< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
23.08.2004., ponedjeljak
Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki' (50.)

Slika vrijednosti je u našim mislima. U objašnjavanju vrijednosti poteza i igre sve više koristimo japanske nazive. Bio sam protivnik prisvajanja stranih riječi u našem jeziku, ali shvatio sam da za neke specijalizirane slučajeve naš jezik ne može valjano opisati neke specifičnosti, a ako bi se uložio trud, da se što bolje opiše, bio bi to poveći sklop riječi. Time bi to već bilo teže razumljivo. Osim toga pisani materijal bi na taj način bio obilan. Za slučaj učenja iz literature potrebno je znati te nazive, jer se širom svijeta koriste u stručnoj go-literaturi.
Ovaj puta ću pozornost posvetiti nazivima 'sente', 'gote' i 'tenuki', jer se radi o nazivima kojima se opisuju vrijednosti igre.
'Sente' je igra s tempom. Što to znači? Kada se kreće u kombinaciju ima se neki cilj, neki položaj kamenova na ploči. Ta postava nam je obično potrebna u našem planu igre. Kada se postigne željeni oblik značajno je tko je na potezu. Postignemo li željenu postavu i budemo mi na potezu, govorimo da je kombinacija odigrana 'sente' (s tempom). Ako je pak u toj situaciji protivnik na potezu, kombinacija je igrana 'gote' (s gubitkom tempa). To je bitno pri donošenju odluke za ulaz u kombinaciju.
Na prvi pogled je to jednostavno. Lako je razumljivo, ako se radi o velikim ulozima, da ćete igrati dok se to ne osigura ili osvoji, ako osvajate. Ali u igri često imamo razno vrijedne kombinacije. Osim toga, u kombinacijama se često postiže dovoljno vrijedna postava, iako ne izrađena do perfekcije tj. do poslijednjeg poena. Igrač procjenjuje kada će prekinuti razvoj kombinacije, jer je negdje drugdje vrijednije igrati. Odustajanje od daljnjeg razvoja kombinacije, jer nove vrijednosti u njoj više nisu toliko značajne, a glavni cilj je već postignut, naziva se 'tenuki'. To je, jednostavno, vrijedniji potez na drugom nekom dijelu ploče od onih kojima se nastavlja kombinacija. Naravno, to znači, ujedno, da ovdje još ima poena, ali nema bitnog značaja za razvoj, a negdje drugdje je vrijednije igrati. Prema protivniku bi to bilo kao: 'Izvoli uzmi ovo što je tu ostalo, a ja odoh na nešto drugo na ploči, što mi više vrijedi.'
U okviru ovih odluka kreće se procjena igrača o vrijednosti igranja, o vrijednosti poteza.
Ono 'sente', znači s tempom, a tempo opet znači s prijetnjom za dobitke takovom igrom. Napadnuti igrač se brani. Što bi bilo da odustane? E, tu se sada izčitava vrijednost 'sente' poteza. U nekoj situaciji je to samo osvajanje određenog broja poena. Moguće je i osvajanje poena uz daljnju prijetnju osvajanja. Ovaj drugi slučaj je vrijedniji. Kada mislite da igrate 'sente', a protivnik misli da to nije više toliko značajno, on će igrati 'tenuki', a to znači negdje drugdje. Kasnije se može vratiti na daljnji razvoj u prvoj kombinaciji, a možda i vi krenete odmah.
Igrači, koji već podosta dobro igraju, cijelo vrijeme rade procjenjujući vrijednosti poteza kroz spomenute karatkteristike. Cilj je na kraju imati bar pola poena više od protivnika u ukupnom zbroju na ploči.
Radeći tako, igrači kao da imaju, u zamislima, postavu vrijednosti na ploči. To nije slika kamenčića, već vrijednosti koje proizlaze iz te postave. Različit je pristup kod igrača tome. No, prema kraju partije to postaje slično kod svih boljih igrača. Točno se zna, ako ne griješe, koliko poena se kojim potezom se dobiva i koji su 'sente', a koji 'gote'. 'Tenuki' je vrijednost koja se češće rabi u otvorenim pozicijama. Na taj način postoji i redoslijed odigravanja po vrijednosti. Jači igrači to vide i često se i prije kraja zna tko i s koliko dobiva. Greška u toj fazi je za njih velika i neočekivana. To je kao da hodajući, u jednom trenutku, neznate kojom nogom zakoračiti.

Nakon ovog općenitog pristupa na nivou nama već dostupnoga, vraćamo se tehnikama. Krećemo u kutove, gdje igra i počinje.

Goom po blogu i ovaj puta moja malenkost bloger Mladen

- 14:16 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>