet nije u to mogla biti sto posto
sigurna.Untrašnji glas joj je govorio da nije baš sve uvijek tako kako se čini na prvi
pogled.Bila je zbunjena.Uskoro je saznala da shogun ima ljubavnicu (konkubinu).
Vjenčanje između princeze i shoguna se približavalo,a bilo je toliko nepoznanica i
nejasnoća.Mnogi su očekivali ( i nadali se) da će princeza shogunu roditi dijete,ali
shogun nije pokazivao za princezu ni najmanji interes.Uvijek bi glasno zijevao kada
bi se spomenulo njeno ime u njegovu društvu.Zato se skupilo veliko "vijeće mudrica",
najmoćnijih žena u Unutrašnjim (ženskim) odajama Edo dvorca (Ooku) da vide
može li se što učiniti da shogun zapazi princezu Atsu i pokaže interes za nj.


Image Hosted by ImageShack.us

gore,najmoćnije žene Unutrašnjih (ženskih) odaja shogunova dvorca na okupu u
proljeće 1857.,upoznajmo ih;


Image Hosted by ImageShack.us

gore,Honjuin (1807-1885),tada najmoćnija žena u Ooku,majka 13. Tokugawa
shoguna Iesade (1824-1858,živio;1853-1858,vladao) kojeg spremaju oženiti za
Atsuhime (1836-1883);žilava,bahata i sebična Honjuin,bila je konkubina
12. Tokugawa shoguna Ieyoshija (1793-1853,živio;1837–1853,vladao),kojeg je
nadživjela,kao i sina...kao i slijedećeg 14. Tokugawa shoguna Iemochija (1846-1866;
živio,1858-1866) koji će postati shogun sa 12,a umrijeti u nepunoj 20 godini...
također nadživjela je i princezu Atsu koja će umrijeti dvije godine prije nje;


Image Hosted by ImageShack.us

gore,gospa (lady) Utahashi,osobna pratiteljica gospe Honjuin


Image Hosted by ImageShack.us

gore,Takiyama (glumi ju odlična Izumi Inamori),glavna službenica u Ooku;
moram priznati da mi je puno ljepša u tv-seriji "Yoshitsune" gdje glumi
Tokiwu Gozen (1123-1180),ženu vođe klana Minamoto Yoshitomoa (1123-1160)
majku Minamoto Yoshitsunea i prvog shoguna u japanskoj povijesti Minamoto
Yoritomoa
...nekako joj ljepše stoji frizura iz Heian razdoblja (794-1185),nego
ova iz Edo perioda (1600-1868)...ali to je samo moje subjektivno mišljenje...
svakako sjajna;


Image Hosted by ImageShack.us

gore,Ikushima (glumi ju uvijek prekrasna Matsuzaka Keiko (rođena 1952),koja
je također glumila u seriji "Yoshitsune"...u seriji "Atsuhime" Keiko-san glumi
Ikushimu,osobnu pratiteljicu princeze Atsu,njenu sjenku,a angažirao ju je
Shimazu Nariakira (1809-1858),lider klana Shimazu,posvojitelj i očuh mlade
princeze;


Image Hosted by ImageShack.us


Vratimo se vijeću mudrica iz proljeća 1857. neposredno prije udaje 13. Tokugawa
shoguna i princeze Atsu.Cure su odlučile,kako bi shogun zapazio princezu,
promjeniti joj frizuru i prijedlozi su počeli padati.Prvo je došla na red frizura "omushi".


"omushi"


Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,prvi prijedlog "omushi" koji je brzo odbačen;

Image Hosted by ImageShack.us


"osuberakashi"


Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,drugi prijedlog bila je frizura "osuberakashi" koja također nije zadovoljila;

Image Hosted by ImageShack.us


"nedorisage"


Image Hosted by ImageShack.us

gore i dolje,treći prijedlog frizura "nedorisage" jednako tako nije bila dovoljno dobra;

Image Hosted by ImageShack.us


Još su se spominjale frizura "nebutoshimada" i "sageage",ali su se i njima našle
zamjerke.Na kraju su ipak odabrale frizuru "omotagaeshi" koja je slovila kao
najprestižnija frizura u Ooku.


"omotagaeshi"


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Ipak,na kraju i unatoč svemu,druge su stvari privukle i spojile princezu i
shoguna...


* vidi za frizure starog Japana,
About.com
Old hair styles for women (miniature)

- 20:02 - Komento o nokoshite kudasai (17) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 06.04.2009.

Učitelj Senkei,pravi čovjek Puta


"Svećenik Senkei,pravi čovjek Puta !
Radio je šutke - bez suvišnih riječi.
Trideset godina je proveo u zajednici Kokusena.
Nikad nije meditirao,nikad čitao svete tekstove,
Nikad nije rekao ni riječi o Buddhinu Putu.
Samo je radio na dobrobit sviju.
Vidio sam ga,ali ga nisam zaista vidio;
Upoznao sam ga,ali ga nisam zaista upoznao.
Ah,nije ga moguće oponašati,
Svećenika Senkeija,pravog čovjeka Puta !

Ryokan (1758-1831)


- 15:40 - Komento o nokoshite kudasai (13) - Isprintaj - #