< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
31.08.2004., utorak
Otvaranje kutova – san-san (drugi dio) (54.)

Pritisak 'hoshi'-em na 'san-san' Uočili smo prošli puta dijagonalnu simetričnost ovoga otvaranja u kutu. Postoji način izbacivanja iz te simetrije, a to je igranje na dijagonalu. Na taj način se prisiljava onoga koji je igrao na san-san, izjašnjavanjem tj. da igra nešto što nije simetrija. Pogledajte sliku.
Bijeli je prišao početnom crnom u kutu na 'hoshi' (zvijezdu) 1.D4. Tim prilazom vrši se pritisak na 'san-san' kamen u kutu. To se izčitava smanjenjem razvojnih mogućnosti za crnoga. Bijeli uzima utjecaj prema središnjem dijelu ploče. Crnome se nudi razvoj po jednoj od stranica, ali pod nadzorom bijeloga.
U našem primjeru bijeli igra 2.D3. Simetrično i jednako vrijedno prema kutu je C4. Po ćemu se donosi odluka o smjeru razvoja? To ovisi o rasporedu kamenova u okruženju. Sa D3 bijeli stvara sigurnost i poene, većim dijelom, uz doljnju stranicu pri ovom kutu.
Zanimljivo je što odabire bijeli. Osnovna ideja je bila stvaranje i čuvanje utjecaja prema centru, a time i prema udaljenijim dijelovima stranica, u smislu razvojnih mogućnosti.
Već sam nešto ranije govorio o realizaciji i o mogućnostima. To je kao vrabac u ruci i golub na grani. Pri tome poslovica, koja u nas govori o tome što je bolje, nije baš preporučljiva u gou. To je zato što je u njoj razvojni negativizam i nevjera u svoje sposobnosti. Golub na grani je često bolji od vrapca u ruci. Pogledajte šire. Slobodan golub je kreativan, a ovisi o vašim sposobnostima kako stvoriti bolji suživot sa slobodnim čimbenicima okruženja. Vrabac u ruci znači posjedovanje. Posjedovane bez kreativnosti i nije neka vrijednost, a što može vrabac u ruci? Osim toga, kako je tom vrapcu, ako mu ne date slobodan život. Po meni je od vrapca u ruci bolji i vrabac na grani. Tamo mu je prirodno mjesto.
Igrači u gou odabiru slobodan razvojni put svojim dijelovima u partiji. Prema ovome što govorih, ovdje će bijeli čuvati utjecaj na šiti prostor i veću razvojnu slobodu igrom na 3.E4.
Crni će pokušati razvijati se uz stranicu čuvanjem zajedništva s kamenovima u kutu, jer tako će, povečanjem cjeline, stvoriti i životnu sigurnost u tom dijelu. Odigrati će s odskokom na 4.F2, što bijeli, slijedom ranije namjere, pritišće s 5.G3.
Daljnjim razvojem u ovom kutu slijedi proširenje na isti način po lijevoj stranici s 6.B5. U ovoj situaciji ranije se često igrao bijeli kamen na C6, ali čvršće i bolje u gušenju razvoja igre crnoga je 7.D7.
U razvoju ovoga kuta moguće je odustati od igre u kutu, ali uz neke gubitke u njemu. Ovisi o namjerama na cjeloj ploči, jer ovo sigurno nije jedina stvar na njoj.
Razvoji u kutovima koji imaju opravdanje, a bolji su od drugih s istim namjerama, nazivaju se 'joseki' (čitaj đoseki).

Blogirao, kao i do sada goom bloger Mladen

- 10:27 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>