< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
09.08.2004., ponedjeljak
Partija počinje širokim naznakama interesa (39.)

Jedna od mogućih postava u ranoj fazi igre Ploča je velika. Tu je 361 sjecište, a to znači i toliko mogućih mjesta za stavljanje prvoga kamenčića. Crni igra prvi. Već smo govorili kako se opredjeliti za prve poteze i kako graditi prostor uz stranicu. Rekli smo da je red igranja kut, stranica i na kraju sredina ploče. Tu postoje moguća kriva razumjevanja rečenoga.
Pogledajte sliku ovoga posta. Prikazan je jedan od nebrojenih načina početaka igre. Vidljivo je da se nije krenulo u jedan kut, pa tesalo po njemu, pa potom drugi i tako redom. Cijelo vrijeme se igra čitavom pločom. Potezi imaju vrijednost. U početku partije nije je moguće precizno poenski odrediti. To zamjenjuju aktivne vrijednosti kao mogućnosti razvoja, ali iskusniji i jači igrači mogu, približno, odrediti vrijednost poteza, i u toj fazi igre, poenski.
Razvojem kombinacije u samo jednom dijelu ploče, vrijednost poteza uobičajeno opada. To znači da treba što prije igrati u drugom dijelu, jer tamo potez vrijedi više. Ta vrijednost poteza može se iskazati dobitcima njegovom igrom. Dobitak su direktni poeni prostora, i mogućnosti koje nastaju njegovim odigravanjem. U gou, naime, ne postoji točno određeno pravilo igranja i većina odluka ovisi o procjeni igrača u partiji. To znači da partija počinje igranjem po čitavoj ploči, odmah. Oslabiti u jednom kutu nije ništa strašno, ako ojačate u drugom. Bitno je sumu vrijednosti na cijeloj ploči održavati, koliko je više moguće, u svoju korist. Za to je potrebna velika vještina.
U gou ne postoji toliko razrađena i detaljizirana teorija otvaranja, kao recimo u šahu. Postoje preporuke i neki karakteristični segmenti, koje kao vrijednosti u razvoju, segmentirano upotrebljavaju oni koji uče. Uvijek je moguće i skretanje, ali za to je opet potrebna velika vještina igre.
Rekoh, postoji red vrijednosti poteza u kombinaciji i zbog toga se brzo kreče na druge dijelove ploče. Pored toga postoji i red vrijednosti poteza obzirom na fazu partije. Taj slijed nas vodi vremenom vraćanju napuštenim razvojima. To se događa u trenutku kada vrijednost poteza dođe na vrijednost slijedećega u kombinaciji na tome dijelu ploče. Naravno, moguće je i to da se njegova vrijednost izmjenila uslijed odnosa prema novonastaloj poziciji u okruženju. To pomalo podsjeća na neku vrstu njihala, ali ne onoga koje ide simo-tamo, već nekako u krug. S obzirom na simetriju ploče, postoji i gibanje vrijednosti mogućnosti, što me podsjeća na ying-yang. Čak i filozofski pogled na go nosi vrijednosno kazivanje istoga. Pa pogledajte; crni kamenovi protiv bijelih, odnos kamenova i praznine, dobro za jednoga nedobro za drugoga, mogućnost i ostvarenje, razvijanje igre i zatvaranje igre, znanje i neznanje….. Kao vrhunac svega, u svemu tome je vaš put; kao i u životu.
Puno toga je tu za reči, ali vrijednost je u igri, koja razvija vrijednosti u čovjeka kroz jedinstvo suprotnosti. Jedinstvo jest partija koju igrate.

Blogeri, blogiramo goom. I to je moguće. S poštovanjem bloger Mladen

- 07:23 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>