< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
11.08.2004., srijeda
Pokušaj prodora i poeni uz rub (42.)

Peglanje s tempom uz rub. Radimo već na veliko s prostorima. Vidjeli smo prošli puta kako je moguće probiti zidove prostora i tako poništiti dio prostora, ako ne čak i čitav.
Kako partija ide bliže kraju stvari se prilično definiraju, ako nije potkradena greška, koju oba igrača nisu vidjela. Ostaju sve manji mogući dobitci. Kada se govori o sve manjim mogućim dobitcima, mislim na ispravan način igranja oba igrača. Mogućnošću ne smatram ono što svoje ostvarenje ima u neznanju kojeg od igrača. Na kraju završavamo s po nekoliko poena na raznim dijelovima ploče. Ovaj puta obraditi ću primjer koji je vrlo čest u poodmaklom dijelu partije.
Uobičajeno je da se odigravanje uz rub ploče ostavlja za završnicu. U prikazu 1. u slici posta vidimo da granice bijeloga, a i crnoga prostora nisu do kraja definirane. Ostala je mala rupa uz sami rub ploče. Na prvi pogled svaki od igrača spusti zid ravno prema dolje i svaki dobi jednako. To međutim nije tako, jer onaj koji igra može dobiti više.
Pogledajte primjer, kada je na potezu crni, u prikazu 2. Crni sa 1. G1 pokušava prodrijeti u bijeli prostor. Ne odgovori li na to bijeli, crni bi nastavio s F2, ili F1, ili čak s E1, i tako započeo moguću šetnju po bijelom prostoru. Tako bi nastupila neutralizacija (poništenje) bijelog prostora. Da se to ne desi bijeli se brani s 2. F1. Nasatala je prijetnja zarobljavanja crnoga kamena, pa se i on brani igrom na 3. H1. Sada je ostala slabost o kojoj ćemo više u slijedećem postu, pa bijeli osigurava granicu svoga prostora igrom na 4. F2. Tek sada je razgraničenje do kraja definirano.
Što je tu bitno?
Bijeli prostor je potisnut za dva poena (sjecišta).
Crni prostor je ostao maksimalno sačuvan.
Crni je krenuo potezom u ovu kombinaciju i po njenom završetku ostao je on na potezu. To se kaže da je igrao s tempom (sente).
Što bi bilo, da je na potezu bio bijeli? Isto, ali obrnuto. To bi uradio bijeli kao u prikazu 3. Bitno bi bilo kao i u prethodnom primjeru, kada je prvi igrao crni, samo što bi bilo u korist bijeloga.
Koja bi bila razlika?
Sada bi crni prostor bio potisnit za dva poena, a bijeli sačuvan. Sveukupna razlika bi bila četiri poena, dva koja se dobilo kombinacijom i dva koja se nije izgubilo igrom protivnika kao prvoga. Bitno je, da u oba primjera, sente ostaje onom koji krene u kombinaciju.
Kada se krene u ovakovu kombinaciju odigra se ih po cijeloj ploči gdje ih ima. To bi značilo po 4 poena za svaki taj slučaj, a još ostaje i tempo onom koji je krenuo u to. Tu vrijedi promisliti. Zamislite da imate dva takva slučaja na ploči. Protivnik vam krene u prvi i izađe s tempom (sente), a potom odradi i drugi. Vi na taj način izgubite 8 poena, a još vam i protivnik igra sente. Ludo, zar ne!? Znate kako se to igra, pa poštujete pravilo. Hm, jeli to baš dobro? Znate, vrijedi imati svoj stav, a ne slijepo slijediti neka pravila. Pravilo kaže, kako se to igra u takovom slučaju i ukazuje na neke vrijednosti, a odluku donosite sami uz poznavanje kombinacije. U pretpostavljena dva slučaja protivnik krene u kombinaciju u jednom, a vi recimo ne odgovorite, obranom, već isti napad izvedete na drugom primjeru na ploči. Što kažete na tu mogućnost?
Dobro je imati svoj stav i svoje mišljenje, jer tada ga možete i mijenjati i raditi na njemu i tako se izboljšavati. Ako ga nemate, nemate što mijenjati.
Ne želim Vas učiti pa da Vi to sada znate, već da sami krenete i radite. Ja Vam tu nešto govorim na nivou svoga viđenja i znanja, a Vi, kada uđete u to, sami kročite svojim putem. Već sam na par mjesta spomenuo, da je go kao put. Tako vrijedi činiti i u životu.
Blogeri i pratitelji moji lijep pozdrav od blogera Mladena
I stalno se nadam, da će preko ovoga, još ponetko zavoljeti meni ovu divnu igru.

- 09:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>