< | kolovoz, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
U prošlom postu smo imali primjer igre uz rub ploče uz ‘sente’. Branitelj prostora je trebao igrati poslijednji obrambeni potez, da spriječi prodor u prostor. Ovaj puta ćemo proraditi mogućnosti vezane uz prodor protivnika u prostor po prvom redu. Pogledajte sliku i prikaz 1. Vidimo startnu sitaciju pred prodor. Bijeli treba odigrati na ‘A’ i prostor je ‘zabetoniran’. Što bi bilo moguće, da bijeli to ne odigra i da je crni na potezu? Prelazimo na prikaz 2. Početnicima se obično desi takova situacija. Branitelj, često ne misleći, direktno brani upad s 2. K1. To, međutim, nije obrana, jer upadač igra dalje napadom odigranog bijelog s 3. K2. Sada nastaje niz bijelih i crnih kamenova, koji se može razvijati sve do desnog ruba ploča, ako je put slobodan. Tamo se desi zarobljavanje bijelih kamenova. Takav razvoj ne odgovara bijelom i on nesmije nastaviti slaganje, jer će mu tako padati svakim potezom sve više kamenova. Ubičajeno se na putu mogu naći razni kamenovi. U prikazu 3. nešto udaljenije je desni zid bijeloga. Kada bi se igrao niz, kao u prethodnom prikazu, bijeli bi se ‘izvukao’ spajanjem kamenova na prvom redu s tim svojim zidom. Za spriječavanje takovog razvoja crni ima mogućnost, koja je u prikazu 3. Očito je greška bijeloga bila igranje na 2. K1. Ispravna obrana od upada je u prikazu 4. Bijeli se brani s odskokom s 1. L2. Tako ustupa šest poena crnome, ali ostatak ipak spašava. Česti su slučajevi obrane igrom na distanci. Kamenovi u bliskoj direktnoj obrani su ranjiviji, jer pristupom gube slobode. Nastaviti ćemo karakterističnim primjerima završne igre za poene prostora uz rub ploče. Znamo li već ponešto više? Pozdrav bloger Mladen |