< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
20.08.2004., petak
Obrana prostora na drugom redu (49.)

Ak se ne odgovori može se upasti u prostor Gledali smo nastojanja ulaska u protivnički prostor kada su obrambeni zidovi sve do drugoga reda, pa kada je samo jedan na drugom, a sada kada su oba na rećem redu, a prva dva su slobodna. Tu početnu situaciju možete vidjeti na prikazu 1. naše slike.
Pretpostaviti ćemo da je na potezu bijeli, mada je za učenje svejedno tko prvi igra, kada se radi o simetričnoj postavi. Ako bijeli odigra na 'B', nastaje prijetnja 'majmunskog skoka' o kojoj smo govorili u prošlom postu. Crni se brani igrom na 'A' i nastaje situacija iz posta (42.). A, sada idemo proraditi nešto što još nismo.
Prvo prikaz 2. Bijeli nastoji uhvatiti više pa igra na 1. D2. To baš i nije više jer će crni odgovoriti s 2. E2 i postaviti prijetnju hvatanja netom odigranoga bijeloga, ako odigra još i na C2. Crni to brani igrom 3. C2. Na prvi pogled to izgleda gotovo i kao da je to bijeli igrao gubitkom inicijative (gote). Crnom se ipak preporuča odigrati na 4. F3 i osigurati se od prijetnji o kojima ćeno u slijedeća dva prikaza.
U prikazu 3. vidimo jednu od mogućih opasnosti. To je posebice opasno, ako su na E-vertikali samo dva crna kamena. Odigrano je kao i u prikazu 2. prva tri na 1. D2, 2. E2, 3. C2. Pretpostavimo da crni sada igra negdje drugdje, smatrajući da je ovo riješeno. Potez kojim idete na drugi dio ploče, ostavljajući razvoj kao nevažan u daljnjem tijeku, jer ima važnijih igara na drugim dijelovima, zove se 'tenuki'. 'Tenuki' je uobičajeno dobar potez, jer zanemaruje u razvoju sitnice nakon važnih poteza. Ovdje to nije tako, pa bi bolji naziv bio 'pogreška'. Crni misli da je to tenuki, pa ćemo i mi tako to zvati u ovoj situaciji. Nakon odustajanja crnoga od igre u tome dijelu razvoja, bijeli može nastaviti s 5. G2. Jedan mogući nasstavak je u odrezivanje igrom na 6. F1. Na to bijeli siječe na 7. F3. Prijetnja je igrati još i na G1 i staviti dva crna pred pad. Jedina bi obrana bila igranje crnoga na 8. G3. Ako su na E-vertikali sa 9. F4 će biti napadnuta crna dvojka, a nakon njenog spašavanja bijeli bi odigrao i na G1 i stavio pred pad crnu dvojku na F-vertikali. Kod ovoga razvoja vrlo je značajan raspored drugih kamenova u okruženju.
Ako se crni nakon 5. G2, u prikazu 4., osigurava vezanjem na 6. E3, bijeli se spaja po prvom redu s 7. F1. Sada treba zaustaviti napredovanje bijelih kamenova u području utjecaja crnoga. Crni se brani stvaranjem čvrste linije, jer skretanje ovdje znači slabost crne postave. Vrijednost crnoga je sada zid prema centru na trećem redu.
Stoga se najčešće igra ono iz prikaza 2., ali znajte, nema zlatnog pravila. Razmislite i sami odlučite, a ovdje radimo tako da vidite što je moguće i kako se to radi, ali značajan je i odnos ovoga dijela s ostatkom ploče. To se iz naših prikaza ne vidi.

Post do posta blog sve veći i veći, a toga imaaaaaaaaaaaa....... bloger Mladen

- 07:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>