< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
13.08.2004., petak
Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom (44.)

Neutralizacija po prvom redu. Nastavljamo kombinacijama po prvom redu, koje služe za neutralizaciju, a time i smanjenje protivničkog prostora.
Vidjeli smo kako se reducuira prostor pokušajem ulaska u njega. Na prikazu 1. ove slike imamo takove dvije mogućnosti. Bijeli može pokušati ući u prostor igrom na G1 ili L1.
Slijedile bi kombinacije, koje smo radili u postu (42.). Pogledajte to u prikazu 2. Bijeli krene s jedne od strana, recimo s 1. G1. Crni se brani s 2. H1. Bijeli sada čuva svoj prvoodigrani kamen igrom na 3. F1. U ovoj situaciji ne idemo dalje po razvoju koji smo naučili, jer imamo, zbog posebne situacije, bolji razvoj. Crni igra 4. L1. Kamen na H1 je sada siguran. Crni čak ima dobru mogućnost prodora na desno igrom na M1. O takovoj mogućnoisti smo govorili u postu (43.). To znači, da je za slučaj bijelog prostora na desno od M-vertikale, ova kombinacija 'gote' za bijeloga. Gote je naziv za igru s gubitkom inicijative (tempa). Prema tome ono što smo naučili u dva poslijednja posta, u nekim situacijama, nije najbolje rješenje. Go je složena igra i u njoj treba raditi 'svojom glavom'. Takav način igre je dobar, jer u svakom trenutku treba prepoznavati vrijednosti na ploči, a i moguće razvoje. To možete uspješno raditi, ako igrate 'svojom glavom'. Bolje imati svoje kombinacije, makar i slabije, nego nešto naučeno, a ne znati dobro primjeniti. U ovoj igri razumjevanje je osnova gradnje igre. Ako tako igrate moći ćete i ponešto mjenjati u svom načinu igre, a ako ne, možete samo promjeniti to, da počnete igrati 'svojom glavom'. Sada Vam je vjerojatno jasno, da ono iz prošlih postova nije nešto krivo, već primjeri koji su dobri, ako ih s razumjevanjem upotrebljavate, a često su to i najbolja rješenja. Ipak, ako je to čisti kraj, partije moglo bi biti čak i dobro, jer možda tempo više nije važan, radi li se o poslijednjim poenima na ploči.
Ipak imamo za takav slučaj i bolje rješenje. Pogledajte prikaz 3. Bijeli ne ide ni na 'A', a niti na 'B', nego u sredinu na J1. I opet :'Oprez!'. Crni može odgovoriti s L1 uz prijetnju nastavka na M1, pa ako je desno prostor bijeloga, upasti na desno. Ako desno nije prostor crni treba sanirati moguće širenje bijeloga po svom prostoru. Takav primjer je prikazan u prikazu 4. (1. J1, 2. J2, 3. L1, 4. H1, 5. K1, 6. K2, 7. M1). Crnom ostaje još mogućnost igre na 'X' (F1) uz moguć upad u lijevi bijeli prostor, ako on je tamo.
Što je bilo bitno u ovim primjerima?
1. Velićina poništenog prostora (sjecišta ili poeni).
2. Zadržavanje inicijative u igri (tempo ili sente).

Nastaviti ćemo i dalje, još neko vrijeme po prvom redu.

Goom po blogu i blogom po gou i ovaj puta bloger Mladen

Neznam je li to do rezolucije na mom monitoru, ali brojevi u kamenčićima na slici posta su mi slabo vidljivi. Za ovakovu slikicu ne mogu bolje, ali zato nastojim u tekstu navoditi alfa-numerički koordinate odigranih kamenova, pa ih potom možete nači u slici. Oprostite na nejasnoćama.

- 13:58 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>