Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/goskola

Marketing

Uobičajeni prvi potezi u kutu (51.)

Vidjeli smo razne kombinacije napadanja i obrane grupe kamenova, te načine čuvanja i napadanja prostora. Spomenuli smo nastojanje igre po cijeloj ploči, te da je isplativo početi igru od kutova.
Ovaj puta ćemo precizirati isplative početne poteze u kutu.
Pogledajte sliku. Prikazana su četiri razna moguća početka. Pretpostavili smo da crni igra prvi. Radi jednostavnijeg opisivanja, u sva četiri prikaza, gledamo lijevi doljnji kut.
Već smo ranije spominjali da se siguran prostor gradi na trećoj crti od ruba. Na četvrtoj je prostor veći, ali su mogući upadi ispod njega. Zid na drugom redu nije isplativ, jer ne predstavlja dovoljno velik broj poena, za uloženi broj poteza. Prostor na drugom redu se ostvaruje tek kao posljedica sučeljavanja ili kao rezultat upada u protivnički prostor. U slobodnom praznom prostoru igra se po trećem ili četvrtom redu. Koji puta se igra i na više redove, ali tada je to vrlo široko djelovanja kamenova ili grupa i potrebna je veća vještina za poensku realizaciju takove igre.
U prikazu 1. imamo prvi potez na sjecište 3-3 ili po japanski 'san-san'. Kazao sam da je treći red red sigurnosti. S obzrom na to da je to sjecište dviju crta, koje su od dvije stranice treće po redu, ovaj je potez izrazito sigurnog kuta. Njegovo djelovanje na okolinu nije veliko kao u drugim primjerima, ali je kut siguran za crnoga. Izravan napad na taj kamen nije isplativ, jer je prečvrst. Njemu se može prilaziti i tako preuzimati utjecaj na stranicu. U kasnijim postovima obraditi ćemo nekoliko uobičajenih razvoja na ovakav početni potez.
Prikaz 2. predstavlja prvi potez na 4-4 ili po japanski 'hoshi', što znači 'zvijezda'. Ovo je početak širokom igrom. Kut nije siguran, ali za slučaj otimanja kuta, crni ima satisfakciju u širokoj igri, jer je jak utjecaj toga kamena na okolni prostor, a to znači da postoji puno mogućnosti dobrih razvoja na širi prostor uz osvajanje prostora po stranicama, a i prema centru.
Kamen na 4-3 je u prikazu 3. Naziv igre na tu točku po japanski je 'komoku'. U našem slučaju se čvršće drži desne stranice, jer je na trećoj crni od nje, ali četvrta crta od doljnje stranice govori od mogućim većim aktivnostima s te strane. To znači da se protivniku nudi prilaz s desne strane. Ujedno se preferira lijeva stranica za poenski razvoj crnome.
Poslijednji prikaz 4. daje jedan kamen na petom redu od doljnjega na sjecištu 5-4. To je sjecište koje se koristi uobičajeno za pristup ranije niže odigranom kamenu, kao npr. na 3-4 (D3). Na neki način ovdje se prvim potezom nudi protivniku da uđe ispod njega, jer je vrlo visok, a tada se razvija igra s potezom više. To je kao da je bijeli prvi igrao na D3, a crni prišao s D5, pa bijeli tada igrao 'tenuki'.
Mogući su i još neki širi prvi potezi kuta kao C5 i E5.
U daljnjim postovima raditi ću uobičajene razvoje, koji su nastavci ovih prvih poteza. Ipak prije toga ću nešto više u jednom postu divaniti o ploči i linijama na njoj. Ta praznina je značajna, i vrijedi o njoj nešto više i reč'.

Blogao već i o počecima konkretne igre bloger Mladen


Post je objavljen 24.08.2004. u 10:53 sati.