< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
09.08.2004., ponedjeljak
Problem velikih prostora (40.)

Preveliki prostori su ponuda života protivniku u njima. Shvatili smo da se razlika prema protivniku ostvaruje kontrolom većega prostora. To je čak i u slučaju da mu zarobljavamo kamenčiće. Problem može biti, ako se opredjelite na hvatenja kamenčića. Oni lako pobjegnu, a tada nemate 'niti ovce niti novce'. Prazan prostor ne bježi. Ali nije to samo tako, lako. I tu ima zamki. Gradite li siguran i jako čvrst prostor, nećete moči ostvariti veliki prostor. Gradite li veliko, na velike skokove, prostor će biti nesiguran i šupljikav. Pa što onda raditi? To je pitanje koje će vas dulje pratiti. Polako ćete uviđati da postoji vještina gradnje. To postaje balans između utrošenih kamenčića i veličine prostora koji oni nadziru. Tu će biti i poludovršenih oblika u pripremi drugih ostvarenja.
Ima igrača kojima odgovaraju veliki prostori; ima igrača kojima odgovara taktička borba grupa kamenova; ima igrača kojima odgovara velika neutralizacija i mali prostori; ima igrača kojima odgovara nedorečenost tj. veliki broj mogućnosti uz malu realizaciju prostora tijekom igre. Stilovi su različiti. Kaže se svatko voli biti 'kao riba u vodi'.
Govorimo o prostorima. Ovaj puta ćemo vidjeti što je to preveliki prostor?
Pogledajte sliku uz post. Lijevo je postava kamenova od tri kamenčića, za koje crni smatra da ograđuju veliki prostor desnog doljnjeg kuta. Taj prostor, međutim i nije prostor, jer bijeli, bez većih problema, može stvoriti živu grupu unutar njega. Pogledajte razvoj u desnom dijelu slike. Tako se desilo da crni više nema taj prostor.
Za ovakove upade treba vještine. Tu je potrebno poznavanje zaživljavanja. I nije svejedno, da li ste zaživjeli s 5 ili 15 poena u svome nadzoru. Ne zaboravite, da je pobjeda i za pola poena jednaka onoj od 100,5 poena razlike. U oba slučaja to je jedan bod u turnirskoj tablici.
Dakle, ne graditi jako veliko, jer vam protivnik može unutar takovog prostora izgraditi svoj prostor, pa ništa od 'velikoga kolača'. Tu je ustvari pitanje, što je prostor? Ako je nešto neodrživo, onda je samo privid, da je to ono što si mislite. Međutim, može se desiti, da vam to i ostane, ako protivnik nezna to osporiti. Računati s protivnikovim neznanjem je obezvređivanje igre i spuštanje na nivo neznanja. Zbog toga nije zanimljivo igrati s puno slabijim protivnikom, uz izuzetak da ga učite, a niti obrnuto, jer tada uopće ne vidite što se ustvari dešava, a niti ne razumijete tijek igre. Upravo tome služi mcmahon sustav, po kojem se često igraju go-turniri. U njemu cijelo vrijeme igraju približno jednaki protivnici, a napredovanjem, rezultatom, može se doprijeti i do nešto jačih protivnika u tijeku jednog turnira.
Ne graditi sitne prostore, jer tada ne ostvarujete dovoljno poena. Ne graditi jako velike prostore, jer tada možete ostati bez njih. Što onda? Rješenje je negdje u sredini! A gdje? Igrač to treba sam pronači u partiji, a u ovoj školi goa ćemo malo po malo kroz primjere vidjeti kako se to radi.
I opet smo napravili korak dalje. Korak po korak, malo po malo.... tako se gradi znanje.

Odmaglili smo već od početka, a biti ćemo uskoro još dalje.

Odblogavamo i dalje pozdrav bloger Mladen

- 15:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>