Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/goskola

Marketing

Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom (44.)

Nastavljamo kombinacijama po prvom redu, koje služe za neutralizaciju, a time i smanjenje protivničkog prostora.
Vidjeli smo kako se reducuira prostor pokušajem ulaska u njega. Na prikazu 1. ove slike imamo takove dvije mogućnosti. Bijeli može pokušati ući u prostor igrom na G1 ili L1.
Slijedile bi kombinacije, koje smo radili u postu (42.). Pogledajte to u prikazu 2. Bijeli krene s jedne od strana, recimo s 1. G1. Crni se brani s 2. H1. Bijeli sada čuva svoj prvoodigrani kamen igrom na 3. F1. U ovoj situaciji ne idemo dalje po razvoju koji smo naučili, jer imamo, zbog posebne situacije, bolji razvoj. Crni igra 4. L1. Kamen na H1 je sada siguran. Crni čak ima dobru mogućnost prodora na desno igrom na M1. O takovoj mogućnoisti smo govorili u postu (43.). To znači, da je za slučaj bijelog prostora na desno od M-vertikale, ova kombinacija 'gote' za bijeloga. Gote je naziv za igru s gubitkom inicijative (tempa). Prema tome ono što smo naučili u dva poslijednja posta, u nekim situacijama, nije najbolje rješenje. Go je složena igra i u njoj treba raditi 'svojom glavom'. Takav način igre je dobar, jer u svakom trenutku treba prepoznavati vrijednosti na ploči, a i moguće razvoje. To možete uspješno raditi, ako igrate 'svojom glavom'. Bolje imati svoje kombinacije, makar i slabije, nego nešto naučeno, a ne znati dobro primjeniti. U ovoj igri razumjevanje je osnova gradnje igre. Ako tako igrate moći ćete i ponešto mjenjati u svom načinu igre, a ako ne, možete samo promjeniti to, da počnete igrati 'svojom glavom'. Sada Vam je vjerojatno jasno, da ono iz prošlih postova nije nešto krivo, već primjeri koji su dobri, ako ih s razumjevanjem upotrebljavate, a često su to i najbolja rješenja. Ipak, ako je to čisti kraj, partije moglo bi biti čak i dobro, jer možda tempo više nije važan, radi li se o poslijednjim poenima na ploči.
Ipak imamo za takav slučaj i bolje rješenje. Pogledajte prikaz 3. Bijeli ne ide ni na 'A', a niti na 'B', nego u sredinu na J1. I opet :'Oprez!'. Crni može odgovoriti s L1 uz prijetnju nastavka na M1, pa ako je desno prostor bijeloga, upasti na desno. Ako desno nije prostor crni treba sanirati moguće širenje bijeloga po svom prostoru. Takav primjer je prikazan u prikazu 4. (1. J1, 2. J2, 3. L1, 4. H1, 5. K1, 6. K2, 7. M1). Crnom ostaje još mogućnost igre na 'X' (F1) uz moguć upad u lijevi bijeli prostor, ako on je tamo.
Što je bilo bitno u ovim primjerima?
1. Velićina poništenog prostora (sjecišta ili poeni).
2. Zadržavanje inicijative u igri (tempo ili sente).

Nastaviti ćemo i dalje, još neko vrijeme po prvom redu.

Goom po blogu i blogom po gou i ovaj puta bloger Mladen

Neznam je li to do rezolucije na mom monitoru, ali brojevi u kamenčićima na slici posta su mi slabo vidljivi. Za ovakovu slikicu ne mogu bolje, ali zato nastojim u tekstu navoditi alfa-numerički koordinate odigranih kamenova, pa ih potom možete nači u slici. Oprostite na nejasnoćama.


Post je objavljen 13.08.2004. u 13:58 sati.