< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
16.08.2004., ponedjeljak
Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre (46.)

Poeni i inicijativa u igri? Igru često slikovito doživljavamo kroz napade i obrane. To izgleda kao emotivan pristup. Nije to za negirati, ali nije dobro potpuno se podrediti tome, kao glavnom i vodećem pristupu. Takvi osjećaji su samo signal koji upućuje na nešto što vrijedi pogledati. Za konačne odluke treba što cjelovitije odraditi i druge pristupe igri. Tako su tu i racionalni pristupi kroz obračun dobivenih i izgubljenih poena na kraju kombinacije, pa sagledavanje završetka ili prekida kombinacije u smislu daljnje inicijative u partiji (tempo). Emotivan pristup nas često odvede u krivom smjeru, jer kod njega je osnova mišljenje o sebi, a ovdje smo različiti. U svemu tome ima i dobrih stvari, ali vrijedi tome posvetiti pozornost i prepoznati prave vrijednosti.
Ovaj puta ću nešto o stvarnim elementima, kroz primjere igre, kakove sada obrađujemo. Pogledajte dva prikaza ove slike. Lijevo je primjer koji je kao valjan predložen za razvoj na crni 1. G1. Desni primjer je jedna od mogućnosti umjesto G1 za crnoga. To je upad u bijeli prostor s 1. H2.
Većina bi odmah prihvatila H2 kao pravi potez, jer on konačno hrabro uskače u prostor protivnika. Osim toga sa sobom nosi zamku hvatanja bijeloga, jer ako bijeli odigra 2. G1, crni sa 3. H3 stavi pred pad tri bijela kamena na G-vertikali. Stani, ne žuri, to je samo prvi osjećaj. Izračunaj sve, koliko možeš.
Idemo sada redom prikaz 2. Na 1. H2 crnoga bijeli mora osigurati dvojku vezom sa cjelinom bijelih igrom na 2. H3. Sada bi bijeli već mogao zatvoriti prostor igrom na G1. Da se to ne desi, crni sada spaja s 3. G1. Slijedi tjeranje crnoga na čvrstu vezu igrom na 4. J2, jer sada prijheti zarobljavanje crnoga igrom na H1, pa se crni spaja na tome mjestu igrom 5. H1. Bijeli tjera prijetnjom zarobljavanja trojke s 6. J1, a crni se spaja s 7. F1. Time je ovaj razvoj gotov.
Pogledajte sada obje kombinacije. U lijevoj, gdje je crni krenuo s 1. G1, prostor bijeloga je smanjen za 4 poena, a u desnoj za 5 poena. Poenski je desni primjer vrijedniji za 1 poen, ali nije to sve. Koja još razlika postoji? U lijevoj kombinaciji, po završetku, je na potezu crni, a u desnoj bijeli. To znači da je lijeva kombinacija crnome ‘sente’, a desna ‘gote’. U lijevom primjeru crni dobiva poen manje, ali mu ostaje inicijativa, a u desnom poen više, ali gubi inicijativu.
Što mislite, što je bolje? I opet ne vrijedi žuriti s odgovorom.
Ako je igra još otvorena, s dosta mogućih poena na drugim dijelovima ploče, više vrijedi kombinacija, u kojoj ostaje inicijativa, a ako su to poslijednji poeni, onda bi vrijednija bila desna kombinacija, jer inicijativa u situaciji bez poena nema vrijednost.
Nema čarobne formule, osim da treba razmišljati.
Za one koji slijede ovaj blog, sve ovo je prikaz igre kroz koji malo po malo uče uspoređivati i vrijednovati razvoje i sebe u njima. Pričati i razmišljati se može svašta, ali prave vrijednosti su prave vrijednosti i one donose rezultat.

Blogao i gogao bloger i goger Mladen

- 11:37 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>