< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Vidjeli smo razne kombinacije napadanja i obrane grupe kamenova, te načine čuvanja i napadanja prostora. Spomenuli smo nastojanje igre po cijeloj ploči, te da je isplativo početi igru od kutova. Ovaj puta ćemo precizirati isplative početne poteze u kutu. Pogledajte sliku. Prikazana su četiri razna moguća početka. Pretpostavili smo da crni igra prvi. Radi jednostavnijeg opisivanja, u sva četiri prikaza, gledamo lijevi doljnji kut. Već smo ranije spominjali da se siguran prostor gradi na trećoj crti od ruba. Na četvrtoj je prostor veći, ali su mogući upadi ispod njega. Zid na drugom redu nije isplativ, jer ne predstavlja dovoljno velik broj poena, za uloženi broj poteza. Prostor na drugom redu se ostvaruje tek kao posljedica sučeljavanja ili kao rezultat upada u protivnički prostor. U slobodnom praznom prostoru igra se po trećem ili četvrtom redu. Koji puta se igra i na više redove, ali tada je to vrlo široko djelovanja kamenova ili grupa i potrebna je veća vještina za poensku realizaciju takove igre. U prikazu 1. imamo prvi potez na sjecište 3-3 ili po japanski 'san-san'. Kazao sam da je treći red red sigurnosti. S obzrom na to da je to sjecište dviju crta, koje su od dvije stranice treće po redu, ovaj je potez izrazito sigurnog kuta. Njegovo djelovanje na okolinu nije veliko kao u drugim primjerima, ali je kut siguran za crnoga. Izravan napad na taj kamen nije isplativ, jer je prečvrst. Njemu se može prilaziti i tako preuzimati utjecaj na stranicu. U kasnijim postovima obraditi ćemo nekoliko uobičajenih razvoja na ovakav početni potez. Prikaz 2. predstavlja prvi potez na 4-4 ili po japanski 'hoshi', što znači 'zvijezda'. Ovo je početak širokom igrom. Kut nije siguran, ali za slučaj otimanja kuta, crni ima satisfakciju u širokoj igri, jer je jak utjecaj toga kamena na okolni prostor, a to znači da postoji puno mogućnosti dobrih razvoja na širi prostor uz osvajanje prostora po stranicama, a i prema centru. Kamen na 4-3 je u prikazu 3. Naziv igre na tu točku po japanski je 'komoku'. U našem slučaju se čvršće drži desne stranice, jer je na trećoj crni od nje, ali četvrta crta od doljnje stranice govori od mogućim većim aktivnostima s te strane. To znači da se protivniku nudi prilaz s desne strane. Ujedno se preferira lijeva stranica za poenski razvoj crnome. Poslijednji prikaz 4. daje jedan kamen na petom redu od doljnjega na sjecištu 5-4. To je sjecište koje se koristi uobičajeno za pristup ranije niže odigranom kamenu, kao npr. na 3-4 (D3). Na neki način ovdje se prvim potezom nudi protivniku da uđe ispod njega, jer je vrlo visok, a tada se razvija igra s potezom više. To je kao da je bijeli prvi igrao na D3, a crni prišao s D5, pa bijeli tada igrao 'tenuki'. Mogući su i još neki širi prvi potezi kuta kao C5 i E5. U daljnjim postovima raditi ću uobičajene razvoje, koji su nastavci ovih prvih poteza. Ipak prije toga ću nešto više u jednom postu divaniti o ploči i linijama na njoj. Ta praznina je značajna, i vrijedi o njoj nešto više i reč'. Blogao već i o počecima konkretne igre bloger Mladen |