< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Standardna ploča za igru sastoji se od 19x19 međusobno okomitih linija. Da bi se valjano moglo igrati go na ploči, potreban je neparan broj vodoravnih i neparan broj na njih okomitih linija. Kvadrat neparnoga broja je neparan broj, a to znači da one međusobno tvore neparan broj sjecišta. Zašto nam je potreban neparan broj sjecišta za igru? Da ih je parno bila bi moguća simetrična igra, a time bi slabiji igrač, kao drugi na potezu, stalno centralno kopirao jačega i pobjednika nebi bilo, a igra bi bila bez veze. Pokuša li to uraditi kod neparnoga broja sjecišta, kopirani igrač će voditi igru tako, da dobitni potez odigra u centar ploče, a to sjecište nema svoj par, jer ono je to neparno. Ploča 19x19 se koristi na službenim međunarodnim natjecanjima i smatra se prilagođenom ljudskim mogućnostima. U fazi učenja upotrebljavaju se i manje ploče. Početnici, koji kreću s 'atari-goom', koriste ploču 9x9, a za slučajeve savladavanja igre na prostor, kao prelazna faza na standardnu ploču, često se upotrebljava ploča 13x13. Na njoj partije traju puno kraće i praktična je za brze turnire. Eksperimentalno, neki pokušavaju igrati i na valjku, pa i trodimenzionalno, ali to su samo pokušaji. Nakon uvoda, vratimo se na standardnu 19x19 ploču. Za potrebe zapisivanja, a i komentiranja odigranih partija, te objašnjavanja kombinacija kod učenja, linije su označene i tako svako sjecište na ploči ima svoje koordinate i jednoznačno su imenovana. Sjecišta D4, D10, D16, K4, K10, K16, Q4, Q10 i Q16 nešto su vidljivije nacrtana. To su sjecišta na koja se stavljaju prednosni kamenovi. I gou je posebno izražena razlika u nazi igrača, pa igre među igračima veće razlike u snazi nezanimljiva obojici. Slabi igrač nebi razumio kako to gubi partije i to s velikom razlikom, a jačemu to nebi bilo zanimljiva i takova igra bi ličila na igru mačke i miša. Da bi se to donekle ublažilo daju se prednosni kamenovi. Uobičajeno je davanje do 9 prednosnih kamenova. Takove partije se igraju kao prijateljske ili za učenje, a mogući su i turniri s handicap-partijama. Česti su i kod nas, a takovi su i naši velikogorički turniri, a i Lista kluba Velebit. Jači igrači tako pored protivnika vode borbu i protiv prednosti protivnika, koja proističe i iz početne postave. Kako se daju prednosni kamenovi: u ravnopravnoj partiji ploča je na početku prazna, crni igra prvi i daje 6,5 poena komi 1 prednosni kamen se daje tako, da crni igra prvi na praznu ploču i daje komi 0,5 poena 2 prednosna kamena su na D4 i Q16, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 3 prednostna kamena su na D4, Q16 i D16, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 4 prednostna kamena su na D4, Q16, D16 i Q4, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 5 prednostnih kamenova su na D4, Q16, D16, Q4 i K10, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 6 prednostnih kamenova su na D4, Q16, D16, Q4, D10 i Q10, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 7 prednostnih kamenova su na D4, Q16, D16, Q4, D10, Q10 i K10 , bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu 8 prednostnih kamenova su na D4, Q16, D16, Q4 i D10, Q10, K4 i K16, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu i 9 prednostnih kamenova su na D4, Q16, D16, Q4, D10, Q10, K4, K16 i K10, bijeli igra prvi, a crni daje komi 0,5 poena na kraju partije u obračunu. Nekada davno, navedene pojačane točke na ploči, u staroj Kini, označavala su mjesta obaveznog igranja u početku partije, pa tek kada se prvih devet stavljanja odigralo na te točke, igrači su mogli igrati na ostala sjecišta. Na taj se način ujedno postizavalo iz početka igranje po cijeloj ploči, pa time i razmišljanje o cjelovitosti postave na ploči. Svako sjecište na ploči ima svoju vrijednost, a ona se iskazuju udaljenošću od rubova ploče. Time su, pored ostaloga, određene i mogućnosti igre na ploči. Ajmo sada nazad na početnu igru po kutovima. Goom blogao i opet bloger Mladen |