< | rujan, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Gledali smo upad u kut kada postoji samo kamen na 'hoshi'. Nije bilo nikakvih problema zaživjeti pod njim. Ovaj puta pogledati ćemo što se može upadom pod 'hoshi'-kamen kada je pokrenut razvoj po lijevoj i doljnjoj stranici. Ta dva kamen na C6 i G3 predstavljaju bolje mogućnosti u obrani kuta. Pogledajmo taj slučaj. Slika posta počinje s tri crna kamena koji u sebi nemau broj. Bijeli pokreće akciju s 1.C3 uz namjeru da se razvija prema gore ili po doljnjoj stranici. O crnome ovisi koju će mu stranicu ostaviti za razvoj. Razmišljajući uviđa da mu kamen na C6 može poslužiti u kombinaciji, pa igra na 2. C4. Vidjeti ćemo ulogu C6 kamena malo kasnije. Bijeli sada kreće razvijati po trećem redu staanice koju mu je crni ostavio. To čini potezom 3.D3, jer drugo nema. Ova dva bijela kamena već počinju nadzor nad ovim kutom, ali je pitanje da li se može uraditi oblik koji je opstojan (živ). Crni mora zaustaviti daljnji razvo bijeloga po trećem redu, jer bi u kutu bilo previše imato tri na trećem redu od 2. do 4. vertikale. Dakle crni igra 4.E3 i zaustavlja bijeli razvoj, na što bijeli kreće dalje i na drugi red igrajući 5.E2. Crni slijedi namjeru zaustavljanja i igra na 6.F2. Crni kamen na G3 tu pomaže sprijećavanju kombinacije koju smo vidjeli u prošlom postu sa potezom bijeloga na F3 uz hvatanje kamena na F2. Zanimljiva situacija. Bijeli je zaustavljen po doljnjoj stranici i ima ugrožen kamen na E2. Njega crni može staviti pred pad, ako odigra na D2. Igru međutim vodi bijeli. Zanemaruje taj kamen na E2, jer da ga brani palo bi mu sve u kutu uz nastavak (D2, B4, B3, B2 ....) ili (D2, B4, B2, C1, A2, B1...) ili (D2, B4, B2, C1, B1, A2, A3, B3..) Bijeli zbog toga pušta taj kamen mogućem zarobljavanju i nastoji stvoriti sličnu situacija i na lijevoj stranici. Na taj način će postati ono kao u priči o mišu sa sirom i špekom. Lijevo sir, a desno špek, a on bi malo sira, a možda špeka, a možda sira, a možda..... Igra 7.B4. Sada ga crni zaustavlja s 8.B5. Dobro vidi funkcija onoga C6 iz početne postave. Ovo je ključna pozicija. Ako bijeli odigra na B3, crni bi na D2 i nema života bijelome. Odigra li bijeli na D2 crni bi ga brzo sveo na razrušenu postavu igrom na B2. Pazite ne na B3, jer bi tako bijeli brzo zaživio izjenom poteza (B2, A4, A2!!!). Pravi potez je na 9.B2. Sada je sve našpanato kao kišobran. Crni mora na 10.A4. Ovo za bijeloga, na prvi pogled nije izgledno, ali ima puta. Slijedi 11.A3, što je početak ko-borbe. Crnom je tu sada zamka. Odigra li D2, bijeli bi na C2 i bijeli bi živio uzimanjem na D1 ili na A5. To upućuje na to da crni mora uzeti ko s 12.B3. Bijeli ima jednu direktnu (na ovoj kombinaciji) ko-prijetnju na 13.E4, pa kada crni obrani s 14.F3, slijedi vraćanje koa s 15.B4. Sada crni treba tražiti ko-prijetnju po ostalim dijelovima ploče. Pazite, ko prijetnja na D2 (x) je zamka, jer tada bijeli zaživi, jer bi slijedilo (D2, C2, E1, A4) ili (D2, B3, D1, A2, B1). Znači igra se ko za kut! Kako vidite svega tu ima, a go je ustvari nauka. Ovo su samo sitnice. Skoro tijekom cijele partije postoje razni složeni razvoji, koji se često i ne igraju, jer je poznat njihov ishod, već se prijetnjama vodi igra. Oba igrača kreću se između prijetnji, tražeći put do pobjede. Nije bit u udarcu, već u pripremi njegovoj. Partije se dobivaju kroz pripreme razvoja. Oni koji ne vide dobro, ubrzo se nađu, zbog toga, pred nerješivim problemima. Go nas tako uči da se stvara kroz dobre pripreme. Aj da ne duljim s mudrostima, jer nama igračima goa to je jasno, pa i nije neka mudrost, već je pitanje koliko smo vješti i kakovo nam je znanje i viđenje puta. I još nekaj. Ovaj materijal sam šibal iz glave, pa je možda tu ponešto i za polemiku, mada ja to za sada ne vidim. Učio sam uglavnom kroz praksu igrom, a go je igra koju volim. Ako možete nešto od navedenoga pobiti, dajte. Zajedno ćemo više naučiti. Slijedio mogućnosti zaživljavanja pod hoshi bloger Mladen |