gregor fehmi

nedjelja, 06.02.2011.

Granice se moraju prelaziti da bi se živelo

Granice prelazim često
Sada još češće

Nakon trećeg sendviča sa sirom
Koji sam kupio
Na sniženju
I baš kad je moja susjeda
Gospođa i dama
Odlučila da oljušti mandarinu
Ušao je on

Gospodin policajac
Carinik
Onaj što proverava
Ko ide i kuda
Gde i zašto
Pregledao je sve lične karte i pasoše
I zadržao dve

Nakon dva minuta se vratio i izveo nas dvojicu
Možda zato što nam frizure nisu bile
Po meri

Sa svim stvarima
Koferima, kesama i smećem
Stajao sam na granici
I čekao
Da me čekiraju

Opet se pojavio on
Iz male barake
Što liči na šupu

Bolje mu ni ne treba

Uveo me je
Drsko i bez pardona
Naredio da ispraznim sve iz džepova
Spoljnih i unutrašnjih
Da se izujem
I otvorim kofer i torbe

Jer, takva je procedura

Pretresao me je
Bez pardona
I onda počeo da vadi
Moje stvari
I garderobu
I knjige
I časopise
I kako
I zašto
I odakle
I kome
I zbog čega
I još niz pitanja
Kratkih i bez smisla

Odgovarao sam glasno i jasno
Ali sporo i ljubazno
Toliko da
Boli

Glumio sam smirenog
I finog pripadnika ljudskog roda
Dok je on listao Rablea
Kojega je našao ispod čarapa i nekoliko pari
Gaća
Ah, nije li to tako
Ljudski!

I gde sam bio
I zašto tako često idem
I, gle, pa ja imam toliko
Pečata!

Komunikacija
Odgovorio sam preljubazno
Dok je gospodin policajac
Carinik i mamlaz
Listao Rablea

Nije ga čitao

Kada je sve ispreturao
Isprosipao
I razbacao
Naredio mi je da se spakujem i idem

A ja sam tako fino
Sporo i smireno
Vraćao stvar po stvar
Dišući duboko i misleći
Ah, uvek i samo na lepe stvari

Gospodina policajca
Carinika i mamlaza
To je tako izbacivalo
Iz takta
I opet mi je drsko i bez pardona ponovio
Da požurim malo
Da nisam jedini!

A ne
Druže policajac
Gospodine i mamlaze
Ja sam jedini
Ah, itekako jedini

Pomislio sam i nastavio
Uz blagi osmeh i još veću smirenost

Kada sam
Nakon skoro pola sata
Ušao u autobus
Svi su me gledali
Tako prezrivo

Bili su kivni
Jer nećemo imati pauzu
U kafani u kojoj je najbolja
Jagnjetina
Tako mlada i tako sočna
Da se seče
Kao beba

Moja susjeda
Gospođa i dama
Ponudila mi je mandarinu i rekla:
Pustite, ne vredi...
Onda smo se nasmejali
I nastavili
S jedne strane avlije
U drugu

Ah, kako to idilično zvuči

A sa radija su se probijali
Glasovi rodnog kraja
Bez kraja

Granice se moraju prelaziti
Da bi se živelo

06.02.2011. u 22:47 • 1 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< veljača, 2011 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28            

Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (2)
Svibanj 2011 (4)
Travanj 2011 (4)
Ožujak 2011 (4)
Veljača 2011 (4)
Siječanj 2011 (4)
Prosinac 2010 (5)
Studeni 2010 (3)

Opis bloga

književnost, kratke proze, stilske vježbe, poezije: uže-a duže, ulomci iz dužih tekstova, pitanja i dvojbe

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr