Ploča je velika. Tu je 361 sjecište, a to znači i toliko mogućih mjesta za stavljanje prvoga kamenčića. Crni igra prvi. Već smo govorili kako se opredjeliti za prve poteze i kako graditi prostor uz stranicu. Rekli smo da je red igranja kut, stranica i na kraju sredina ploče. Tu postoje moguća kriva razumjevanja rečenoga.
Pogledajte sliku ovoga posta. Prikazan je jedan od nebrojenih načina početaka igre. Vidljivo je da se nije krenulo u jedan kut, pa tesalo po njemu, pa potom drugi i tako redom. Cijelo vrijeme se igra čitavom pločom. Potezi imaju vrijednost. U početku partije nije je moguće precizno poenski odrediti. To zamjenjuju aktivne vrijednosti kao mogućnosti razvoja, ali iskusniji i jači igrači mogu, približno, odrediti vrijednost poteza, i u toj fazi igre, poenski.
Razvojem kombinacije u samo jednom dijelu ploče, vrijednost poteza uobičajeno opada. To znači da treba što prije igrati u drugom dijelu, jer tamo potez vrijedi više. Ta vrijednost poteza može se iskazati dobitcima njegovom igrom. Dobitak su direktni poeni prostora, i mogućnosti koje nastaju njegovim odigravanjem. U gou, naime, ne postoji točno određeno pravilo igranja i većina odluka ovisi o procjeni igrača u partiji. To znači da partija počinje igranjem po čitavoj ploči, odmah. Oslabiti u jednom kutu nije ništa strašno, ako ojačate u drugom. Bitno je sumu vrijednosti na cijeloj ploči održavati, koliko je više moguće, u svoju korist. Za to je potrebna velika vještina.
U gou ne postoji toliko razrađena i detaljizirana teorija otvaranja, kao recimo u šahu. Postoje preporuke i neki karakteristični segmenti, koje kao vrijednosti u razvoju, segmentirano upotrebljavaju oni koji uče. Uvijek je moguće i skretanje, ali za to je opet potrebna velika vještina igre.
Rekoh, postoji red vrijednosti poteza u kombinaciji i zbog toga se brzo kreče na druge dijelove ploče. Pored toga postoji i red vrijednosti poteza obzirom na fazu partije. Taj slijed nas vodi vremenom vraćanju napuštenim razvojima. To se događa u trenutku kada vrijednost poteza dođe na vrijednost slijedećega u kombinaciji na tome dijelu ploče. Naravno, moguće je i to da se njegova vrijednost izmjenila uslijed odnosa prema novonastaloj poziciji u okruženju. To pomalo podsjeća na neku vrstu njihala, ali ne onoga koje ide simo-tamo, već nekako u krug. S obzirom na simetriju ploče, postoji i gibanje vrijednosti mogućnosti, što me podsjeća na ying-yang. Čak i filozofski pogled na go nosi vrijednosno kazivanje istoga. Pa pogledajte; crni kamenovi protiv bijelih, odnos kamenova i praznine, dobro za jednoga nedobro za drugoga, mogućnost i ostvarenje, razvijanje igre i zatvaranje igre, znanje i neznanje….. Kao vrhunac svega, u svemu tome je vaš put; kao i u životu.
Puno toga je tu za reči, ali vrijednost je u igri, koja razvija vrijednosti u čovjeka kroz jedinstvo suprotnosti. Jedinstvo jest partija koju igrate.
Blogeri, blogiramo goom. I to je moguće. S poštovanjem bloger Mladen
Post je objavljen 09.08.2004. u 07:23 sati.